معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد، نامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برتری برای تعطیلی این مسابقات هنوز به دست مسئولان وزارت ورزش نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره نامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برتری به وزارت ورزش و جوانان برای تعطیلی این رقابت‌ها اظهار داشت: تا الان که ما داریم با هم صحبت می‌کنیم نامه این چهار باشگاه به دست وزارتخانه نرسیده است! ظاهراً کسی که قرار بوده نامه را بیاورد گرفتاری داشته و هنوز نیاورده است. احتمالاً در ترافیک مانده است و یا شاید در تبریز, مشهد یا قائمشهر جا مانده.

معاون ورزش و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: ما در وزارت ورزش این نامه را دریافت نکردیم. در فضای مجازی نمی‌توان این نامه را بررسی کرد و باید روند اداری خود را طی کند.

وی راجع به موضع‌گیری این چهار باشگاه به برنامه ورزش و مردم گفت: ما در وزارت ورزش و ستاد ملی کرونا سیاست‌گذار هستیم و مجری نیستیم. تصمیمی که وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا گرفته این است که از اول خرداد ماه تمرینات آغاز شود و از ۲۲ خرداد ماه برای شروع مسابقات لیگ برتر و دسته اول مجوز داده شده است. این مجوز در راستای بازگشایی پلکانی در ورزش‌های مختلف و همچنین صنوف دیگر داده شده است. الان خیلی از صنوف هم بازگشایی شده‌اند. سیاست کنونی ما حفظ سلامت و معیشت مردم است.

علی‌نژاد افزود: ما اعلام کردیم برگزاری تمرینات و مسابقات بلامانع است، ولی اینکه فدراسیون‌ها چه تصمیمی بگیرند و بخواهند این کار را انجام بدهند یا ندهند به فدراسیون‌ها مربوط است. ما فقط مجوز داده‌ایم و اینکه به چه شکل اجرا شود، به فدراسیون‌ فوتبال ربط دارد. البته برای این مجوز پروتکل هم داده‌ایم که باید این پروتکل‌ها نیز اجرا شود. این پروتکل‌ها توسط کسانی که متخصص هستند و از آگاهی بالایی برخوردار هستند، تدوین شده است. اگر فدراسیون بخواهد لیگ را شروع کند باید پروتکل را هم اجرا کند. کشور‌های صاحب‌نام فوتبال مثل اسپانیا, ایتالیا و آلمان یا لیگ‌های‌شان را شروع کرده‌اند یا قرار است شروع کنند. در این کشور‌ها آمار مرگ و میر و مبتلایان چند برابر ما بوده است، ولی می‌بینیم تصمیم به برگزاری مسابقات گرفته‌اند. طبق نظر کارشناسان این ویروس ادامه خواهد داشت و از آن طرف کرونا در کشور ما کنترل شده و بعید است در پاییز هم شرایط خیلی بدتر شود.

معاون ورزش و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خاتمه تصریح کرد: فدراسیون‌ها استقلال دارند, بازهم تأکید می‌کنیم برگزاری مسابقات مجاز است ولی اینکه برگزار شود یا نشود, این تصمیم برعهده فدراسیون و سازمان لیگ است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.