عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: اگر شرایط همینطور باشد و باشگاه‌ها به رعایت دستورالعمل‌ها ادامه بدهند، لیگ فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سعیدی درباره منفی شدن یکباره تست بازیکنان لیگ برتری فوتبال که ابتدا گفته می شد کرونا دارند، گفت: این اتفاق دو دلیل داشت. اول اینکه مشخص نشد منبع اعلام مثبت بودن تست کرونا بازیکنان، چه کسی است. دلیل دوم این بود که بعضی از آزمایش ها سرولوژی بود. معتبرترین تست پی.سی.آر است. طبق پروتکل تمام تیم ها باید این تست را انجام می دادند.

وی افزود: از تمام باشگاه ها و سازمان لیگ خواسته شد نتایج تمام آزمایش ها به ستاد کرونا ارسال شود. طبیعی است نتایجی که در این کمیته به دست می آید، مورد اعتبار است. خوشبختانه نتایج به دست فدراسیون پزشکی رسید و نتایج به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد.

عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که با برنامه تهران ورزشی گفتگو می کرد، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت نسبت به آنچیزی که ابتدا اعلام شد، بهتر است. نمی توانم آمار دقیق بگویم ولی نزدیک ۵ درصد تست پی.سی.آر مثبت داشتیم که این معقول است.

سعیدی در خصوص انتقاد سعید نمکی وزیر بهداشت از اصرار وزارت ورزش برای شروع لیگ یادآور شد: من هم اظهارنظر وزیر بهداشت را دیدم. تک تک پروتکل ها و بازگشایی ها با هماهنگی معاونت وزارت بهداشت بود. حتی پروتکل نهایی هم خدمت دکتر حریرچی تدوین شد. هر دستور العملی اگر به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا نرسد قابلیت اجرا ندارد. نمی دانم اظهارنظر آقای نمکی چه مسائلی را داشته که اینطور فرموده بودند. اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست آقای روحانی است که دستوراتش بر هر پروتکلی اولی است.

وی در خصوص سرکشی افسران پزشکی به تمرین تیم های فوتبال اظهار کرد: پروتکل ما جامع و بر اساس استانداردهای جهانی بود که باید در لیگ اجرا شود. نزدیک به ۱۰۰ افسر آموزش دیده اند که تک تک پروتکل ها را زیر نظر داشته باشند. این افسران به لیگ های دسته یک و لیگ برتر اعزام شدند. باشگاه ها همکاری خوبی دارند و نتایج هم خوب است. ناظران هم گزارش لازم را می دهند و مفاد دارد مو به مو اجرا می شود.

عضو ستاد کرونا در ورزش در پایان در خصوص احتمال شروع لیگ با این وضعیت، گفت: این موضوع نسبی است. آنچه انتظار داشتیم به صورت نسبی خوب است. باشگاه های فوتبال دارند خوب عمل می کنند. اگر به همین منوال دستور العمل ها را انجام بدهند، امکان شروع لیگ هست مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. بحث فوتبال و ورزش تابع بحث کلان جامعه است. اگر رفتار بیماری کرونا در کل جامعه از خطر بالایی برخوردار باشد ممکن است تجدیدنظر کنیم. ولی در شرایط فعلی اگر دوستان مراعات کنند شاهد شروع لیگ خواهیم بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.