مربی استقلال می‌گوید مشکلات تیمش از سفر اهواز برای بازی با فولاد خوزستان شروع شده است.

به گزارش ایسنا، مجید نامجو مطلق مربی استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل تراکتور در هفته بیست وچهارم رقابت های لیگ برتر گفت: مشکلات ما دقیقا از اهواز شروع شد. ما قبل از آن ۵ تست گرفته بودیم که همه آن ها منفی بود و بعد از آن بود تیم ما درگیر این اتفاقات شد. با توجه به شرایطی که داریم و بعد از بازی با سایپا تمرینی انجام ندادیم، نمی توانیم درباره شرایط فنی صحبت کنیم. ما برای بازی با پارس جنوبی کارت پرواز را گرفته بودیم، اما با افزایش کرونایی های تیم مواجه شدیم. میلیچ و امیرحسین کارگر دوباره تست شان مثبت شده است و با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر این تیم را به جم می‌فرستادیم، ممکن بود به سلامتی بازیکنان استقلال و مسافران بوشهر و بازیکنان تیم مقابل لطمه وارد شود.

او ادامه داد: سفر اهوازی که ما رفتیم مقداری شبهه برانگیز بود چون قبل بازی گفته شد ۵ بازیکن این تیم به کرونا مبتلا شدند. من نمی‌خواهم به تیمی اتهام بزنم. شاید در هواپیمای سفر به اهواز این مشکلات به وجود آمده است. حدود ۵ روز است که تمرین نکردیم و نمی‌شود درباره مسائل فنی صحبت کرد. ما کلا دیروز (پنج شنبه) با ۱۲ بازیکن تمرین کردیم. در این شرایط الان برای ما دیدار با تراکتور را برگزار می کنند. من نمی‌دانم لغو این بازی دست چه کسی است چون به هر کسی که می‌گوییم، اظهار می‌کنند که دست ما نیست. سلامتی بازیکنان برای ما مهم است.

نامجو مطلق افزود: از آن نهادی که اختیارات این مساله دست اوست می‌خواهم که شرایط را درک کنند. تمرکز بازیکنان به هم ریخته است. یکی از بازیکنان ما شرایطش به هم ریخته است و ریه هایش دچار مشکل شده است و بعد از ۵ روز با ۱۲ بازیکن تمرین داشتیم و مطمئنا این کار ما را بسیار سخت می‌کند. همه جا فوتبال برای شادی جامعه است و الان ما فوتبال را با استرس داریم بازی می‌کنیم و این مساله روی روح و روان بازیکن تاثیر می‌گذارد. تیم ما با کمبود نفرات مواجه است. روز گذشته وریا غفوری تماس گرفته است و گفته با توجه به کمبود بازیکن، من یک بار دیگر تست بدهم که اگر منفی بود بیایم بازی کنم. این غیرت بازیکنان را نشان می‌دهد اما برای ما سلامتی بازیکنان مهم است. با این شرایط کار برای همه سخت می‌شود.

مربی استقلال خاطرنشان کرد: اصرار بر این است که مسابقات برگزار شود اما من می‌خواهم کمی به فکر سلامتی بازیکنان باشیم. من شنیدم که قرار است دوباره تمام اماکن ورزشی بسته شود و آمار نشان می‌دهد شرایط بدتر از سابق است. وقتی تیم بزرگی مثل استقلال با ۱۲ نفر تمرین می‌کند، یعنی باغیرت است. این اتفاق به نظر من در تاریخ ثبت خواهد شد و با تصمیم هایی که گرفته شد و مشکلات ناشی از این قضیه در تاریخ ثبت می‌شود و امیدوارم همه ورزشکاران در تمام تیم ها سالم و سلامت باشند و اتفاق ناگواری نیفتد. حتی قبل از اینکه بازی ها شروع شود، در جمعی اظهار کردند تا کسی در این فوتبال نمیرد، بازی ها را لغو نمی‌کنند.

او اظهار کرد: فرهاد مجیدی مسئولیت بسیار سنگینی دارد و وقتی یک تیم با ۱۲ نفر تمرین می‌کند و فرهاد مجیدی به علت اینکه شرایط حضور در کنفرانس نداشت، من به جای او به نشست خبری آمدم. امیدوارم همه اینها ختم به خیر شود و خدایی ناکرده اتفاقی نیفتد همه شرمنده تصمیم هایی که گرفتیم نباشیم. ۱۲ بازیکن تیم ما تست هایشان منفی بوده است و ۵ بازیکن تیم یعنی ریگی، دانشگر، قائدی، رضاوند و پورحمیدی اگر جواب تست شان منفی باشد، در تمرین حضور پیدا می‌کنند و با این شرایط باید بدون تمرین مقابل تراکتور حاضر شویم.

نامجو مطلق گفت: ما به خاطر حفظ سلامتی خودمان و دیگران سعی کردیم کسی را دچار مشکل نکنیم. ما به حد نصاب ۲۵ درصد رسیده بودیم و وقتی یک تیم به این حد رسیده اگر در آن ۲۵ درصد شامل بازیکنان شود، تکلیف این تیم چه می‌شود؟ مقایسه فوتبال ما با کشورهای اروپایی کاملا متفاوت است. اگر آلمان و کشورهای اروپایی بازی های خود را برگزار کردند، اگر یک بازیکن در آنجا کرونا می گرفت، آن بازیکن به قرنطینه می‌رفت و یک بازیکن دیگر اگر اضافه می‌شد، کل تیم به قرنطینه می رفت. این شرایط در کشور ما وجود ندارد و رفت و آمد ما در فوتبال به طور استاندارد وجود ندارد و مسائل بهداشتی در کشور ما به صورت دیگری لحاظ می‌شود. مشکلات باعث می‌شود خسارت های جبران ناپذیری را متحمل شویم.

او در پایان تاکید کرد: ما در یک سری پست ها بازیکن نداریم و این کار ما را مشکل می‌کند. هر چه تلاش کردیم که بازی ها عقب بیفتد نتیجه ای نداشت. چه نهادی بالاتر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وجود دارد که آن ها نمی‌توانند بازی ها را لغو کنند؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )