ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز تأکید کرد که نتیجه بازی سپاهان - پرسپولیس باید در زمین مسابقه مشحص شود.

ساکت الهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شرایط این روزهای لیگ برتر و اینکه بسیاری از مربیان، بازیکنان و مسئولان باشگاه‌ها خواهان تعطیلی مسابقات هستند، گفت: هیچ چیزی بالاتر از سلامتی نیست و قسمت مهمی از ورزش هم برای لذت بردن است. همه می‌دانند در حال حاضر کشور در چه شرایطی قرار دارد و استرس کرونا چگونه مردم را درگیر کرده است. در این شرایط برگزاری بازی‌ها معنایی ندارد، خصوصاً اینکه هواداران هم نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند. فوتبال ما هیچ چیزی جز تماشاگر ندارد. فوتبال ما نه اقتصاد دارد، نه درآمد و فقط با هواداران است که این فوتبال جذابیت پیدا می‌کند. برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر جالب نیست، در ضمن جان بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل برگزاری یک مسابقه هم در خطر است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم این چه اصراری است که می‌خواهند بازی‌ها را زود تمام کند. مگر قرار است خرداد ماه جام جهانی برگزار شود؟ چه ایرادی دارد که بازی‌ها سه هفته دیرتر تمام شود؟ آیا سلامتی افراد مهم نیست که می‌خواهند به هر نحوی شده بازی‌ها را برگزار کنند؟ ما الان می‌خواهیم برای آب‌درمانی و ریکاوری استخر برویم، ولی جایی را پیدا نمی‌کنیم و بحث کرونا خیلی چیزها را مختل کرده است. در این شرایط تعطیلی بازی‌ها بهترین تصمیم است و دیرتر تمام شدن مسابقات هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در قسمت دیگری از حرف‌هایش با اشاره به محرومیت سه جلسه‌ای مسعود شجاعی عنوان کرد: آقایان زنوزی و سهرابی در این زمینه صحبت کردند و موضع باشگاه را گفتند، ما در این زمینه فرجام خواهی کرده‌ایم و این حکم باید تغییر کند. شجاعی کاپیتان تیم ملی این مملکت است که ۱۶ سال برای تیم ملی زحمت کشیده و یک فوتبالیست اخلاق‌مدار است. نمی‌دانم پشت‌سر این حکمی که دادند چه برنامه‌ای است ولی قطعا این حکم فوتبالی نیست. در هیچ جای دنیا با کاپیتان تیم ملی فوتبال یک کشور این برخورد را نمی‌کنند، ما این حکم را قبول نداریم.

الهامی که تیمش امسال در کورس قهرمانی قرار دارد، در خصوص برگزار نشدن دیدار سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد:‌ این یک بازی خاص است که اتفاقات خاصی هم در برگزار نشدن این بازی رخ داد. نتیجه این مسابقه برای تیم‌های مدعی از جمله تراکتور، استقلال، شهر خودرو و حتی فولاد هم مهم است و ما خیلی زود باید بدانیم که این بازی چه نتیجه‌ای خواهد داشت. این درست نیست که در مورد حکم کدخدامنشی صورت بگیرد و بخواهند تأخیر کنند. تمام مدعیان چشم به نتیجه این بازی دارند تا بدانند جدول به چه شکل خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از تیم‌ها براساس شکل جدول نحوه بازی خودشان را انتخاب می‌کنند و نتیجه این بازی باید خیلی زود مشخص شود. اینکه بخواهند در این زمینه تأخیر کنند و بعد از یک مدت طولانی حکم را بدهند، اصلاً درست نیست.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در پاسخ به این پرسش که «پیش‌بینی‌اش از حکم این بازی چیست؟»، گفت: نمی‌دانم چه حکمی خواهند داد و در این زمینه کمیته انضباطی تصمیم‌گیرنده است. با این حال من معتقدم که نتیجه بازی سپاهان - پرسپولیس باید در زمین مسابقه مشخص شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )