بال آلمانی تیم فوتبال منچسترسیتی سرانجام به تیمی که مدت زیادی درباره پیوستن‌اش به آن گمانه‌زنی می‌شد، ملحق شد.

بال آلمانی تیم فوتبال منچسترسیتی سرانجام به تیمی که مدت زیادی درباره پیوستن‌اش به آن گمانه‌زنی می‌شد، ملحق شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، لروی سانه با امضای قرردادی پنج ساله با بایرن مونیخ به ارزش ۴۹ میلیون یورو رسماً منچسترسیتی را ترک کرد و به باواریایی‌ ملحق شد. رقم این قرارداد با احتساب پاداش‌ها امکان دارد به ۶۰ میلیون هم برسد ضمن اینکه سیتی برای خودش ۱۰ درصد از درآمد فروش این بازیکن توسط بایرن مونیخ به تیم‌‌های دیگر را محفوظ دانسته است.

سانه پس از امضای قراردادش گفت: بایرن مونیخ باشگاهی فوق‌العاده با اهدافی بزرگ است و اهدافش برازنده من نیز هست. من به دنبال چالشی جدید هستم و بی‌صبرانه منتظر تمرین در کنار هم‌تیمی‌هایم جدید. هانسی فلیک (سرمربی بایرن مونیخ) را از زمانی که در تیم زیر ۲۱ آلمان بازی می‌کردم می‌شناسم. ما با هم روابط بسیار خوبی داریم. من می‌خواهم با بایرن مونیخ تا جایی که امکان دارد جام ببرم و اولویتم هم کسب قهرمانی لیگ قهرمانان با این تیم است.

طبق اعلام منابع خبری مختلف سانه با وجود عقد قرارداد رسمی با بایرن مونیخ اجازه ندارد برای این تیم در بازی‌های باقیمانده فصل جاری لیگ قهرمانان که در ماه آگوست در کشور پرتغال به صورت متمرکز از سر گرفته می‌شوند به میدان برود. در همین حال گفته می‌شود که بایرن مونیخ برای بازیکن ۲۴ ساله جدید خود حقوقی نزدیک ۲۲ میلیون یورو در سال در نظر گرفته که تقریباً دو برابر رقمی است که سیتی به او برای ماندن در این تیم پیشنهاد داده بود. سانه در سه مقطع مختلف پیشنهاد سیتی برای تمدید قراردادش را رد و در نهایت به بوندس‌لیگا برگشت.

سانه سال ۲۰۱۶ با قراردادی ۳۷ میلیون پوندی از شالکه به منچسترسیتی پیوست و در ۱۳۵ بازی‌اش برای این تیم ۳۹ گل زد. او با این تیم در طول چهار سال پنج جام مهم کسب کرد که شامل دو قهرمانی در لیگ برتر می‌شود و سال ۲۰۱۸ نیز بالاتر از هری کین از تاتنهام و مارکوس رشفورد از منچستریونایتد، به‌عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر از نگاه اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس معرفی شد. او تنها تا پایان سال آینده با من‌سیتی قرارداد داشت و این باشگاه هم برای اینکه بازیکنش را بدون کسب درآمد از دست ندهد مجبور شد با انتقال او در تابستان امسال موافقت کند. البته سانه در این فصل به خاطر مصدومیت شدید زانویش در بازی مقابل لیورپول در جام خیریه (ماه آگوست سال گذشته) طی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تنها ۱۱ دقیقه بازی کرده بود.

او پس از ترک منچسترسیتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از این باشگاه و هوادارانش تشکر کرد و نوشت: بابت اوقات فوق‌العاده‌ای که داشتم و حمایتی که در این چهار سال اخیر از من انجام دادیم، واقعاً متشکرم. این مدت روزهای همراه با فشار و موفقیت داشتم که مطمئناً هرگز فراموش‌شان نمی‌کنم. ما بازی‌های زیادی را بردیم، هزاران گل زدیم، رکوردشکنی کردیم و با هم هفت جام را بردیم. از همه شما هواداران، اعضای کادر فنی و هم‌تیمی‌هایم متشکرم. همیشه از این مدتی که در کنار شما بودم به نیکی و لذت یاد خواهم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.