باواریایی‌ها با یک پیروزی پرگل مقابل بارسلونا به‌عنوان سومین تیم جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.

باواریایی‌ها با یک پیروزی پرگل مقابل بارسلونا به‌عنوان سومین تیم جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین و مهم‌ترین بازی از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ جمعه شب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران تیم‌های بایرن مونیخ و بارسلونا در شهر لیسبون پرتغال به مصاف هم رفتند که این بازی را بایرن مونیخ با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ به سود خود به پایان رساند و به این ترتیب بعد از تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیگ به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در شبی که دفاع ناامیدکننده بارسلونا اصلی‌ترین دلیل باخت سنگین این تیم بود، نماینده آلمان خیلی زود و در همان دقیقه چهارم توسط توماس مولر به گل رسید. اشتباه داوید آلابا مدافع اتریشی بایرن مونیخ برای باز کردن دروازه خودی در دقیقه ۶ خیلی سریع بارسونا را به بازی برگرداند، اما بارسایی‌ها قدر این گل بادآورده را ندانستند و با ادامه نمایش تدافعی ضعیف خود گل‌های بعدی را یکی پس از دیگری دریافت کردند. در واقع تنها در عرض ۹ دقیقه دروازه‌ کاتالان‌ها سه بار باز شد.

گل دوم بایرن مونیخ در دقیقه ۲۲ توسط ایوان پریشیچ، سومین گل این تیم توسط سرژ گنابری در دقیقه ۲۸ و چهارمین گل آنها هم در دقیقه ۳۱ توسط مولر که خودش را دو گله کرد، به ثمر رسیدند. به این ترتیب بارسلونا برای اولین بار در تاریخ خود در نیمه اول یکی بازی‌های مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا با چهار گل خورده به رختکن رفت. این اما پایان حذف تحقیرآمیز بارسایی‌‌ها از لیگ قهرمانان نبود.

اگرچه در نیمه دوم این بارسا بود که زودتر به گل رسید و با گلزنی لوئیس سوارس در دقیقه ۵۷ اختلاف را به دو گل کاهش داد، اما تنها شش دقیقه بعد بار دیگر تزلزل خط دفاعی این تیم در حرکت انفرای فوق‌العاده‌ای که آلفونسه دیویس بازیکن کانادایی باواریایی‌ها شکل داد، برای نماینده اسپانیا گران تمام شد، چرا که این حرکت منجر به گل پنجم قهرمان آلمان شد که در دقیقه ۶۳ توسط جاشوا کیمیچ به ثمر رسید.

این گل رسماً امید بارسایی‌ها به بازگشت به بازی را نابود کرد، اما بایرن مونیخ بی‌رحم‌تر از آن بود که پیکر نیمه جان حریف کاتالان‌ها را رها کند. این بار نوبت به روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ رسید تا در دقیقه ۸۲ گلزنی کرده و خودش را در این رقابت‌ها ۱۴ گله کند. تیر خلاص سنگین‌تر شکست تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان اما توسط کسی شلیک شد که تلخی آن را برای نماینده اسپانیا دو چندان می‌کرد، فیلیپه کوتینیو. کوتینیو تابستان سال گذشته بارسلونا او را به بایرن مونیخ قرض داد تنها ۱۰ دقیقه پس از ورودش به میدان در دقیقه ۷۵، هفتمین گل بایرن را زد. او چهار دقیقه بعد دومین گل خود و هشتمین گل بایرن را به ثمر رساند تا در تحقیر تیم اصلی‌اش به نماینده آلمان کمک بزرگی کرده باشد.

بایرن مونیخ با این برد قاطع راهی مرحله نیمه نهایی شد جایی که باید با برنده بازی امشب تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و لیون روبه‌رو شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )