رئیس انجمن فوتبال هفت نفره یکی از مشکلات این تیم را نداشتن زمین تخصصی و استاندارد عنوان کرد و گفت: امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود که بازیکنان فوتبال هفت نفره نیز صاحب زمین تخصصی و استاندارد شوند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت بازیکنان تیم فوتبال هفت نفره اظهار کرد: در حال حاضر تمام برنامه های ما تحت الشعاع بیماری کرونا قرار گرفته است و ما منتظر هستیم تا ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونای وزارت ورزش چه زمانی مجوز برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری و برپایی اردوها را خواهد داد تا زودتر برنامه های خود را اجرا کنیم.

وی گفت: این تیم یکسال است که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکرده و شناخت من به این تیم مربوط به یک سال و نیم گذشته است. اینکه در حال حاضر بازیکنان در چه شرایطی قرار دارند ابتدا باید اردو تشکیل شود تا سپس در خصوص وضعیت تیم از نظر بدنی و تکنیکی متوجه شویم در چه شرایطی قرار دارند.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: هدف من بر این است تا بتوانم با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بازیکنان مستعد و جوان را در استان ها شناسایی کنم تا بتوانم تیم ملی جوان و با انگیزه ای را برای مسابقات آماده کنم. متاسفانه مدت زیادی است که در تیم ملی فوتبال هفت نفره جوان گرایی صورت نگرفته و اکثر بازیکنان در رده سنی بالایی قرار دارند. ما باید ابتدا بازیکنان جوان را شناسایی و بعد با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بهترین ها را به تیم ملی دعوت کنیم تا برنامه ریزی خوبی را برای این تیم پیاده کنیم.

وی درباره کادر فنی تیم فوتبال هفت نفره اظهار کرد: سعی کرده ام افراد شناخته شده و قوی را برای کادر فنی فوتبال هفت نفره شناسایی کنم که البته هنوز به تایید نهایی نرسیده ایم. من امیدوارم که بتوانیم در آینده تیم خوبی را برای فوتبال هفت نفره تدارک ببینیم تا حضور قوی در مسابقات داشته باشیم.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره یکی از مشکلات این تیم را نداشتن زمین استاندارد و تخصصی عنوان کرد و گفت: این مشکل تنها برای بازیکنان تیم فوتبال هفت نفره ایرانی نیست بلکه در اکثر کشورها بازیکنان فوتبال هفت نفره از زمین استاندارد و تخصصی برخوردار نیستند. ما مجبوریم برای انجام تمرینات زمین چمن را به نحوی طراحی کنیم که بازیکنان بتوانند بدون مشکل در آن زمین تمرینات خود را انجام دهند. امیدوارم شرایطی فراهم شود که بازیکنان فوتبال هفت نفره نیز در آینده صاحب زمین تخصصی و استاندارد شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در سال ۲۰۲۰ تغییراتی در قوانین فوتبال هفت نفره وجود داشته است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ تغییراتی به ما ابلاغ نشده و قوانین برای شرکت در مسابقات بر اساس قوانین سال های قبل است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.