سال ۹۸ برای ذوب آهنی‌ها شباهت‌های زیادی با سال ۹۷ داشت. آن‌ها در نیم فصل اول نتایج بدی گرفتند که منجر به تغییر سرمربی‌شان در نیمه راه شد. دقیقا همان اتفاقی که در سال ۹۷ برای آنها افتاده بود. آیا سبزپوشان اصفهانی می‌توانند این فصل را همانند فصل قبل در رتبه‌های بالایی جدول به پایان برسانند؟

به گزارش ایسنا، ذوب آهن در سال ۹۸ هم ترک عادت نکرد و مطابق چند فصل گذشته، در نیم فصل اول با کسب نتایج ضعیف بین تیم‌های پایین جدول قرار گرفت. آنها سال ۹۸ را در ادامه سال ۹۷ با قدرت آغاز کردند. فصل گذشته هم آنها با امید نمازی شروع خوبی نداشتند و همین باعث شد منصوریان جانشین او شود. سبزپوشان اصفهانی در ماه‌های آخر سال ۹۷ روند صعودی خودشان را آغاز کردند و در لیگ قهرمانان آسیا هم درخشیدند.

تیمی که در سال ۹۷ در لیگ نتایج خوبی نگرفته بود، در انتهای فصل که در بهار سال ۹۸ به پایان رسید، توانست از رتبه‌های پایین به رتبه ششم برسد و شاید اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد می‌توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند.

آنها در فصل قبل لیگ قهرمانان هم نسبت به بقیه تیم‌های ایرانی وضعیت خیلی بهتری داشتند. همه نمایندگان ایران در مرحله گروهی حذف شدند اما ذوب آهن موفق شد با صدرنشینی در گروهش به مرحله حذفی صعود کند. البته شاگردان منصوریان در مرحله یک هشتم نهایی با شکست ۶ بر ۴ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از این رقابت‌ها کنار رفتند.

بازی‌های خوب ذوب‌آهنی‌ها در نیمه دوم فصل و لیگ قهرمانان باعث امیدواری هواداران این تیم شده بود و آنها روزهای خوبی را در فصل جدید لیگ برتر برای تیمشان متصور بودند. از آن جایی که کادر فنی این تیم تغییر نکرده بود بسیاری نسبت به نتایج خوب فصل بعد ذوب آهن خوشبین بودند اما در آخرین روز مرداد سال ۹۸ با کنار رفتن سعید آذری، مدیرعامل سابق این باشگاه و آمدن جواد محمدی، ذوب آهن کمی درگیر حواشی شد.

در همان روزهای اول پیش فصل هم مشخص شد که سه بازیکن سرباز این تیم که در تراکتور حضور داشتند، ممکن است کل پیش فصل و حتی بازی‌های اول فصل را از دست بدهند. همچنین جدا شدن بازیکنان شاخصی نظیر رشید مظاهری و محمدرضا حسینی از این تیم و جذب نشدن جایگزین مناسب برای آنها، ذوب آهن را در همان ابتدای راه با مشکلاتی روبرو کرد.

آنها فصل را با باخت به سایپا شروع کردند و در کل نیم فصل اول فقط سه پیروزی کسب کردند. آنها همچنین با شکست به مس کرمان در مرحله یک هشتم نهایی، از جام حذفی هم کنار رفتند.

در ۲۷ آذر ماه بود که سرانجام بعد از حرف و حدیث‌های فراوان، علیرضا منصوریان از هدایت تیم کنار رفت و با آغاز نیم فصل دوم، میودراگ رادولوویچ، جانشین او شد. با آمدن رادولوویچ نتایج این تیم باز هم روندی سینوسی داشت و آنها برابر تراکتور و استقلال متحمل شکست شدند. سبزپوشان اصفهانی سال را در رتبه یازدهم به پایان رساندند و برای تکرار عملکرد فصول قبل - جبران نتایج ضعیف در نیم فصل دوم - باید بیشتر امتیازات باقی مانده را کسب کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.