سازمان لیگ فوتبال ایتالیا در نظر دارد برای جبران ضرر‌های مالی وارد آمده به باشگاه‌های این کشور از دولت ایتالیا درخواست کمک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کالچومرکاتو، سازمان لیگ فوتبال ایتالیا پیش‌‌نویس طرحی را آماده کرده است که به موجب آن این سازمان برای جبران ضرر‌های مالی ناشی از لغو قطعی هفته‌های باقیمانده از این مسابقات از دولت ایتالیا طلب کمک مالی خواهد کرد.

شیوع کرونا در ایتالیا که تا کنون جان بیش از شش هزار نفر را گرفته، باعث تعلیق تمام رویدادهای ورزشی این کشور شده است و در این میان سری A به دلیل از دست دادن درآمدهای حاصل از فروش بلیت و حق پخش بیشترین ضرر مالی را متحمل شده است. اکنون دو هفته از تعلیق مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا می‌گذرد و با توجه به وضعیت شیوع و آمار جان‌باختگان، به نظر می‌رسد که تیم‌های ایتالیایی باید خودشان را برای ادامه تعلیق تا زمانی نامشخص و حتی لغو کلی مسابقات آماده کنند.

کالچومرکاتو گزارش کرده است که شب گذشته (سه‌شنبه) اعضای سازمان لیگ فوتبال ایتالیا جلسه‌ای تشکیل داده‌اند تا در آن درباره مسائل مختلف بحث کنند و اصلی‌ترین موضوع هم دریافت مساعده از دولت ایتالیا و میزان آن برای جبران ضررهای مالی ناشی از تعلیق فوتبال در این کشور بود. ظاهراً سازمان لیگ ایتالیا پیش‌نویس طرح درخواست مساعده از دولت را هم آماده کرده و قرار است آن را به گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ارائه کند و او نیز متعاقباً موضوع را به اطلاع کمیته ملی المپیک و وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش این کشور خواهد رساند.

طبق برآورد سازمان لیگ فوتبال ایتالیا ۲۰ باشگاه سری A در صورتی که مسابقات لیگ از سر گرفته نشود، مجموعاً ۷۲۰ میلیون یورو از بابت از دست دادن درآمدهای فروش حق پخش تلویزیونی، فروش بلیت و دیگر لوازم مرتبط با تیم‌های‌های‌شان ضرر مالی خواهند کرد و به همین دلیل این سازمان در نظر دارد که از دولت درخواست کمک کند.

سایت کالچو مرکاتو در همین حال از احتمال در نظر گرفته شدن یکسری امتیازات برای باشگاه‌ها برای جبران ضررهای مالی‌شان گزارش داده که این شامل کسب دوباره مجوز تبلیغ بنگاه‌های شرط‌بندی روی پیراهن‌ها - موردی که سال گذشته ممنوع اعلام شد - حذف یا تسهیل فرآیند‌های اداری پیچیده برای صدور مجوز بازسازی یا احداث استادیوم‌‌های جدید و سازمان‌دهی شیوه‌ای متفاوت برای فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌های سری A می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.