مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در رده زیر ۲۳ سال، چهار ماه به تعویق افتاد.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در رده زیر ۲۳ سال، چهار ماه به تعویق افتاد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا در رده زیر ۲۳ سال که قرار بود در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ (خردادماه ۱۴۰۰) برگزار شود چهار ماه به تعویق افتاد.

بر این اساس، رقابت‌های مقدماتی این رده سنی در ماه اکتبر(مهرماه) سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و تیم‌های آسیایی پس از انجام قرعه کشی حریفان خود را در این دوره می‌شناسند. این تصمیم با توجه به تغییر تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک اتخاذ شده تا برنامه ۴ نماینده فوتبال آسیا در دوره نهایی بازی‌های المپیک تداخلی با مرحله مقدماتی دوره بعدی رقابت های زیر ۲۳ سال نداشته باشد.

دور نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۲ به میزبانی چین برگزار می‌شود و ۴۴ نماینده فوتبال آسیا پس از سیدبندی در ۱۱ گروه ۴ تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا چهره ۱۶ تیم نهایی برای حضور در دوره بعدی رقابت‌ها مشخص شود.

گفتنی است مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۲ پنجمین دوره این رقابت‌ها خواهد بود که از سال ۲۰۱۳ در عمان آغاز شد و البته بر خلاف مسابقات ۲۰۲۰ که در تایلند برگزار شده بازی‌های این دوره انتخابی المپیک به شمار نمی‌رود و تنها چهره تیم‌های برتر قاره آسیا در این رده سنی را مشخص می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.