مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: اتفاقات روزهای اخیر برای ما قابل هضم نیست و دلیلی ندار د که بخواهیم تمارض کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: اتفاقات روزهای اخیر برای ما قابل هضم نیست و دلیلی ندار د که بخواهیم تمارض کنیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد سعادتمند در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه استقلال اظهار داشت: ما وظیفه داریم ماهانه گزارش عملکرد و همچنین یکسری مسائل که مرتبط با باشگاه است را به اطلاع هواداران برسانیم، چون هواداران را در باشگاه سهیم و شریک می‌دانیم، پس موظف هستیم که اطلاعات و فعالیت‌های باشگاه را هر ماه به هواداران اطلاع بدهیم. امیدوارم روزی برسد که اینجا گزارش عملکرد ماهانه ما در راستای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرمایه و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی برای باشگاه بزرگ استقلال با مشارکت هواداران باشد.

وی افزود: در درجه اول برای بازیکنان تیم و خانواده‌های‌شان آرزوی سلامتی می کنم. متاسفانه تست کرونای ۱۳ نفر از اعضای تیم مثبت شده است و برای‌شان آرزوی سلامتی کامل دارم و امیدوارم هرچه زودتر به تیم‌شان بازگردند و به باشگاه کمک کنند. ما در شرایط خوبی نیستیم و وضعیت کرونا در چندین استان به حالت قرمز درآمده است. متاسفانه اعلام می‌شود که هر ۹ دقیقه یکی از هموطنان را از دست می‌دهیم، به همین دلیل ضمن آرزوی سلامتی برای همه شما استدعا می‌کنم همه موارد پروتکل‌ها را رعایت کنید، به ویژه کسانی که از خانه بیرون می‌روند و سپس بازمی‌گردند تا انشالله این ویروس با رعایت موارد بهداشتی ریشه‌کن شود.

مدیرعامل استقلال عنوان کرد: اولین موردی که باید به آن اشاره کنم، با تلاشی که صورت گرفت، بخش دیگری از پرداختی‌ها را به بازیکنان، کادر فنی و سرپرستی و پزشکی داشته باشیم. تا این لحظه ۲۶ نفر از عزیزان مطالبات خود را دریافت کردند و مابقی هم تا فردا و در نهایت پنجشنبه بخشی از مطالبات خود را دریافت خواهند کردند. امیدوارم بتوانیم در بحث قراردادها در زمان مقرر تعهدات‌مان را اجرایی کنیم تا تیم بزرگسالان استقلال که ویترین باشگاه است با آرامش بیشتری به کار خود ادامه بدهد.

سعادتمند ادامه داد: بحث دیگری که از هفته گذشته شروع کردیم، گفت‌وگو و مذاکره اولیه با تعدادی از بهترین‌های‌مان برای تمدید قراردادها بوده است که قطعاً بعد از این دو هفته قرنطینه‌ای که به احتمال زیاد بازیکنان باید استراحت کنند، ما مجدداً بحث تمدیدی‌های خود را آغاز خواهیم کرد و تمام توان خود را خواهیم گذاشت تا بتوانیم شالکه استقلال را حفظ کنیم و نفراتی که الان کنار هم هستند و همگی از سرمایه‌های باشگاه استقلال محسوب می‌شوند را برای حفظ آینده حفظ کنیم.

وی گفت: در گزارش دومین ماه از عملکردم در ۱۶ خرداد اعلام کردم که گواهی بند «د» را برای کمپ مرحوم حجازی گرفتیم که در واقع از اداره کل مالکیت‌ها و دارایی‌های سرمایه وزارت اقتصاد بود و الان باید بگویم که در بخش کمپ ناصر حجازی موافقت هیئت وزیران برای واگذاری و صدور سندش را هم در یک ماه گذشته توانستیم نهایی کنیم و با یکی از سرمایه‌گذاران معتبر و مذاکره با چند سرمایه‌گذار دیگر در تلاش هستیم که در راستای جمع‌سپاری به هواداران استقلال کمپ حجازی را در بازه زمانی ۱.۵ تا ۲ سال به یک کمپ استاندارد تبدیل کنیم. نقشه‌های این مسئله تهیه شده است. تا الان پیگیر سند مالکیت کمپ برای باشگاه استقلال بودیم که خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است و ما هم در بخش ورزشگاه مرغوبکار و هم کمپ حجازی و حتی امام رضا (ع) که از طریق شهرداری منطقه ۱۸ به ما واگذار شده است، برای تهاتر آن با یکی از زمین‌های استان تهران که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است، در واقع بتوانیم این ورزشگاه را نیز به دارایی‌های باشگاه اضافه کنیم. به هر حال به طور قطعی استادیوم مرغوبکار و کمپ حجازی مراحل پایانی خود را طی می‌کنند و این می‌تواند در افزایش سرمایه و ورود به بازار بورس خیلی به ما کمک کند. این اتفاق خوبی است که در آستانه اجرا قرار دارد. در واقع فعالیت‌های ما در سه ماه گذشته فاز به فاز انجام شده، نقشه‌ها تهیه شده، گواهی بند «د» اخذ شده و مصوبه هیئت وزیران برای صدور سند و حتی صورتجلسه تغییر و تحول ورزشگاه مرغوبکار صورت گرفته است. این می‌تواند به باشگاه استقلال برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی کلان دیگر و مشارکت بنگاه‌های اقتصادی کمک کند.

مدیرعامل استقلال عنوان کرد: ما یک جلسه بسیار خوبی را با یکی از مدیران ارشد و در واقع «هدِ» یکی از مجموعه اقتصادی هلدینگ بزرگ برگزار کردیم و مقرر شد که ما در فضاهای مشترک بتوانیم اقدامات خوبی را برای باشگاه استقلال و شرکت مقابل انجام بدهیم. یکی از موضوعاتی که به تصویب رسید و پیش‌نویس آن نیز تهیه شده و فکر می‌کنم طی یکی دو روز آینده نیز تفاهم‌نامه آن امضا شود، بحث راه‌اندازی قطعی موزه استقلال در یکی از بهترین نقاط شهر تهران است که در گزارش بعدی انجام شود. دوستان به من می‌گویند که تاریخی را اعلام نکنم، چون شاید در آن زمان انجام نشود اما من تاریخ را می‌گویم، چون خودم و همکارانم را موظف می‌کنم که با تلاش و سرعت بیشتر نهایی کنیم. تلاش می‌کنیم در گزارش بعدی بتوانیم این موزه را که تالار افتخارات باشگاه استقلال است را داشته باشیم. در این موزه بنا داریم مراسم‌های زیادی را برگزار کنیم؛ مراسم‌هایی که مرتبط با بچه‌های خودمان در رده‌های سنی و تیم بزرگسالان است. حتی در بخش واگذاری بسیاری از مراسم‌هایی که هواداران قصد برگزاری آنها را دارند، تالار استقلال آمادگی این کار را خواهد داشت تا بتوانیم موزه را در بخش اقتصادی، فرهنگی و همچنین ورود هوادار به آن ردر بهترین نقطه استقلال و در مجلل‌ترین ساختمان‌های تهران راه‌اندازی کنیم. امیدوارم تا شنبه بتوانیم قرارداد را نهایی کنیم و شروع به چیدمان و طراحی موزه کنیم.

سعادتمند در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: موضوع بعدی قرارداد باشگاه استقلال با چندین شرکت بزرگ اقتصادی است. اگرچه ما در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم اما با تلاش همکارانم در بخش معاونت اقتصادی باشگاه و فعالیت‌هایی که باشگاه انجام می‌دهد، جلسات بسیار ارزشمندی را با مدیران اول شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور داشتیم که پیش‌نویس قرارداد در این مذاکرات آماده شده است. می‌توانم بگویم که این قراردادها می‌تواند کمک شایانی به باشگاه استقلال داشته باشد که ما درآمدهای آن را در قسمت‌های مختلف و به ویژه رده‌های پایه و آکادمی و توسعه زیرساخت‌ها هزینه خواهیم کرد. فکر می‌کنم این نقطه عطفی برای آینده باشگاه استقلال باشد. این قراردادها با نظارت کامل دستگاه‌های نظارتی و همچنین هواداران می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای تامین باشگاه بزرگ استقلال به همراه داشته باشد. رونمایی از قرارداد نیز به زودی صورت خواهد گرفت و فکر می‌کنم می‌تواند برای باشگاه مثمرثمر باشد.

وی درباره شرایط هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: ما برای ترمیم و تقویت هیئت مدیره آقایان زبده و عبدیان را به جمع خود اضافه کردیم. از زحمات کامران منزوی هم تشکر می‌کنم. هیئت مدیره به سمت و سوی فعالیت‌های اقتصادی، بیشتر رفته و همه عزیزان در در اولین جلسه‌ای که دیروز داشتیم، هم‌قسم شدیم که مشکلات و موانع باشگاه را حل کنیم. همه عزیزان در تلاش هستند که بتوانند کمک کنند. یکی دیگر از موارد که در واقع از دغدغه‌های باشگاه بود، موضوع کارگزار قبلی و جدید بود که خوشبختانه با جلسات متعددی که داشتیم، این قرارداد در آستانه اقاله نهایی است و خلیل‌زاده نیز در این بخش زحمت کشید و قرار است تا چهارشنبه صورتجلسه نهایی اقاله را تقدیم دادسرا کنیم و این پرونده بسته شود تا کارگزار جدید بتواند با فراق خاطر بیشتری در پرداخت‌ها به باشگاه اقدام کند. این بخش مهمی بود که اگرچه دو، سه بار به دادسرا احضار شدیم، اما برای موفقیت باشگاه استقلال هرکاری که از دستمان بربیاید، انجام می‌دهیم. همچنین خوشحالم که توانستیم منافع باشگاه را در نظر بگیریم و با اقاله این قرارداد، همه رضایت خودشان را اعلام خواهند کرد. باشگاه دانه به دانه مشکلات قراردادی خود را حل می‌کند تا بتوانیم به یک نقطه مطلوب برسیم و استارت بهتری برای اتفاقات بزرگ و بهتر بزنیم.

مدیرعامل استقلال گفت: از ۱۰ روز قبل برنامه‌ریزی داشتیم که از اپلیکیشن باشگاه امروز رونمایی کنیم و در واقع این کار با حضور همه ورزشکاران، خانواده‌های‌شان، پیشکسوتان، رسانه‌ها و ... در یک مراسم مجلل و باشکوه صورت بگیرد. حتی مذاکرات زیادی را نیز برای پخش این مراسم انجام داده بودیم اما به دلیل مسائل مربوط به کرونا و مثبت اعلام شدن تست بازیکنان مجبور هستیم این رونمایی را به صورت آنلاین و مجازی انجام بدهیم. ما یک سوپر اپلیکیشن را پیش‌بینی کرده‌ایم و این اپلیکیشن می‌تواند کمک بسیار زیادی به باشگاه کند، ارتباط خوبی را با هواداران به وجود بیاورد و هوادار خیلی از موارد مدنظرش را در آنجا عنوان کند. این اپلیکیشن قابلیت ارتباطی و الکترونیکی و متعدد دیگری دارد که شاید جزو معدود اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند خدمات بیشتری را به هواداران‌مان تقدیم کند.

سعادتمند عنوان کرد: براساس مذاکراتی که با هولدینگ اقتصادی مجموعه ورزشی انقلاب داشتیم، تا پایان پاییر استخر چهار فصل را نیز توانستیم به طور رایگان برای باشگاه استقلال تامین کنیم که البته امیدوارم بعد از این اتفاقاتی که رخ داده، اعضای تیم هرچه سریع‌تر بازگردند و این فضای استخر با شروع دوباره تمرینات در اختیارشان قرار می‌گیرد. اگرچه همه موارد از جمله زمین چمن، سالن بدنسازی و استخر تا پایان تیر ماه سال آینده به طور رایگان در اختیار باشگاه استقلال است، اما هیچ کدام از آنها برای ما نیست. به همین دلیل باید تلاش کنیم تا فضاهایی را به وجود بیاوریم و بسازیم که برای خودِ باشگاه استقلال باشد که امیدوارم این اتفاقات با کمک هواداران و سرمایه‌گذارانی که عاشق استقلال هستند، رخ بدهد.

وی درباره پرونده شفر و بویان گفت: درباره بویان سه فرصتی که از سال‌های قبل به ما اعلام شده بود، گذشته و رای او همچنین شفر قطعی است. ما قسمت بزرگی از پرداختی به بویان را با فیفا مکاتبه کردیم و قرار است که پول او از بخش مطالبات باشگاه در فیفا پرداخت شود. البته یک بخشی را نیز باید خودمان تامین کنیم. خطری در این باره ما را تهدید نمی‌کند و حتی اگر جرایم و احکامی هم صادر شود، به محض پرداخت این پول مشکلات خاصی را نخواهیم داشت و در واقع مشکلی ما را تهدید نخواهد کرد. درباره شفر نیز چون بحث کرونا از طریق فیفا در قراردادها به عنوان عجله‌ای لحاظ شده، بنابراین ما دفاعیات خود را فرستاده‌ایم. دیروز هم کمیته انضباطی فیفا تشکیل شده و دفاعیات ما و پرونده‌ای که از قبل برای شفر قطعی شده بود، در آنجا مطرح شده و منتظر آرای فیفا هستیم. با توجه به این که رقم در هر دو بخش سنگین است، انشالله امیدوارم بتوانیم این دو موضوع را حل و فصل کنیم تا مرحله به مرحله اقدامات خود را انجام داده باشیم.

سعادتمند در پایان گفت: اتفاقاتی که در این دو، سه روز اخیر افتاده، خیلی برای ما قابل هضم نیست، چون استقلال و استقلالی می‌جنگد، دروغ نمی‌گوید، شرف و عزت دارد، بارها و بارها باعث افتخار در داخل و خارج از کشور شده است، در آسیا به عنوان یک افتخار مطرح است، باشگاه در قاره به عنوان پرافتخارترین باشگاه است و دلیلی ندارد که بخواهیم تمارضی داشته باشیم. این تمارض هرگز از باشگاه استقلال طی ۷۵ سال گذشته دیده نشده، بنابراین دوستان زیاد خودشان را به آب و آتش نزنند. ما مرد و مردانه در میدان مسابقه هستیم، آماده مسابقه بودیم و تمام تلاش‌مان برای کسب افتخارات بیشتر و ستاره سوم برای باشگاه بزرگ استقلال است که دور از دسترس نیست و در آینده‌ای نزدیک متصور است. از همه مهمتر سلامتی بازیکنان تیم ما، تیم‌های دیگر و مردم کشور و به ویژه خانواده ورزشکاران‌مان است که این شرایط را تحمل می‌کنند. امیدوارم به زودی همه عزیزان را در سلامتی کامل ببینیم. امیدوارم بتوانیم همه توان خود را بگذاریم تا استقلال همان آقایی خودش را در آسیا داشته باشد و موفقیت‌های پی در پی بدست بیاورد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )