فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به خبرگزاری مهر اعلام کرد تاریخ جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی فعلا تغییری نکرده است و همه چیز را در این ارتباط زیر نظر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکثر مسابقات و رقابت‌های ورزشی در دنیا از یک ماه گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا هم قرار بود اسفندماه گذشته به میزبانی ترکمنستان برگزار شود که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، این مسابقات به ۱۵ تا ۲۶ مردادماه موکول شد.

مسابقات جام ملت‌های آسیا در این دوره حکم رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتسال را هم دارد و پنج تیم برتر آسیا جواز حضور در جام جهانی را از آن خود می‌کنند.

جام جهانی فوتسال ۲۲ شهریور تا ۱۳ مهرماه در کشور لیتوانی برگزار می شود. نگرانی از تداوم شرایط فعلی با گسترش کرونا در اروپا از یک سو و فاصله کم مسابقات قهرمانی آسیا تا جام جهانی (کمتر از یک ماه) باعث شده برگزاری مسابقات جهانی در تاریخ مقرر مورد تردید قرار بگیرد.

خبرنگار مهر در این ارتباط و احتمال تغییر تاریخ مسابقات جام جهانی با فدراسیون جهانی مکاتبه‌ای را انجام داد. فیفا در پاسخ اعلام کرد فعلاً تاریخ اعلام شده (۱۲ سپتامبر تا ۴ اکتبر) سر جای خود قرار دارد و هرگونه اتفاق جدیدی اطلاع رسانی خواهد شد.

متن پاسخ فیفا به پیگیری خبرگزاری مهر این شرح است:

«فیفا در حال حاضر باتوجه به ویروس کووید -۱۹ شرایط را در لیتوانی با همکاری نزدیک با کمیته سازماندهی محلی و همچنین سایر ذی نفعان اصلی زیر نظر دارد.

باتوجه به بهداشت عمومی، فیفا همچنین با کمیته سازماندهی محلی برای شناسایی هرگونه تأثیر احتمالی بر آماده سازی جام جهانی فوتسال و همچنین پیدا کردن راه حل‌های جایگزین برای رویدادهایی که در لیتوانی برنامه ریزی شده، در حال همکاری است.

راجع به مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال لطفاً توجه داشته باشید که فیفا همکاری نزدیکی با کنفدراسیون‌های مربوطه برای تاریخ برگزاری مسابقات مربوطه دارد.

در حال حاضر جام جهانی فوتسال از تاریخ ۱۲ سپتامبر تا ۴ اکتبر ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. هرگونه به روزرسانی در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر علاوه بر آسیا، مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای شمالی (کونکاکاف) هم برگزار نشده است. همچنین دو دیدار از مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا باقی مانده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.