یک پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید در صورت تعطیلی ادامه لیگ می‌توانند جام قهرمانی را به این تیم بدهند.

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌گو با ایسنا، در خصوص شرایط پرسپولیس تا اینجای فصل و صدرنشینی پیش از قرنطینه عمومی گفت: به هر حال پرسپولیس پس از ۶ هفته ابتدایی که نتوانست نتایج خوبی بگیرد، روند مناسبی داشت و توانست صلابت خود را در بازی‌های مختلف نشان دهد و حتی تغییر مربی هم نتوانست مانع این تیم شود. بازیکنان در این قرنطینه خانگی حواسشان باشد که از لحاظ شکم چاق نشوند و مانند من پیشکسوت روزی ۵۰۰تا شکم بزنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم با وضعیت پیش رو، لیگ تعطیل شود و ادامه بازی‌ها برگزار نشود. اگر قرار است جامی داده شود، باید مثل انگلیس عمل کنند و جام را به تیمی بدهند که با اختلاف امتیاز در صدر جدول قرار دارد و شانس نخست قهرمانی است. پرسپولیس می‌تواند چهارمین جام متوالی را به خانه ببرد و فکر می‌کنم و تنها چیزی که می‌توانست مانع این تیم شود، حادثه‌ای چون ویروس کرونا بود.

فنونی‌زاده در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان سازمان لیگ به دنبال برگزاری ادامه لیگ هستند و آیا این کار درست است یا خیر، گفت: به هیچ وجه این کار درست نیست. پرسپولیس صدرنشین است و اگر می‌خواهند قهرمان تعیین کنند، پرسپولیس تنها گزینه است اما جام فدای جان فوتبالی‌ها و نمی‌ارزد که به خاطر مسائل مالی جان میلیون‌ها نفر به خطر بیفتد. در انگلیس همین اتفاق افتاد که آمار مبتلایان بالا رفت و لیگ جزیره را تعطیل کردند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص صحبت‌های زنوزی مبنی بر قهرمانی سپاهان در صورت تعطیلی لیگ گفت: من صحت این صحبت‌ها را در خبرگزاری‌ها ندیدم ولی اگر یک درصد هم درست باشد، من به او می‌گویم که شما با ۲ تیم نتوانستی کاری بکنی، حالا دنبال قهرمانی یک تیم دیگر هستی! به نظر من برای این که هواداران سایر تیم‌ها ناراحت نباشند، یک جام مفرغی هم به سپاهان بدهند که ارزشش حتی از مس هم پایین‌تر است.

او در پایان اظهار کرد: دادکان گفته بود که ۲-۳ سال این فوتبال را تعطیل کنید، الآن بهترین فرصت برای این کار است زیرا وضع فوتبال ما اصلا خوب نیست و اتفاقات خوبی در آن نمی‌افتد. تنها ممکن است ضرر مالی داشته باشد که آن هم به بهتر شدن این فوتبال و آدم‌هایش می‌ارزد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )