ستاره سابق تیم فوتبال سائوپائولو اعتراف کرد که استعداد فوتبالی‌اش را با استفاده بی‌وقفه از موارد مخدر به هدر داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فلاویو دونیزته، مدافع سابق تیم فوتبال سائوپائولو که سال ۲۰۰۵ در فینال جام جهانی باشگاه‌ها لیورپول را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی دست یافت، اعتراف کرد آنقدر به مواد مخدر وابسته بود که مدالی که بابت کسب آن قهرمانی فروخت را تا پول آن را صرف خرید مواد کند.

دونیزته به عنوان یک نوجوان دوران بازیگری‌اش را در تیم مورمبی آغاز کرد و بعد به سائولو پیوست و دومین فصل حضورش در این تیم به یکی از موفق‌ترین سال‌های تاریخ این تیم تبدیل شد. او سال ۲۰۰۵ با سائوپائولو قهرمان لیگ پائولیستای برزیل، فاتح جام لیبرتادورس و پس از آن قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد.

بازیکن پیشین سائولو پائولو در این باره به شبکه گلوبو اسپورته گفت: من مدال قهرمانی‌ام در جام جهانی را حدود ۷ هزار رئال (حدود ۳۵۰۰ دلار) فروختم تا با آن مواد بخرم. من همه آن پول را صرف خرید کوکایین کردم. اولین باری که کوکایین خریدم، هزار رئال خرج کردم و آن را در عرض دو روز مصرف کردم. هرچه بیشتر پول دستم می‌آمد، بیشتر مواد می‌خریدم. وقتی معتاد شدم همه چیزم را از دست دادم. در ابتدا خیلی کم مصرف می‌کردم اما کم‌کم کوکایین به بخش مهمی از زندگی‌ام تبدیل شد و من همه چیزم را از دست دادم. همه پول‌هایی که ذخیره کردم را صرف خرید مواد کردم. یک لحظه هم نمی‌گذاشتم بدون مواد بمانم. صبح، عصر و شب باید مواد مصرف می‌کردم. هر پولی که در حسابم داشتم، همه دارایی‌هایم را کم‌کم از دست دادم. من همه چیز را از دست دادم به جز خانواده‌ام که هنوز هم در کنارم هستند.

دونیزته ۳۶ ساله الان دیگر مواد مصرف نمی‌کند و به عنوان یک باغبان در شهر آمریکانا در ایالت سائوپائولو کار می‌کند. او هنوز رؤیای بازگشت به روزهای فوتبال حرفه‌ای را دارد و بابت روزهایی که به هدر داد تأسف می‌‌خورد. او گفت: بزرگترین افسوس زندگی‌ام این است که چرا اولین بار وسوسه شدم مصرف کوکایین را امتحان کنم. همین کوکایین بود که مرا نابود کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.