رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت که این کمیته بیشتر بر آینده‌نگری توجه می‌کند تا صدور احکام.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت که این کمیته بیشتر بر آینده‌نگری توجه می‌کند تا صدور احکام. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمشید نورشرق درباره پرونده‌های در حال بررسی کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: دو سال پیش مسائل مالی اعضای تیم‌ها به کمیته وضعیت بازیکنان منتقل شد. همه مطالبات و ادعاهای مالی دست‌اندرکاران تیم‌ها در این کمیته بررسی می‌شود و از شروع کار، پرونده‌های زیادی داشتیم. با کمک ارکان مختلف فدراسیون موفق شدیم گام‌های خوبی در تنظیم پرونده‌ها برداریم و همت ما بیشتر بر آینده‌نگری بوده تا صدور حکم.

وی ادامه داد: بیشتر می‌خواستیم روابط مالی باشگاه‌ها را به گونه‌ای مرتب کنیم که شاهد انباشت بدهی‌های فصول گذشته تیم‌ها نباشیم و تمهیدات مختلفی در این باره اندیشیده شد. باشگاه‌ها هم با ما همکاری داشته‌اند، اما فقدان منابع درآمدی، توان مالی باشگاه‌ها را خیلی تضعیف کرده است. آنها منایع مالی قابل توجهی ندارند و به نظرم در این زمینه، توفیق لازم را نداشته‌ایم.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان با بیان اینکه این کمیته می‌تواند پرونده‌های بدهی هر باشگاهی را به نهادهای ذی‌صلاح ارائه کند، اظهار داشت: بخشی از تعهدات باشگاه‌ها، ریشه در احکام مراجع بین‌المللی و بدهی‌های ارزی دارد که عدد قابل توجهی است. مشکلی در اشراف بر میزان دیون باشگاه‌ها نداریم و مشکل، تدبیر برای حل مشکلات است.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص میزان بدهی‌های سرخپوشان پایتخت گفت: از من عدد نخواهید. اعداد در رسانه‌ها مشخص شده و ما باید در این باره ریشه‌یابی کنیم تا شرایط بهتری داشته باشیم. گفتن عدد دردی دوا نمی‌کند. باید ببینیم با مقدورات فعلی چه کنیم تا اداره شرکت باشگاه‌ها را به سمت حرفه‌ای ببریم.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان درخصوص لزوم هشدار این کمیته به باشگاه‌ها بیان کرد: باشگاه‌های فرهنگی ورزشی در قالب شرکت اداره می‌شوند که مجامع باشگاه‌ها، سیاست‌های آن را تعیین می‌کند. فدراسیون می‌تواند توصیه‌هایی داشته باشد و کمک خواهد کرد، اما مدیران باشگاهی که فلان مربی را با رقم دلاری قابل توجه و بدون توجه به منابع باشگاه جذب می‌کند باید پاسخگو باشند، نه فدراسیون فوتبال.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.