یزد ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هیچ برنامه ای توسط آموزش و پرورش استان یزد اجرا نمی شود مگر اینکه پیوست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر عصر امروز در جلسه‌ای با نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: استان یزد در زمینه اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور سرآمد است و تلاش‌های جدی برای اجرایی شدن مفاد این سند آغاز کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این سند ارزشمند بیان کرد: علاوه بر آموزش و پرورش ۴۰ دستگاه دیگر نیز باید در اجرای این سند آموزش و پرورش را یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه آموزشی از سوی این اداره کل در استان برگزار نمی‌شود مگر اینکه پیوست مرتبط با سند تحول بنیادین را داشته باشد.

دانافر یادآور شد: یکی از مهمترین مسائل این سند، تربیت دانش آموزان به صورت تمام ساحتی است و نگاه تک بعدی به آموزش در حوزه مسائل علمی و محتوای کتاب‌ها دیگر مدنظر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند، گفت: آموزش و پرورش به صورت جدی با مشکل زیرساخت‌های مختلف از جمله سرانه ورزشی مواجه است در حالی که ادارات مختلف می‌توانند ظرفیت‌های خود را برای استفاده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

دانافر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا عنوان کرد: فعالیت معلمان استان یزد به هیچ وجه متوقف نشده و ارائه آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ادامه دارد.

وی بیان کرد: معلمان و دانش آموزان یزد از سختکوش‌ترین‌ها در کشور به شمار می‌رود و حتی شیوع کرونا نتوانسته علم آموزی آنها را متوقف کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.