سرمربی تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان می‌گوید اگر سرمربی‌ تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول به فدراسیون پیشنهادهای خود را بدهند، همه از این بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

قاسم شهبا، سرمربی تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این تیم در ایام تعطیلی لیگ دسته اول فوتبال گفت: آرمان گهر هم مانند باقی تیم‌ها از تاریخ ۹ اسفند (آخرین بازی لیگ دسته اول) تا به امروز تمرینات خوبی انجام نداده است. البته که برخی از بازیکنان ما دچار مصدومیت شده بودند و با استراحت در این ایام به شرایط آرمانی بازگشته‌اند.

او درباره تمرینات بازیکنان خود در این روزها گفت: تیم ما بازیکنان را به چند دسته تقسیم کرده است و هر دسته زیر نظر یکی از مربی‌ها هستند. آن‌ها طبق برنامه‌هایی که داده‌ایم در منزل تمرین می‌کنند و آمادگیشان از طریق ویدیوهایی که برای مربی‌ها ارسال می‌کنند سنجیده می‌شود.

شهبا در پاسخ به این سوال که وضعیت سلامت بازیکنان و کادر تیم آرمان گهر چگونه است گفت: خدا را شکر که هیچ یک از عوامل آرمان گهر به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند و در سلامت کامل به سر می‌برند.

سرمبی آرمان گهر سیرجان با بیان اینکه ویروس کرونا شوخی بردار نیست و سلامتی مردم از هر موضوعی مهم‌تر است، گفت: تمامی تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول تا به اینجا زحمت کشیده و هزینه کرده‌اند. بسیاری از تیم‌ها مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر هستند و بی‌نتیجه ماندن لیگ را دوست ندارند. امیدوار هستم با مدیریت درست تصمیمی گرفته شود که حق کسی خورده نشود.

بسیاری‌ از تیم‌ها یکی از نگرانی‌های خود در این ایام را هزینه‌هایی دانسته‌اند که تا به اینجا فصل خرج شده است. شهبا در رابطه با وضعیت مالی آرمان گهر گفت: تیم ما زیر نظر شرکت آرمان گهر سیرجان است و تا به امروز از نظر مالی مشکل نداشته‌ایم. آن‌ها به تمام تعهدات مالی خود عمل کرده‌اند. البته که شرکت آرمان گهر هم از بلاتکلیفی به وجود آمده راضی نیست و خواهان مشخص شدن تکلیف تیم است.

او در پاسخ به این سوال که در صورت برگزاری ادامه بازی‌ها چه مدت زمان برای آماده سازی دوباره بازیکنان نیاز است، گفت: فوتبالیست‌های حرفه‌ای در سرتاسر جهان نشان داده‌اند که در این ایام آمادگی خودشان را حفظ کرده‌اند و خانه نشینی باعث افت آن‌ها نشده است. البته که تمرین در منزل به مراتب متفاوت تر از تمرین گروهی است و آمادگی انفرادی مقوله‌ای جدا از هماهنگی تیمی است. هر تیمی برای بازگشت به مسابقات حداقل به دو یا سه هفته تمرین نیاز دارد تا به هماهنگی لازم برسد. با تمام این اوصاف امکان مصدومیت بازیکنان بعد از این تعطیلات طولانی هم یکی از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.

شهبا بزرگترین نگرانی خود در این ایام را بلاتکلیفی از نظر برگزاری یا لغو ادامه مسابقات دانست و گفت: بنده به سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول توصیه می‌کنم هر کدام پیشنهادهای خود مبنی بر مشخص شدن تکلیف مسابقات فوتبال کشور را به فدراسیون ارائه دهند تا تیم‌ها از این بلاتکلیفی خارج شوند. این کار قطعا به فوتبال کشور کمک خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.