موضوع انتقال علیرضا جهانبخش به باشگاه برایتون و درخواست باشگاه داماش برای حق رشد این بازیکن، چالش جدیدی را برای فدراسیون فوتبال ایجاده کرده است.

موضوع انتقال علیرضا جهانبخش به باشگاه برایتون و درخواست باشگاه داماش برای حق رشد این بازیکن، چالش جدیدی را برای فدراسیون فوتبال ایجاده کرده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان و فعلی برایتون انگلیس محصولی از باشگاه داماش است که در سال‌ها در فوتبال کشور تیمداری می‌کرد و در دو استان تهران و گیلان صاحب تیم بود. جهانبخش که با درخشش در تیم داماش راهی فوتبال اروپا شد و سپس پیراهن تیم ملی بزرگسالان را هم به تن کرد، دو فصل پیش به باشگاه برایتون پیوست. حالا باشگاه داماش که به نوعی شروع فوتبال حرفه‌ای جهانبخش از این مبدأ بوده، مدعی دریافت حق رشد این بازیکن است. مسئله‌ای که برای فدارسیون فوتبال با چالش جدیدی همراه شده است.

باشگاه داماش تهران بابت حضور دو فصل علیرضا جهانبخش در رده جوانان در فصول زمانی سال ۸۸ تا ۹۰ خواستار دریافت حق رشد این بازیکن از باشگاه انگلیسی است. گویا مدارک باشگاه داماش از سوی هیئت فوتبال استان تهران به تأیید رسیده، اما انحلال باشگاه داماش این مسئله را پیچیده کرده است، چرا که فدراسیون فوتبال می‌گوید تاریخ تأسیس باشگاه داماش تهران (باشگاه فعلی که پس از انحلال باشگاه قبلی داماش تأسیس شده و در روزنامه رسمی ثبت آگهی شده است) به سال ۹۶ باز می‌گردد که به این ترتیب یعنی حق رشد جهانبخش به باشگاه داماش تهران که سه سال پیش به ثبت رسیده است، تعلق نمی‌گیرد. هر چند براساس ادعای داماشی‌ها درخواست آنها برای دریافت حق رشد جهانبخش، وکلای باشگاه برایتون را متقاعده کرده‌اند، اما اکنون موضوع به فدراسیون فوتبال ایران بازمی‌گردد که باید مدارک باشگاه داماش را تأیید کند.

مسئولان باشگاه داماش تا این لحظه به دلیل عدم ثبت اطلاعات TMS، سیستم فردی و اطلاعات سوابقی علیرضا جهانبخش در داماش تهران از سوی فدراسیون فوتبال نتوانسته‌اند درخواست خود از باشگاه برایتون را نهایی کنند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال گفته از داماشی‌ها درخواست ارائه مدارک کرده، اما آنها هنوز مدارک را ارائه نکرده‌اند.

به گفته یکی از مسئولان باشگاه داماش تهران در صورت عدم رسیدگی به این درخواست از سوی فدراسیون فوتبال، آنها موضوع را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهند کرد و از فدارسیون فوتبال بابت عدم ثبت اطلاعات جهانبخش در سیستم فیفا شکایت خواهند کرد. با این حال اطلاعیه فدراسیون فوتبال در خصوص عدم ارائه مدارک از سوی باشگاه داماش، این ماجرا را پیچیده کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.