یک کارشناس فوتبال و مدرس فدراسیون، گفت: ذوب‌آهن انگیزه کافی برای پیروزی در برابر پیکان را دارد و سپاهان چون قصد دارد به تیم صدرنشین خودش را نزدیک و سهمیه آسیایی خود را تضمین کند انگیزه بالاتری از سایپا برای پیروزی دارد.

سعید جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازی امشب ذوب‌آهن و پیکان در اصفهان و بازی فردایِ سپاهان و سایپا در تهران، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ذوب‌آهن این شانس را داشت که در بازی گذشته بازی را بازنده نباشد، اما با تغییر و تحولاتی که در کادر فنی این تیم رخ داده این انگیزه در بازیکنان ذوب‌آهن وجود دارد که بتوانند خودشان را بهتر به سرمربی جدیدِ خود نشان دهند.

وی افزود: لوکا بوناچیچ شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، اما معتقدم شخصیت کاریزماتیک او در این شرایط زیاد در وضعیت ذوب‌آهن تأثیرگذار نباشد. معتقدم اگر در رأس کادر فنی ذوب‌آهن از سرمربیانی مانند ابراهیم‌زاده و کربکندی که شناخت بهتری از سبز پوشان دارند استفاده می‌شد نتیجه بهتری داشت چرا که فلسفه آوردن بوناچیچ واضح و روشن نیست.

این کارشناس فوتبال و مدرس فدراسیون، تصریح کرد: استکی- مربی ذوب‌آهن سال‌ها در کنار مربیان بزرگ کار کرده است و تیم هم کیفیت لازم را دارد و با توجه به اینکه این بازی در اصفهان است شانس ذوب‌آهن برای برد بیشتر می‌شود و امکان باخت این تیم ضعیف است.

تنوع بازیکنان در خط هافبک مهم‌ترین نقطه قوت سپاهان است

جهانگیری با بیان اینکه سپاهان شروع خوبی داشت، گفت: سپاهان با برد خوبی که در بازی گذشته به دست آورد بدون شک با روحیه خوب در برابر سایپا قرار می‌گیرد هرچند که سایپا هم به دلیل تساوی در برابر استقلال از روحیه خوبی برخوردار است، اما چون سپاهان قصد دارد به تیم صدرنشین خودش را نزدیک و سهمیه آسیایی خود را تضمین کند انگیزه بالاتری از سایپا دارد و امکان پیروزی این تیم زیاد است.

وی در خصوص مهم‌ترین نقطه قوت سپاهان، خاطرنشان کرد: به کار گیری متنوع بازیکنان در خط هافبک مهم‌ترین نقطه قوت سپاهان است. حتی محسن مسلمان با این پیشینه خود نیمکت نشین است و فرصت بازی پیدا نمی‌کند، اما در مقابل، کریمیِ با انگیزه که در فصل گذشته کیفیت خوبی از خود نشان داد مجدداً به شرایط تیم باز گشته و این خود جز نقاط قوت سپاهان است.

این کارشناس فوتبال افزود: از طرف دیگر سروش رفیعی هنوز یکی از متخصصان فوتبال روبه جلو کشورمان است که نسبت به گذشته هم با کیفیت‌تر بازی می‌کند. این موارد دست قلعه‌نویی را باز می‌گذارد که در خط هافبک و چینش روبه‌جلو دست بازتری داشته باشد و خیلی راحت بازیکن انتخاب کند. در بازی گذشته "کومان" بازی نکرد به این دلیل که تنوع زیادی در خط هافبک مرکزی سپاهان وجود دارد.

جهانگیری ادامه داد: در خط حمله وجود محبی، حسینی و شهباز زاده غنیمت است و نمایش خوبی که حسینی در بازی گذشته داشت همه را امیدوار کرد، اما توقع از این بازیکن بالاتر است. از نیمکت قوی سپاهان هم نباید بگذریم و این نشان از دست پر بودن طلایی پوشان است و با وجودی که بازی در تهران برگزار می‌شود، اما شانس برنده شدن سپاهان از سایپا بیشتر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.