ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از نبود تبلیغات محیطی در خصوص رعایت حجاب و عفاف و بی توجهی مسئولان به طرح این مطالبه دینی در جامعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی بعد از ظهر شنبه در جلسه بنیاد عفاف و حجاب استان با بیان اینکه تاکنون مسئولان و مبلغان دینی نتوانسته‌اند رعایت حجاب و عفاف را به عنوان مطالبه عمومی در جامعه تبیین کنند افزود: باید با تعامل جامعه دانشگاهی و نهادهای ذیربط دینی، روحانیون و مبلغان راهکارهای کاربردی و مناسب برای تبلیغ این مسئله در جامعه پیدا شود.

وی با بیان اینکه بیشترین صدمه کشف حجاب و بی‌حجابی متوجه بانوان است و حضور بانوان با حجاب نامناسب در جامعه باعث جلب توجه نامحرمان و ایجاد مشکلات در خانواده آن‌ها شده و صمیمیت و علاقه را از خانواده‌ها از بین برده و خدشه‌دار می‌کند، ادامه داد: از بزرگترین مشکلات جوامع غربی تزلزل خانواده‌هاست که کاملاً نشأت گرفته از بی‌حجابی و بی‌عفتی آن‌هاست که خود نیز به این مسئله اعتراف دارند.

امام جمعه ارومیه گفت: بی‌حجابی باعث جلب نظر دیگران و جلب نظر دیگران باعث سستی و تزلزل خانواده‌ها و مشکلات مختلف در روابط عاطفی افراد خانواده می‌شود، عمده خیر و سود دستور خداوند و دین برای حفظ حجاب برای استحکام بنیاد خانواده بوده و باعث افزایش علاقه و صمیمیت در خانواده می‌شود.

حجت الاسلام قریشی همچنین ضعف تبلیغ و ترویج در مسئله عفاف و حجاب در استان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه ما مسئولان و مبلغین نتوانسته‌ایم رعایت حجاب و عفاف را به عنوان یک دغدغه عمومی برای مردم تبیین کرده و همه را ملزم به رعایت آن کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح شهرهای استان نیز هیچ توجهی به تبلیغات محیطی در سطح شهر برای مسئله عفاف و حجاب نمی‌شود اما در نقطه مقابل بیشترین تبلیغات به سمت دنیاگرایی و ترویج تجمل گرایی است که در این خصوص باید تجدید نظر اساسی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی پرداختن به مسئله عفاف و حجاب را وظیفه شرعی و قانونی همه مردم و مسئولین دانست و افزود: اهمیت دادن به مسأله عفاف و حجاب در بین مردم باعث تحکیم بنیاد خانواده شده و بی اهمیتی به این موضوع تزلزل و گسست خانواده را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین خواستار عملیاتی شدن آئین نامه عفاف و حجاب در ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها شد و عنوان کرد: عدم اجرای صحیح آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های عفاف و حجاب و نحوه پوشش در ادارات و سازمان‌ها یکی از عوامل مهم بی اهمیتی به مسأله حجاب در جامعه شده است.

امام جمعه ارومیه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس و تبیین درست ضرورت عفاف و حجاب، آگاه سازی نسل جدید، عملیاتی کردن شرایط خرید و دسترسی آسان به اقلام و پوشاک عفاف و حجاب و تخصیص کمک هزینه‌ها برای افراد با حجاب و حمایت را از مهمترین راه‌های ترویج حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.