صدور رای بدوی پرونده شکایت مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال به علت شیوع کرونا از زمان معمول طولانی‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال برای دریافت غرامت ۶ میلیون دلاری از این فدراسیون به علت شیوع کرونا با وقفه طولانی مواجه شده و فیفا هنوز رای این پرونده را صادر نکرده است. به گفته وکلای فدراسیون فوتبال در این پرونده، ایران به طور قطع برنده این مناقشه خواهد شد و سرمربی سابق تیم ملی باید مبلغی از دستمزد از پیش پرداخت شده خود را هم بازگرداند.

سرپرست تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در این پرونده چندی پیش اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا، هنوز قضات این پرونده انتخاب نشده‌اند و کمیته تعیین وضعیت فیفا نیز به همین علت در وضعیت دورکاری هستند.

محمدرضا شاه‌منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه بعد از گذشت یک ماه از این اظهارنظر آیا فیفا تیم قضات این پرونده را تعیین کرده است یا خیر، گفت: به نظرم کرونا معادلات ما نسبت به این موضوع را به هم ریخت. در حال حاضر کارکنان فیفا دورکاری می کنند و به همین دلیل فعلا تیم قضات این پرونده مشخص نشده است.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از این گفتم، فیفا اعلام کرده به محض مشخص شدن تیم قضات، رسیدگی به دفاعیات طرفین و صدور رای انجام خواهد شد اما فعلا زمان دقیقی برای اعلام حکم وجود ندارد.

این وکیل ورزشی درباره اینکه طولانی شدن این پرونده به علت شیوع کرونا به سود چه کسی شده و آیا ضرری هم به طرفین مناقشه رسانده یا خیر گفت: ما دفاعیات خودمان را ارائه کردیم و منتظر صدور رای از سوی AFC هستیم. به جز اینکه سیر رسیدگی به پرونده طولانی تر شده، کرونا مشکلی به وجود نیاورده است.

چندی پیش دو عضو ایرانی تیم حقوقی فدراسیون فوتبال یعنی شاه منصوری و ملیح زاده از رسیدگی به این پرونده کناره گیری کردند اما به فاصله چندین ساعت از این اتفاق، فدراسیون فوتبال از حل و فصل شدن مشکلات میان طرفین خبر داد.

شاه منصوری درباره رفع دغدغه های تیم حقوقی این پرونده گفت: ما با حسن نیت و همدلی در این پرونده کار می کنیم. بعد از جلسات خوبی که با آقایان بهاروند و نبی برگزار کردیم، مسائل برطرف شد. آن ها هم سعی خود را کردند و ما کار را پیش می بریم.

در تیم حقوقی ایران، یک وکیل سوئیسی به نام لودویک دلشات نیز حضور دارد که شاه منصوری در پاسخ به این سوال که آیا در ماجرای اخیر این وکیل هم دلخوری هایی از فدراسیون فوتبال داشت یا خیر می گوید "اتفاقات اخیر مربوط به تیم ایرانی بوده است نه وکیل سوئیسی."

به گزارش ایسنا، مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی در حالی درخواست غرامت ۶ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال کرده که در حال حاضر ۲ میلیون دلار بابت ۵ ماه حضور در ایران دریافت کرده و نتایج بسیار ضعیفی با تیم ملی کسب کرده است. او در مقطعی که از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد، بیش از دستمزد خود را دریافت کرده بود ولی همچنان خواستار دریافت مبلغی به عنوان غرامت است. باید دید وعده وکلای فدراسیون برای پیروزی حتمی در این پرونده به ثمر می‌نشیند یا ویلموتس یک فاجعه بزرگ را برای فدراسیون فوتبال رقم خواهد زد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.