یکی از بازیکنان دهه شصت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان پایتخت با اینکه بدون هوادارانش مقابل ذوب‌آهن صف‌آرایی کرد اما انگیزه لازم را برای این مصاف داشت و به پیروزی رسید.

رسول غنی‌زاده،‌ بازیکن دهه شصت تیم فوتبال استقلال درباره پیروزی آبی‌پوشان پایتخت مقابل ذوب‌آهن در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: استقلال توانست بازی خوبی از خودش ارائه دهد. گل اولی که شاگردان فرهاد مجیدی به ثمر رساندند، روی تیزهوشی بازیکنان رقم خورد. ذوب‌آهن هم چندین موقعیت توانست روی دروازه‌ استقلال ایجاد کند اما در نهایت استقلال بود که توانست پیروز میدان باشد.

او ادامه داد:‌ این بازی چون بدون تماشاچی بود طراوت لازم را نداشت اما بازیکنان استقلال انگیزه لازم را برای این بازی داشتند و مقابل ذوب‌آهن توانستند موفق عمل کنند و پیروز میدان شوند. این بازی در مجموع سرعت خوبی داشت و حتی می‌شد گل‌های بیشتری داشته باشد که اینطور نشد.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره ضعف خط حمله استقلال و درباره این مساله که گل‌های استقلال را مدافعان این تیم به ثمر رساندند خاطرنشان کرد: در این چند وقت اخیر، مصدومان استقلال برای تیم محدودیت ایجاد کرده است و موجب شده که مهاجمان در بازی‌ها نتوانند کیفیت ایده‌آلی داشته باشند. در چنین زمانی باید از نقاط قوتی که در تیم وجود دارد، بهره برد و در این بازی دیدیم که دانشگر و غفوری توانستند گل‌های استقلال را به ثمر برسانند.

غنی‌زاده افزود: سیستم ۲-۵-۳ در استقلال به خوبی دارد اجرا می‌شود و فرهاد مجیدی مثل دوران استراماچونی این تاکتیک را در زمین به طور کامل پیاده می‌کند.

او درباره علمکرد ارسلان مطهری در چند بازی اخیر استقلال گفت: بعد از مصدومیتی که برای دیاباته و قائدی به وجود آمد این فرصت برای مطهری به وجود آمده که خودش را نشان دهد. او تا اینجای کار عملکرد خیلی خوبی از خودش به نمایش گذاشته است و به نظر من با وجود این بازیکن استقلال می‌تواند از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه درباره مصدوم‌های آبی‌پوشان پایتخت و تاثیر آن در روند بازی‌های این تیم گفت:‌ همانطور که می‌دانیم،‌ شیخ دیاباته و مهدی قائدی از مصدومان استقلال در این چند وقت بوده‌اند و نبود این دو بازیکن فشار زیادی رو تیم آورد. در این حالت دست مربی برای تعویض‌ها بسته می‌شود و باعث می‌شود تاکتیکش در زمین دچار محدودیت شود. من امیدوارم که این دو بازیکن بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن سلامتی خود را به دست بیاورند و کیفیت ایده‌آل خود در مسابقات از خودشان ارائه دهند. از حالت قبل در آمده است. دوباره زوج دیاباته شکل بگیرد.

رسول غنی‌زاده درباره عملکرد فرهاد مجیدی و در این رابطه که او می‌تواند در استقلال ماندنی شود،‌ تاکید کرد: مجیدی بازیکن خوبی بوده و از لحاظ فنی فوتبال خوبی را ارائه کرده است. او چیزی از بقیه کم ندارد و سال‌ها خارج از ایران دوره دیده و فوتبال بازی کرده است. امیدوارم که او بتواند در استقلال بهترین عملکرد را از خودش ارائه دهد.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که استقلال در سه جام پیش روی خود یعنی لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی می‌تواند مدعی قهرمان باشد یا خیر، خاطر نشان کرد: من امیدوارم که استقلال هر چه سریع‌تر مصدوم‌هایش بتواند هر چه زودتر سلامتی خود را به دست‌ آورند. استقلال اگر شرایط خوبی داشته باشد، به نظرم حداقل می‌تواند در جام حذفی مقام قهرمانی را به دست بیاورد. امیدوارم که استقلال در پایان فصل بتواند بهترین عملکرد را از خودش ارائه دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )