رئیس سازمان لیگ کشتی از مدیران باشگاه پرسپولیس خواست با حضور در لیگ کشتی، تنور این رقابت‌ها را داغ‌تر کند.

رئیس سازمان لیگ کشتی از مدیران باشگاه پرسپولیس خواست با حضور در لیگ کشتی، تنور این رقابت‌ها را داغ‌تر کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالمهدی نصیرزاده درباره نشست مسئولان فدراسیون کشتی با احمد سعادتمند اظهار داشت: سعادتمند چند سال مدیر کل ورزش و جوانان مازندران بود و شناخت خوبی از کشتی داشت. او روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در فدراسیون کشتی، نشستی با رئیس و مسئولان فدراسیون داشت و حضور استقلال در لیگ کشتی آزاد قطعی شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال در کشتی فرنگی هم تیمداری خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: حمید سوریان گفت حالا که استقلال کار زیبایی کرده و به تیمداری در کشتی روی آورده، برای جلوگیری از تبعیض و دلگیر نشدن جامعه کشتی فرنگی در این بخش هم فعالیت کنند. کشتی ویترین افتخارات ورزش کشور بوده، اما همیشه ورزشی مظلوم است و در سرمایه‌گذاری از طرف حامیان مالی به آن بی‌مهری شده است. باشگاه استقلال هنوز خبر قطعی نداده، اما گفتند با توجه به اینکه این فصل نخستین سال حضور این باشگاه در کشتی است، فقط در رشته آزاد تیمداری خواهد کرد.

رئیس سازمان لیگ کشتی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، با تمجید از باشگاه استقلال بیان کرد: استقلال باشگاهی فرهنگی ورزشی با قدمتی ۷۵ ساله است و در ورزش حرفه‌ای جا افتاده است. ما تیم‌هایی داشتیم که با مبالغ شش یا هفت میلیارد تومان در کشتی سرمایه‌گذاری کردند و جزو چهار تیم برتر مسابقات نبودند. از طرفی دیگر تیمی داشتیم که با بودجه سه میلیارد تومان به رتبه دوم لیگ رسید. این موضوع به باشگاهداری و زمان آغاز جذب بازیکن برمی‌گردد. قرار شد فدراسیون برای میزبانی، زیرساخت‌ها را برای استقلال فراهم کند.

وی ادامه داد: باشگاه استقلال بدهی زیادی دارد و قرار شد اسپانسری که می‌خواهد در کشتی هزینه کند، هزینه‌های استقلال را پرداخت کند. مدیران باشگاه نگفتند چقدر در کشتی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما برای حفظ تیم در جمع پنج تیم برتر لیگ برتر کشتی به سه تا چهار میلیارد تومان هزینه نیاز است.

نصیرزاده در مورد تضمین سازمان لیگ کشتی برای پرداخت مطالبات بازیکنان گفت: ضمانت پرداخت قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ زیاد است. فارغ از اینکه کمیته انضباطی هم تذکرات لازم را می‌دهد که این می‌تواند وجاهت قانونی داشته باشد، ما هم چک ضمانت می‌گیریم و باشگاه‌ها تعهداتی می‌دهند که نتوانند از ادامه مسابقات کنار بروند یا قرارداد بازیکنان را پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه قرار شد علیرضا دبیر درباره تیمداری در کشتی با مسئولان باشگاه پرسپولیس هم رایزنی کند، خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس هر کدام ۳۰ میلیون هوادار دارند که بازی‌های تیم محبوب خود را دنبال می‌کنند و وقتی استقلال بازی می‌کند، ۳۰ میلیون پرسپولیسی هم دوست دارند این تیم ببازد. در عین حال وقتی حسن یزدانی کشتی می‌گیرد، ۸۰ میلیون نفر دوست دارند او پیروز شود. تیمداری استقلال اتفاقی بسیار میمون است. از سعادتمند و سایر مدیران باشگاه تشکر می‌کنم که تک قطبی فکر نکردند و فقط به فکر فوتبال نبودند. از مسئولان پرسپولیس هم دعوت می‌کنم به کشتی بیایند و تنور رقابت‌ها را داغ کنند.

رئیس سازمان لیگ کشتی با بیان اینکه باشگاه‌های این‌چنین باقدمت و پُرهواداری به ارتقای برند کشتی کمک می‌کنند، اظهار داشت: پسر من همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس را می‌شناسد و من دوست دارم او به سمت کشتی برود. او وقتی بفهمد استقلال یا پرسپولیس در کشتی هستند، به سمت کشتی می‌رود. به‌جز فعال کردن چرخه اقتصادی، حضور سرخابی‌ها در کشتی باعث توسعه کشتی، افزایش مخاطبان چرخه استعدادیابی و فعال کردن لیگ می‌شود. یک معضل کشتی این است که مخاطبان ما کم شده‌اند. کشتی در یک دهه گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته داشت که این عدد به ۴۵ هزار نفر رسیده است.

نصیرزاده با بیان اینکه کاهش کشتی‌گیران، زنگ خطر را برای کشتی به صدا درآورده است، گفت: قرار شد خانه کشتی جهانبخت توفیق کنار ورزشگاه شهید شیرودی، با برند خانه کشتی استقلال زیر نظر باشگاه و برای استفاده از مربیان خبره در پایه فعالیت و سازندگی کند. کشتی ورزش اول ماست و می‌توانید به ترانسفر بازیکنان کشتی به سایر کشورها امیدوار باشیم.

وی درخصوص زمان آغاز لیگ کشتی کشورمان تصریح کرد: ما تابع قوانین اتحادیه جهانی کشتی هستیم و این اتحادیه، آذر ماه را زمان برگزاری مسابقات جهانی کشتی صربستان اعلام کرده است. این تورنمنت جزو مسابقاتی نیست که لغو شود و بخواهیم یا نخواهیم، کشتی‌گیران ما باید تمرینات خود را شروع کنند. ما نمی‌توانیم جلوی تمرین امثال یزدانی یا کریمی را بگیریم. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش روز سه‌شنبه اجازه داد و شنبه مجوز اردوهای تیم‌های ملی و باشگاه‌های حرفه‌ای کشتی صادر می‌شود.

رئیس سازمان لیگ کشتی با بیان اینکه نمی‌توان در مسابقات جهانی حاضر نشد، خاطرنشان کرد: ما اگر در رقابت‌های جهانی شرکت نکنیم، شامل جرایم سنگینی می‌شویم و ابتدا باید لیگ را آغاز کنیم. روز ۲۹ مرداد، قرعه‌کشی لیگ برتر در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و امیدواریم پس از رایزنی با ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان و نظر مثبت علی‌نژاد، کارمان را در هفته‌های سوم یا چهارم شهریور آغاز کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.