عضو سابق کمیته مسابقات AFC می‌گوید فدراسیون فوتبال می‌تواند با ارسال مدارک نظرخواهی از اعضای هیات رئیسه به صورت فکس یا تلفنی برای انتخاب دبیرکل، جواب دغدغه‌های AFC را بدهد.

حسن غفاری در گفت و گو با ایسنا، درباره اعتراض برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی این فدراسیون بدون اطلاع سایر اعضای هیات رئیسه گفت: مطابق اساس نامه رئیس می‌تواند فرد موردنظر خود را به اعضای هیات رئیسه معرفی کند و رای بگیرد. اما نمی دانم این موضوع درباره انتخاب سرپرست صدق می‌کند یا خیر چرا که سمت سرپرست در دنیا معنی ندارد و از نظر فیفا و AFC چیزی به نام سرپرست وجود ندارد که به آن استناد کنند. فقط در ایران سرپرست وجود دارد.

وی با اشاره به سوابق مهدی محمدنبی در فوتبال و سابقه کار کردن در سمت دبیرکلی فدراسیون در سال‌های نه چندان دور یادآور شد: از این زاویه به انتخاب نبی نگاه می‌کنم که فردی اشتباهات خود را در گذشته کرده و راه درست را یاد گرفته است و الان در وضعیت آشفته فدراسیون که اکثریت اعضای آن پیشینه فوتبالی ندارند، می‌تواند کمک حال شود. به جای اینکه فردی را بیاورند و چهار سال آزمون و خطا را روی او انجام دهند، انتخاب نبی به نفع فوتبال است. ابراهیم شکوری هم اگر در کانال درست آموزشی قرار می‌گرفت، می‌توانست امور دبیرکلی را همراه از یک فرد باتجربه فراگیرد و کمک حال شود.

عضو هیات رئیسه انتقالی فدراسیون فوتبال درباره واکنش AFC به انتخاب محمدنبی براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها گفت: اگر این اتفاقات در سنگاپور که کشوری نزدیک به مالزی است رخ داده بود شاید خودشان از نزدیک رصد می‌کردند و به اخبار رسانه‌ها استناد نمی‌کردند. الان هم به طور قاطع اعلام نکرده چه اتفاقی رخ داده و از فدراسیون فوتبال توضیح خواسته است. به نظر من اقدام AFC بد نیست و اگر صورت جلسه هیات رئیسه وجود دارد، می‌توانند به AFC ارجاع دهند تا دغدغه‌های این نهاد حل شود.

او در واکنش به خواسته AFC برای صورت جلسه هیات رئیسه درباره انتخاب دبیرکل جدید با وجود برگزار نشدن به علت بحران کرونا گفت: زمانی که نایب رئیس کمیته مسابقات AFC بودم، هر سه ماه یک بار جلساتی به صورت روتین برگزار می‌شد و اگر در بین این جلسات موضوع مهمی بود، به صورت فکس از ما نظرخواهی می‌کردند. تعریف کمیته در ایران و دنیا متفاوت است. در ایران اعضای کمیته ها هر روز سرکار می‌روند اما در AFC و FIFA از راه دور نظرخواهی می‌کنند. کمیته نقش تصمیم سازی دارد و به عنوان یک شغل محسوب می‌شود.

غفاری در واکنش به اینکه اگر فدراسیون فوتبال صورت جلسه هیات رئیسه درباره انتخاب دبیرکل را داشته باشد، از نامه AFC متضرر نخواهد شد، اظهار کرد: چرا باید متضرر شود؟ اگر صورت جلسه و جزییات انتخاب دبیرکل وجود داشته باشد، اتفاقی نمی‌افتد. اگر وجود نداشته باشد هم می‌توانند اعلام کنند به صورت فکس از اعضا نظرخواهی خواهد شد.

عضو سابق کمیته مسابقات AFC در واکنش به اینکه آیا حضور ابراهیم شکوری به عنوان معاون مهدی محمدنبی می‌تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت قلمداد شود، گفت: حضور شکوری به عنوان معاون نبی اتفاق بسیار خوبی است. سال‌ها قبل به آقایان دانشور و پهلوان گفتم که از چند جوان که تحصیل کرده رشته مدیریت و تربیت بدنی هستند، به عنوان سرمایه گذاری برای آینده استفاده کنند تا سیر تربیت مدیران آینده را به صورت عملی اجرا شود و تجربه اندوزی شود.

وی افزود: استفاده از ابراهیم شکوری ایده بسیار خوبی است. باید به جای یک نفر از چند مدیر جوان در کنار محمدنبی استفاده کنند و نبی امور دبیرکلی را به بخش‌های مختلف مانند بین الملل، داخلی، مسابقات و ... تقسیم کند تا مدیران جوان وظایف او را هم سبک‌تر کنند و در عین حال از تجربیات او بهره مند شوند. این برنامه ریزی در ژاپن انجام می‌شود و هر وقت دبیرکلی بازنشسته شود، چندین گزینه جوان و آماده به کار دارند که می‌توانند بدون نگرانی امور را به آن‌ها بسپارند. جدایی شکوری از فدراسیون فوتبال یک سرمایه سوزی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.