بهترین کمک داور ایران در سال ۹۸ به عملکرد روسای کمیته داوران در چند سال اخیر اعتراض کرد.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب شدنش به عنوان بهترین کمک داور سال ۹۸ در نظرسنجی یک برنامه تلوزیونی گفت: این لطف مردم و کارشناسان بود که من توانستم به عنوان بهترین کمک داور انتخاب شوم. البته داوری، کاری فردی نیست و یک تیم که شامل سایر داوران می‌شود باعث شده تا من به این عنوان برسم و از همه همکارانم کمال تشکر را دارم.

وی در خصوص تکرار این عنوان و حفظ آمادگی‌اش گفت: به هر حال یک داور باید در هر شرایطی آمادگی‌اش را حفظ کند. قبلا در پارک تمرین می‌کردیم و حالا محبوریم در خانه و با وسایلی چون تردمیل و دوچرخه ثابت تمرین کنیم. رمز موفقیت تمرین و تلاش کردن است و شما نمی‌توانی با یکجا نشستن به آرزوهایت برسی.

او در خصوص داوری ایران در سال ۹۸ گفت: سال خوبی برای داوری نبود و من راضی نیستم. اتفاقات خوبی برای داوری ایران نیفتاد و استعدادها و سرمایه‌های داوری از ایران رفتند. درست است فغانی لژیونر شده و داور تمام وقت لیگ استرالیا است، اما به هر حال شرایط را برای ماندن او فراهم نکردند. ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و دیدیم چگونه سخندان خداحافظی کرد. در شخصیت کسی که رده‌بندی جام جهانی، فینال جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌ها و مسابقات دیگر وجود داشت، شایسته نبود که این گونه او را کنار بگذارند. وقتی با سخندان که چنین شخصیت و کارنامه‌ای دارد، این کار را می‌کنند با من و سایر داوران جوان قرار است چگونه برخورد کنند.

منصوری در خصوص ثبات نداشتن کمیته داوران در فصول اخیر گفت: همیشه در چند سال اخیر جنگ کمیته و دپارتمان بوده است و چینش سلیقه‌ای داوران لیگ، دعواها را به وجود آورده است. چینش داوران همانند چینش بازیکنان توسط یک مربی است. اگر به منصوری هر هفته بازی دهند، هم من اشباع می‌شوم و هم انگیزه بقیه کاهش پیدا می‌کند و اولین نفری که ضرر می‌بیند خودم هستم. این روزها کمیته داوران تبدیل به وسیله قدرت شده و هر که رییس می‌شود از سمتش برای ماندن در هیات رییسه سو استفاده می‌کند؛ مثلا به بعضی استان‌ها که می‌داند به او رای می‌دهند زیاد قضاوت می‌دهند و به بعضی دیگر انقدر قضاوت نمی‌دهند که داور قهر کند و قضاوت را کنار بگذارند. تقاضا دارم آیین‌نامه را اصلاح کنند و ریاست کمیته را از عضو هیات رییسه بودن در بیاورد تا کسی که بر این مسند می‌نشیند، واقعا به قکر داوری باشد. از زمان اصفهانیان به این شکل بود و ممبینی هم همین کار را کرد با وجود این که فرصت ممبینی برای این کار کمتر بود. امیدوارم آیین‌نامه اصلاح شود و کسی رییس کمیته داوران شود که دلش به حال داوری بسوزد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.