تیم فوتبال استقلال تهران از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا امروز در کویت به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آبی پوشان تهران از ساعت ۱۹ در کشور کویت میزبان تیم فوتبال الاهلی امارات هستند که این دیدار در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. دغدغه اصلی فرهاد مجیدی برای بازی امروز غیبت مهاجمان اصلی تیمش به دلیل مصدومیت و تردید او در انتخاب ۳ بازیکن از بین ۶ مدافع آماده به بازی برای دفاع میانی است.

امروز قطعاً حراست از دروازه آبی‌ها به سید حسین حسینی سپرده خواهد شد و مدافع راست آبی‌ها نیز وریا غفوری است. از بین هروویه میلیچ و میلاد زکی پور که گزینه‌های ایستادن در پست دفاع چپ هستند، امروز وزنه بیشتر به سوی میلیچ سنگینی می‌کند و این مدافع باتجربه که در دیدار قبلی تیمش مقابل الشرطه استراحت کرد، امروز می‌تواند گزینه اصلی مجیدی باشد.

سخت‌ترین انتخاب برای مجیدی به چیدمان ۳ مدافع میانی‌اش باز می‌گردد. آنجایی که باید از بین چشمی، دانشگر، طاهرخانی، غلامی، یزدانی و بودوروف ۳ نفر را انتخاب کند. آبی‌ها آخرین بار با ترکیب بودوروف، دانشگر و طاهرخانی به میدان رفتند. اما احتمال اینکه امروز دو تغییر در این منطقه داشته باشند وجود دارد.

محمد دانشگر محتمل‌ترین انتخاب مجیدی برای قرار گرفتن در پست مدافع میانی سمت راست می‌باشد. احتمال بازگشت روزبه چشمی به دلیل هماهنگی بیشتر با مدافعان به پست مدافع میانی وسط زیاد است و از بین طاهرخانی و غلامی نیز یکی باید برای قرار گرفتن در پست مدافع میانی سمت چپ انتخاب شود.

گرچه شائبه آسیب دیدگی جزیی علی کریمی در تمرین دیروز پیش آمده بود، اما از کویت خبر می‌رسد در این زمینهمشکلی نیست و کریمی در بازی حضور خواهد داشت. در این صورت زوج مسعود ریگی و علی کریمی در قلب خط هافبک حضور خواهند داشت و احتمال اینکه فرشید باقری به دلیل ویژگی‌های جنگندگی، توپگیری و بازیسازی نفر سوم خط میانی این تیم باشد زیاد است.

مجیدی برای خط حمله‌اش یک انتخاب قطعی و کلی تردید برای انتخاب نفر بعدی دارد. آنچه مسلم است ارسلان مطهری با وظایف تهاجمی فراوان بار خط حمله آبیها را بر دوش خواهد کشید. اما غیبت دیاباته و قائدی کار را برای انتخاب نفر دوم سخت می‌کند.

مرتضی تبریزی و زکریا مرادی می‌توانند انتخاب‌های دوم برای خط حمله باشند. تبریزی باتجربه‌تر است و بارها در لیگ قهرمانان آسیا بازی و حتی گلزنی کرده است. عملکرد او در هفته‌های اخیر قابل نقد بوده و آمار ضعیفی در گلزنی دارد. اما در عین حال مجیدی همچنان به او اعتقاد دارد و این را می‌داند تبریزی یک آتش زیر خاکستر است که می‌تواند دفاع هر تیمی را با چالش مواجه کند.

زکریا مرادی جوان‌تر، انرژیک‌تر، سرعتی و در عین حال کم تجربه تر است. مرادی می‌تواند یک گزینه مناسب برای حضور در ترکیب اصلی و یک گزینه مناسب‌تر برای تعویض باشد.

اما فرهاد مجیدی یک گزینه دیگر هم دارد که شاید با این انتخاب قدری تاکتیکش را تغییر دهد. این گزینه آرش رضاوند است. رضاوند که در این فصل نقش آچار فرانسه را بازی کرده هم می‌تواند یک تعویض خوب باشد و هم می‌تواند نقش بازیکنی را ایفا کند که بین خط میانی و خط حمله بازی می‌کند تا در کنار بازیسازی، نیم نگاهی هم به دروازه حریف داشته باشد.

گزینه بعدی و کم احتمال تر برای خط حمله، علی دشتی است که البته شواهد نشان می‌دهد احتمال اینکه او در ترکیب اصلی قرار بگیرد زیاد نیست.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل الاهلی:

سید حسین حسینی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف غلامی (طاهرخانی)، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید باقری، مرتضی تبریزی و ارسلان مطهری.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.