باشگاه یوونتوس پس از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا سرمربی تیم خود را اخراج کرد.

باشگاه یوونتوس پس از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا سرمربی تیم خود را اخراج کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه یوونتوس در جلسه اضطراری امروز (شنبه) اعضای هیئت مدیره‌اش تصمیم به اخراج مائوریتزیو ساری گرفت.

به دنبال حذف یوونتوس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست لیون با وجود پیروزی ۲ بر یک بازی شب گذشته، مسئولان باشگاه، مربی‌ای که تنها یک فصل بانوی پیر را هدایت کرده است را از کار برکنار کردند. این در حالیست که او هفته گذشته به همراه یوونتوس نهمین قهرمانی متوالی این تیم در سری A را جشن گرفت.

باشگاه یوونتوس با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر برای ساری آرزوی موفقیت در ادامه دوران مربیگری‌اش کرد. در بیانیه رسمی این باشگاه آمده است: "باشگاه یوونتوس برکناری مائوریتزیو ساری از سمت مربیگری تیم اول باشگاه را اعلام می‌کند. باشگاه برای این مربی که با کسب نهمین اسکودتوی متوالی فصل تازه‌ای در تاریخ یوونتوس نوشت، در تمامی عرصه‌های شخصی و حرفه‌ای آرزوی موفقیت می‌کند."

ساری که تابستان سال گذشته پس از ترک چلسی هدایت یوونتوس را برعهده گرفت، نتوانست انتظارات مدیران باشگاه را برآورده کند و از ۴ جام ممکن در این فصل سه تا که شامل سوپرجام، جام حذفی و لیگ قهرمانان بود را از دست داد و سری A را هم با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به اینتر فتح کرد.

این مرد ۶۱ ساله بعد از تنها ۵۱ بازی رسمی در کنار یوونتوس که در آنها ۳۴ پیروزی، ۸ تساوی و ۹ شکست داد بانوی پیر را ترک می‌کند. در این مدت تیم او ۱۰۰ گل زد و ۵۵ گل هم خورد. این ضعیف‌ترین فصل تیم فوتبال یوونتوس از حیث کسب جام طی ۹ سال اخیر بود، چرا که در تمامی ۸ فصل اخیر یوونتوس در هر سال حداقل دو جام کسب کرده بود. بیانکونری در این فصل با وجود معروف بودن ساری به ارائه فوتبال هجومی، ۷۶ گل در سری A زد که تعداد گل‌هایش از آتالانتا، اینتر، لاتزیو و حتی رم رده پنجمی هم کمتر بود.

ساری تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ با یوونتوس قرارداد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.