پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت مشخص بود بازیکنان فوتبالی هم به این ویروس مبتلا خواهند شد.

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اتفاقات ناخوشایندی که برای بازیکنان برخی از تیم های لیگ برتری اتفاق افتاده است، گفت: سهل انگاری ها و اصرار به ادامه لیگ باعث شد تا حالا شاهد باشیم که برخی از بازیکنان فوتبال کشورمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و همه باید در قرنطینه بمانند تا هم سلامتی خود را به دست آورند و هم خانواده هایشان به این ویروس مبتلا نشوند.

وی افزود: بیش از ۱۰ بازیکن به این ویروس مبتلا شدند. وقتی همه در کنار هم در هواپیما می نشینند و افراد زیادی انتظار دارند با آنها عکس بگیرند و هواپیما پر از مسافر است، اینها نشانه آن است که به زودی اتفاق بدی رخ خواهد داد. شاید اگر بازی ها لغو بود و یا کلاً لیگ تعطیل می شد، این اتفاق برای بازیکنان رخ نمی داد.

چنگیز خاطرنشان کرد: یکی از بازیکنان فولاد مصاحبه کرده و گفته در روز بازی با استقلال او دچار ویروس کرونا بوده بنابراین کاملاً مشخص است که به دلیل برخوردهای زیاد این بازیکنان با بازیکنان استقلال و یا هر تیم دیگری این اتفاق رخ می داد و حالا باید تنها برای بازیکنانی که به این ویروس مبتلا شدند، آرزوی سلامتی کنیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد صحبت های هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی که از بازیکنان استقلال انتقاد کرده بود، تصریح کرد: از افاضلی بعید بود چنین صحبت هایی را به میان بیاورد. وقتی چند پزشک متخصص مبتلا بودن بازیکنان را تأیید کردند نمی توان آ ن را مشکوک دانست و به نوعی قضاوت و تعبیر کرد که انگار استقلال مایل به آمدن به شهر جم برابر بازی با پارس نیست. نیمی ازبازیکنان استقلال حتی به فرودگاه هم آمدند اما با شرایط موجود اجازه پرواز به این تیم داده نشد بنابراین آقای افاضلی به جای اینکه به فکر بازی باشد باید خوشحال باشد که بازیکنانش دچار این ویروس نمی شوند و در سلامت کامل خواهند بود.

چنگیز در ادامه گفت: امسال یک لیگ بی برنامه و نامنظم را دیدیم. زمانی که شیوع ویروس کرونا کمتر از این روزها بود، لیگ را تعطیل کردیم آن هم چهار ماه. حالا که شرایط سخت شده و هر روز اخبار ناگواری از مرگ و میرها می شنویم نمی دانم چرا مسئولین سازمان لیگ اصرار به ادامه بازی ها دارند و با جان بازیکنان و خانواده هایشان بازی می کنند. ما که نمی توانیم همانند کشورهای اروپایی همه قوانین را رعایت کنیم چون زیرساختهایمان مشکل دارد. پس می توانیم با تعطیلی لیگ از اینکه باز هم بازیکنان بیشتری دچار این ویروس نشوند، جلوگیری کنیم.

وی افزود: به اعتقاد من همین امروز لیگ نوزدهم را تعطیل کنند. هر تیم را که می خواهند به عنوان قهرمان معرفی کرده اما اجازه ندهند بیش از این سلامت افراد به خطر بیفتد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )