رئیس کمیته جوانان می‌گوید در نشست‌های بررسی توسعه فوتبال با AFC آکادمی‌های ۲ باشگاه سپاهان و فولاد به عنوان آکادمی‌های الگو معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمى فدراسیون فوتبال، اکبر محمدى، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از معرفى دو باشگاه سپاهان و فولاد به عنوان الگو و نمونه آکادمى‌هاى فعال فوتبال کشور به AFC خبر داد.

وی در این خصوص گفت: بنده به همراه آقاى محصص، رئیس محترم کمیته فنى نشست‌هاى مشترکى به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان فیفا و AFC در خصوص دو طرح مرتبط با حوزه فوتبال پایه و آکادمی‌ها داشتیم. نشست اول مرتبط با برنامه آنالیز اکوسیستم استعدادیابى فیفا بود که با آقایان روته مولر و استوارت صحبت کردیم. در این طرح لازم است مجموعاً ۱۳ آکادمى را جهت ارزیابى و بررسى که توسط یک شرکت بلژیکى انجام می‌شود به فیفا معرفی کنیم. ۵ آکادمی پسران و ۵ آکادمی دختران همچنین ۳ آکادمی برتر با بهترین کیفیت که یک آکادمی از بخش دختران و دو آکادمی پسران در این قسمت معرفى خواهد شد. در واقع در این بررسی ارزیابی می‌شود که نقشه راه موجود در فعالیت و برنامه این آکادمی‌ها منجر به تحقق نتیجه و خروجی مطلب می‌شود یا نه.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: طرح دوم مربوط به کنفدراسیون فوتبال آسیاست، موسوم به طرح توسعه فوتبال جوانان نخبه در آسیا که شاخصه و آیتم‌های متعددى دارد. نحوه فعالیت آکادمی‌ها، تجهیزات، استعدادها، نیروى انسانی، کیفیت مربیان، تیم‌هاى ملی و موارد دیگر در این بخش بررسى می‌شود و ما هم در این بخش ابتدا بر مبناى امکانات سخت افزارى مجموعه آکادمى و مرکز ملى فوتبال همچنین دو باشگاه سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را با ارائه تمام مستندات و مدارک معرفى کردیم. در نشست مشترک با آقاى لاسلو؛ نماینده AFC به صورت ویدئو کنفرانس ابتدا مدارک سپاهان مورد بررسى و ارزیابى قرار گرفت و در نشست‌هاى بعدى مدارک و مستندات باشگاه فولاد مورد ارزیابى قرار می‌گیرد. در واقع هدف این است که شرایط و موقعیت فعلی این آکادمى‌ها به عنوان نمونه بررسى و با الگوهاى استاندارد مطابقت داده شود تا در مسیر رفع نقاط ضعف و استانداردسازى آکادمی‌هاى فوتبال در کشور اقدام کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.