تیم‌های ملی رده‌های سنی فوتبال پایه در بخش مردان و زنان به علت وضعیت نا به سامان فدراسیون فوتبال در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، مشکلات مختلف در فدراسیون فوتبال از جمله فاصله کوتاه تا برگزاری انتخابات هیات رییسه و حتی بالا گرفتن شائبه لغو انتخابات، تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه در بخش مردان و زنان را در وضعیت نه چندان مناسبی قرار داده است.

تیم ملی فوتبال جوانان از مدتی قبل با استعفای سیروس پورموسوی از هدایت تیم ملی، هم‌چنان بلاتکلیف است و اعضای کادرفنی وضعیت بازیکنان را رصد نمی‌کنند. اردوی این تیم در اسفندماه نیز به علت گسترش ویروس کرونا لغو شد تا فعلا این موضوع به چشم نیاید اما در فاصله چند ماهه تا آغاز انتخابات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی، کادرفنی تیم ملی به علت تمدید نشدن قرارداد و پرداخت نشدن دستمزد کناره گیری کردند.

در سوی مقابل و در بخش بانوان هم وضعیت چندان مناسب نیست و تیم ملی جوانان کادرفنی خود را نشناخته و جلسات کمیته فنی فدراسیون فوتبال نتیجه‌ای نداشته است. در این بلاتکلیفی، تیم ملی جوانان به همراه مریم آزمون، سرمربی تیم ملی بزرگسالان راهی مسابقات منطقه آسیایی مرکزی شد.

در بخش بزرگسالان هم ماندن یا جدایی مریم آزمون در تیم ملی بانوان مشخص نیست و همه این مسائل در گرو مشاوره‌های کمیته فنی و در نهایت تصمیمات هیات رییسه فدراسیون است که همگی این روزها در حال یارکشی‌های انتخاباتی هستند.

علت این موضوع مربوط به انتخاباتی است که قرار است در ۲۵ اسفند برگزار شود و در صورت معرفی رییس جدید، چه بسا اعضای کمیته فنی هم تغییر کنند که در این صورت تصمیمات آن‌ها برای انتخابات سرمربیان در بخش زنان و مردان بدون اثر خواهد بود.

هر چند در شرایط کنونی و با نامه نگاری فیفا مبنی بر لغو انتخابات، به نظر می‌رسد تا زمان اصلاح اساس‌نامه، فدراسیون فوتبال تا چندین ماه دیگر با سرپرست اداره خواهد شد و در این صورت انتخاب سرمربی ضروری است.

نکته امیدوارکننده رسیدگی به امور تیم ملی بزرگسالان مردان است که تا چندی دیگر باید در انتخابی جام جهانی به میدان برود و حداقل مسوولان فدراسیون فوتبال از این تیم غافل نشده‌اند اما وضعیت سایر تیم‌های ملی هم‌چنان مشخص نیست!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.