سرپرست تیم فوتبال استقلال می‌گوید صحبت‌های افاضلی مبنی بر تشکیک بر تست کرونا بازیکنان تیمش، صحبتی غیر کارشناسانه است.

به گزارش ایسنا، سعید رمضانی مدیر تیم استقلال درباره شرایط تیمش گفت: متاسفانه تستی که دیروز از بازیکنانمان گرفتیم، در تست اول ۸ نفر مثبت شدند و بعد از آن مجددا تست را به آزمایشگاه تحویل دادیم و در نهایت تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز تعداد ۱۲-۱۳ نفر مبتلا به کرونا داشتیم.

وی در خصوص لغو پرواز دیروز تیم استقلال به جم گفت: در زمانی که ۸ نفر از اعضای تیم تستشان مثبت شده بود، بنده به همراه دکتر نوروزی به سازمان لیگ رفتیم و راجع به این موضوع صحبت کردیم اما جواب قانع کننده‌ای از مسئولین سازمان لیگ نگرفتیم. دوستانمان در سازمان لیگ عقیده داشتند که باید ۲۵ درصد از اعضای تیم به کرونا مبتلا شوند تا تصمیم به لغو دیدار با پارس جم گرفته شود و به هر نحوی به مسئولین سازمان لیگ گفتیم که بازیکنان ما علائم این بیماری را دارند اما آن‌ها عقیده داشتند که باید به جم سفر کنیم تا اینکه قرار بر این شد که با ۲ ساعت تاخیر تیم استقلال به جم عزیمت کنیم. در فرودگاه به ما اعلام کردند که ۵-۶ نفر دیگر از اعضای تیم تستشان مثبت شده است و شرایط به گونه‌ای بود که دیگر نه می‌توانستیم بچه ها را به جم ببریم نه اینکه بقیه بازیکنان را در خطر قرار دهیم و اکنون نیز نمی‌دانیم سایر نفرات تیم دچار مشکل شده‌اند یا خیر. فردا و یا پس فردا تست دیگری از بازیکنانمان گرفته می‌شود تا متوجه شویم شرایط سلامتی بازیکنانمان به چه نحوی است.

سرپرست استقلال که با رادیو ایران صحبت می‌کرد، افزود: قبل از شروع مجدد لیگ هشدارهای زیادی به مسئولین سازمان لیگ دادیم و خدمت عزیزان عرض کردیم که اگر لیگ شروع شود این مشکلات را به همراه دارد و دچار چنین بحران‌هایی خواهیم شد. قبل از بازی با فولاد چندین بار گفتیم که خوزستان منطقه قرمز است و ورود ما به آن منطقه با خطراتی همراه است و فکر می‌کنم همان روزی که برای بازی با فولاد رفتیم، بازیکنانمان به این مشکل دچار شدند.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان شما بعد از بازی با فولاد به کرونا مبتلا شدند، عنوان کرد: قطع به یقین بعد از بازی با فولاد این اتفاق افتاده است چون قبل از اینکه وارد مسابقات شویم ۴ بار تست گرفتیم از بازیکنانمان و جواب هر ۴ تست منفی بود و حتی یک مورد هم بازیکنانمان به این مشکل دچار نشدند اما بعد از بازی با فولاد و بعد از آن بازی با سایپا متوجه علائمی در بازیکنانمان شدیم که جواب تست نشان از مبتلا شدن بچه‌های ما به کرونا داشت.

وی در خصوص موضع باشگاه استقلال در خصوص برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ یادآور شد: در حال حاضر مهمترین اتفاق سلامتی بازیکنان و خانواده هایشان است و متاسفانه کار به اینجا کشیده است. دیروز هم که در سازمان لیگ بودم به عرض دوستان رساندم که قبل از شروع لیگ از سازمان لیگ چندین بار خواستیم که جلساتی تشکیل دهند که تصمیمی درست گرفته شود، من فکر می‌کنم پروتکل‌ها کارشناسی شده نباشند. الان این بحث ۲۵ درصد کرونایی و تعطیلی مسابقات را درک نمی‌کنم، اگر تیمی ۶-۷ بازیکن اصلی‌اش مبتلا باشند چگونه می‌توانند بازی کنند؟ یا اینکه اگر سه دروازه بان از یک تیم دچار این مشکل شوند و آن سه نفر نتوانند بازی کنند، با توجه به اینکه دروازه‌بانی یک پست تخصصی است، چه کسی باید درون دروازه قرار بگیرد؟ وقتی تصمیمات غیر کارشناسی باشد همین مشکلات را هم در پی دارد.

رمضانی ادامه داد: لیگ ایران با لیگ کشورهای اروپایی متفاوت است دوستان باید این موضوع را درک کنند. قوانین در اروپا با ایران فرق دارد و فوتبال ایران بحث شادی‌های اجتماعی را دارد و وقتی سلامتی در فوتبال ما نباشد، به نظرم فوتبال بازی کردن مفهومی ندارد و به هر قیمتی نباید فوتبال بازی کرد.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود تست‌های استقلالی‌ها در کلینیکی بوده که مربوط به پزشک تیم استقلال بوده است، تاکید کرد: متاسفانه هومن افاضلی صحبتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه اعضای تیم استقلال تست‌هایشان را در بیمارستان آتیه که دکتر ستوده آنجا هستند، گرفته‌اند که به هیچ عنوان این چنین نیست و اعضای تیم استقلال تست‌هایشان توسط مجموعه بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است و دوستان بدون مطالعه این صحبت ها را مطرح کرده‌اند. به فرض محال اگر تیمی هم وارد یک کلینیکی شود که پزشکش در آنجا باشد، مگر می‌تواند صداقت و رسالت پزشکیش را زیر سوال ببرد؟ شاید دوستان دیگر این کار را انجام دهند اما من به عنوان مدیر تیم استقلال و مجموعه استقلال تا این لحظه شفاف عمل کرده‌ایم و همه چیز طبق اصول پیش رفته است و هیچ زمان امکان ندارد به شخصه کاری را انجام دهم که بخاطر یک سری مسائل زودگذر اعتبارم را خدشه‌دار کنم و مطمئن باشید ما مثل یک سری آدم‌ها نیستیم که بخاطر منافعشان اصول را زیر پا می گذارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.