مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: باید از دبیرکل جدید فدراسیون تشکر کنیم که به اعضای مجمع فدراسیون احترام گذاشته است، ولی نامه ارسالی او ابهاماتی را به وجود می‌آورد.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نامه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به اعضای مجمع برای ارائه پیشنهادات آنها جهت اصلاح اساسنامه، اظهار داشت: با اینکه در این مدت من در اهواز و باشگاه فولاد حضور داشته‌ام هنوز چنین نامه‌ای به دست من نرسیده است و تنها از این موضوع در رسانه‌ها مطلع شده‌ام، ولی به هر ترتیب باید از دبیرکل محترم فدراسیون تشکر کنیم که به اعضای مجمع احترام گذاشته و از آنها برای اصلاح اساسنامه نظر خواسته شده است. نبی با این کار نشان داد که برای اعضای مجمع احترام قائل است، اما جدا از نیت خیر دبیرکل این نامه ابهاماتی را به وجود آورده است.

وی درباره اینکه منظور از ابهامات چه مواردی است، خاطر نشان کرد: اول اینکه چرا اساسنامه اصلاحی که با حضور نمایندگان فیفا تدوین شده برای بررسی در اختیار اعضای مجمع قرار نگرفته است؟ دوم اینکه چرا به طور شفاف ایرادات و اصلاحاتی که مدنظر فیفاست برای اعضای مجمع بازگو نشده است که آنها با دید صحیح‌تری پیشنهادات و درخواست‌های‌شان را اعلام کنند؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان و عضو مجمع فدراسیون فوتبال ادامه داد: سوم اینکه فدراسیون و دبیرکل به استناد کدام ماده مصوب در اساسنامه از اعضای مجمع درخواست نظر برای اصلاحات و ارائه پیشنهاد می‌کنند؟ اگر دوستان به این نقطه‌نظر رسیده‌اند که باید پیشنهاداتی به دبیرکل برسد و ایشان در اولین مجمع آنها را مطرح کند، بر اساس بند دو ماده ۳۰ هرگونه پیشنهادی که در راستای اصلاح اساسنامه باشد باید با پیشنهاد یک عضو و تأیید ۱۰ عضو به دبیرکل اعلام شود. این درحالی است که پیش از این پیشنهادات ۳۰ گانه‌ای با ۱۰ امضا به سرپرست دبیرکلی وقت اعلام شده، ولی در آن زمان این موضوع مورد استقبال قرار نگرفته بود و بعضاً شاهد سنگ‌اندازی‌هایی در این روند بوده‌ایم که دیدیم کار به جایی رسید تا شش نفر امضاهای‌شان را به نوعی پس بگیرند.

آذری تأکید کرد: چطور می‌شود که الان بر خلاف بند دو ماده ۳۰ به صورت یکطرفه درخواست پیشنهاد اصلاحی از اعضای مجمع می‌کنیم؟! این تغییر رفتار آنهم بر خلاف مفاد همان اساسنامه تأمل برانگیز است.

وی اشاره کرد: مورد بعدی که ایجاد ابهام می‌کند، این است که این مکاتبات با اعضای مجمع باید بر اساس مصوبات هیئت رئیسه و همچنین اشاره به مفاد اساسنامه صورت گیرد، در صورتی که در نامه دبیرکل محترم به طور مستقیم اعلام می‌کند اعضای مجمع پیشنهادات را ارسال کنند.

آذری در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به ابهامات زیادی که به وجود آمده است، بهتر است این عزم برای تأثیرگذاری اعضای مجمع در اصلاح اساسنامه بیشتر شود، نه اینکه صرفاً به نظر برسد و احساس شود ارسال چنین نامه‌ای به اعضای مجمع برای برخی ملاحظات بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.