پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد توپی که به گل ذوب‌آهن انجامید، نباید وارد دروازه پرسپولیس می‌شد و ارزش بیرانوند در این صحنه مشخص شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد توپی که به گل ذوب‌آهن انجامید، نباید وارد دروازه پرسپولیس می‌شد و ارزش بیرانوند در این صحنه مشخص شد. بهنام طاهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: همان‌طور که گل‌محمدی گفت، پرسپولیس انگیزه لازم را نداشت و شکست خورد. تا قبل از اینکه ذوبی‌ها به گل برسند، پرسپولیس خوب بازی کرد، اما حدادی‌فر، پهلوان و مهدی‌پور عملکرد چشمگیری داشتند و وفا هخامنش در دفاع ذوب‌آهن خیلی خوب کار کرد. پرسپولیس در نیمه اول چند بازیکن اصلی خود را نداشت و غیبت ترابی و سیدجلال حسینی در تیم مؤثر بود.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی چند بازیکن باعث شد پرسپولیس در هماهنگی میان نفرات دچار مشکل شود، تصریح کرد: پس از تعویض اجباری رسن و حضور عالیشاه در زمین، شرایط تیم خیلی بهتر شد و کارهای ترکیبی خوبی صورت گرفت، اما تنها تاکتیک پرسپولیس در این مسابقه، بردن توپ به کناره‌ها و ارسال روی دروازه بود. اگر بازی تیم گل‌محمدی روی زمین بود و از عمق دفاع ذوب‌آهن استفاده می‌کردند، موفق می‌شدند، اما حریف مدافعان بلندقدی داشت که سانترهای پرسپولیس را دفع می‌کردند؛ به‌خصوص هخامنش که روز بسیار خوبی داشت.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره تنها گل شاگردان لوکا بوناچیچ خاطرنشان کرد: این گل روی اشتباه مسلم رادوشویچ به ثمر رسید که جاگیری خوبی نداشت و تعادلش را از دست داد. آن توپ اصلاً نباید گل می‌شد و رادو می‌توانست توپ را با یک دست دفع کند. ارزش بیرانوند اینجا مشخص می‌شود و پرسپولیس از غیبت او ضربه خورد. پرسپولیس در نیمه دوم بسیار خوب بازی کرد و کاملاً صاحب توپ و میدان بود. ذوب‌آهن اما ضدفوتبال بازی کرد و تمام بازیکنان این تیم از نیمه زمین دفاع می‌کردند.

طاهرزاده با بیان اینکه گل‌محمدی، جلال حسینی را برای ساماندهی به خط دفاع پرسپولیس به زمین آورد، به تسنیم گفت: یحیی سیستم پرسپولیس را به سه مدافع و سه مهاجم تغییر داد. تیم هیچ برنامه‌ای برای حرکت از عمق یا استفاده از فضای پشت مدافعان ذوب‌آهن نداشت. پرسپولیس اواخر بازی، احساسی عمل می‌کرد و به ضربات مستقیم و بی‌هدف روی آورد تا اوساگونا و خلیل‌زاده از سانترها استفاده کنند.

وی درباره کاهش احتمال کسب رکورد برای پرسپولیس و اینکه آیا این موضوع، استرسی روی شاگردان گل‌محمدی ایجاد کرده بود یا خیر، بیان کرد: اگر پرسپولیس دنبال رکورد بود، باید با ترکیب اصلی به زمین می‌آمد و فکر می‌کنم گل‌محمدی به فکر رکورد نبود. او سعید حسین‌پور را هم به زمین آورد و آینده‌نگری کرد. بی‌انگیزگی، خروج چند بازیکن اصلی و غیبت بیرانوند و چند بازیکن هجومی در این شکست تأثیرگذار بود. اگر پرسپولیس با ترکیب اصلی خود وارد زمین می‌شد، نتیجه خیلی متفاوت بود.

بازیکن پیشین پرسپولیس با تمجید از کاپیتان سرخ‌ها اظهار داشت: حسینی قوت قلب، کاپیتان تیم و مهره مستحکم تیم است که می‌توانست هنگام زدن ضربه سر بازیکن ذوب‌آهن، شرایط را مدیریت کند. ترابی، عالیشاه و اوساگونا از ابتدا در زمین نبودند و پس از حضور آنها در زمین، بازی یکطرفه شد. گل‌محمدی بیشتر می‌خواست به بازیکنانی بها دهد که کمتر بازی می‌کردند که بهای آن را هم داد.

طاهرزاده درباره احتمال بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس یا کسر امتیاز از این تیم به تسنیم گفت: شنیدم گفتند ۸۵۰ هزار دلار از مطالبات برانکو پرداخت شده است، اما اگر با این جرایم مواجه شویم، دوباره یک مربی مانند برانکو می‌خواهیم که با پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته و ۱۱ بازیکن، شگفتی خلق کند. اگر پرسپولیس از نقل‌وانتقالات محروم شود، کار گل‌محمدی خیلی سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمربی فعلی پرسپولیس با مربیان کروات کار کرده است، تصریح کرد: این مربیان شاید در مربیگری مشکل داشته باشند، اما در بدنسازی فوق‌العاده هستند و دیدیم در زمان برانکو، مصدومیت بازیکنان خیلی کم بود. قهرمانی با ۱۱ بازیکن و بدون مصدومیت بازیکنان، کار بسیار سختی بود که برانکو آن را انجام داد.

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از سرپرست این باشگاه خاطرنشان کرد: اوایل سرپرستی رسول‌پناه، جلسه‌ای به همراه علی پروین با او داشتیم. رسول‌پناه با توپ پُر به پرسپولیس آمد، خیلی وعده داد و می‌گفت آمدم که باشگاه را نجات دهم. او به گونه‌ای حرف می‌زد که خودش را کشتی نوح نشان می‌داد و ما گفتیم او آمده است تا پرسپولیس را از این منجلاب که انصاری‌فرد و عرب درست کرده بودند، نجات دهد.

طاهرزاده در ادامه افزود: رسول‌پناه می‌گفت پرسپولیس را با بدهی ۱۸۴ میلیارد تومانی تحویل گرفته است و این مشکلات را حل می‌کند. حالا اما صحبت از محرومیت از نقل‌وانتقالات است. آقای رسول‌پناه! شما که می‌گفتی باشگاه را نجات می‌دهی، چگونه پرسپولیس قرار است با محرومیت مواجه شود؟ مطمئنی که برای نجات پرسپولیس آمدی؟ امیدوارم این خطر از باشگاه دور شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.