مهاجم پیشین بارسلونا و تیم ملی فوتبال برزیل از مهاجم نروژی دورتموند تمجید کرد، اما گفت که او تا رسیدن به سطح رونالدو نازاریو فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارلینگ هالند در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی اخیر با وجود پیشنهادهایی که از باشگاه‌هایی همچون منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن، چلسی، لیورپول و آرسنال داشت، ترجیح داد با امضای قراردادی چهار و نیم ساله به ارزش ۲۰ میلیون یورو از سالزبورگ اتریش راهی بوروسیا دورتموند شود.

در هفته‌های اخیر شایعه علاقه‌مندی رئال مادرید به جذب او بر سر زبان‌ها افتاده است. مهاجم نروژی زردپوشان وستفالن شروعی طوفانی در دورتموند داشته و در ۱۲ بازی ۱۳ گل برای تیم تحت‌هدایت لوسین فاوره به ثمر رسانده است.

ریوالدو ۴۸ ساله که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ عضو بارسلونا بود، گفت: هالند بازیکن فوق‌العاده‌ای است و با توجه به اینکه او تنها ۱۹ سال دارد، می‌تواند در آینده بازیکنی بهتر و یکی از برترین مهاجمان جهان شود. ارلینگ شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد، بدون ترس بازی می‌کند و در زمین آرامش لازم را دارد. او بازیکنی در کلاس جهانی است که هنوز باید چیزهای زیادی بیاموزد و این طبیعی است که باشگاه‌های زیادی بخواهند او را به خدمت بگیرند.

وی افزود: برخی مردم سبک بازی هالند را با سبک بازی رونالدو نازاریو مقایسه می‌کنند. ممکن است شباهت‌هایی بین آنها وجوا داشته باشد، اما با وجود اینکه ارلینگ مهاجمی سریع، نترس و گلزن است، خیلی زود است که بخواهیم فکر کنیم او جانشین رونالدو است. رونالدو در چهار جام جهانی، تیم ملی برزیل را همراهی کرد که دو بار موفق به کسب قهرمانی شد. او همچین با حرکات و گلزنی‌هایش، چشم دنیا را به خود خیره کرد، بنابراین ما به زمان نیاز داریم که ببینیم آیا هالند می‌تواند به سطح رونالدو برسد یا خیر، اما ارلینگ کیفیت لازم برای نزدیک شدن به هم‌تیمی فوق‌العاده من (رونالدو) را دارد.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال برزیل گفت: به نظر می‌رسد رئال مادرید مقصد مورد نظر هالند در تابستان پیش‌رو است و او در حال حاضر نشان می‌دهد که کیفیت لازم برای موفقیت در فوتبال اسپانیا را دارد. بی‌رحمی ارلینگ مقابل دروازه، او را در موقعیت ممتازی قرار می‌دهد و بارسلونا هم می‌تواند گزینه مناسب دیگری برای این بازیکن باشد. هالند خرید فوق‌العاده‌ای برای باشگاه و مدیرانی خواهد بود که موفق به جذب او می‌شوند. همچنین معامله خوبی برای بوروسیا دورتموند خواهد بود که هالند را در ماه ژانویه ۲۰ میلیون یورو خریدند و حالا در پایان فصل از فروش او چهار برابر این مبلغ نصیب‌شان می‌شود.

ریوالدو خاطرنشان کرد: شاید دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید در ماه ژانویه توجه زیادی به هالند نداشتند، اما کسی حدس نمی‌زد که او به این سرعت بتواند اثرش را بر دورتموند بگذارد. فکر نمی‌کنم بارسلونا مرتکب اشتباه شد که ارلینگ را در ماه ژانویه به خدمت نگرفت. نمی‌دانیم بازیکنی که از لیگ اتریش به یک لیگ معتبر اروپایی نقل‌مکان می‌کند، چطور خود را با این شرایط جدید در این لیگ‌ها وفق خواهد داد. اگر هالند در ژانویه به رئال مادرید می‌پیوست، در این تیم تبدیل به نیمکت‌نشین می‌شد، اما اگر او حالا به این تیم برود، به عنوان ستاره‌ای می‌رود که باید در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.