لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری ۴ دیدار وارد هفته دوم خود می‌شود, جایی که تیم‌های ایرانی استقلال و شهر خودرو به مصاف رقبا‌یشان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز (دوشنبه) با برگزاری دیدار‌های گروه‌های A و B وارد هفته دوم می‌شود.

پاختاکور- شهر خودرو

در نخستین بازی دور دوم, نماینده چهارم کشور‌مان کار سختی در ازبکستان خواهد داشت. شهر خودرو که بازی اولش را در مرحله گروهی این مسابقات با ۲ گل به مدافع عنوان قهرمانی, الهلال عربستان واگذار کرده باید برای اینکه خودی در گروهش نشان دهد, دست پر از تاشکند خارج شود. شهر خودرو، الرفاع بحرین و السیلیه قطر را در مرحله پلی‌آف از پیش رو برداشته است تا برای نخستین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

شاگردان مجتبی سرآسیایی با شکست ۲ بر صفر هفته گذشته مقابل فولاد در لیگ برتر نشان داده‌اند که صلابت نیم فصل نخست را بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی ندارند, مخصوصاً اینکه آنها هم باید مانند ۳ نماینده دیگر ایران ۳ بازی دور رفت دور از خانه باشند و این عامل هم ممکن است باعث افزایش سختی کار این تیم مشهدی شود. شهر خودرو‌یی‌ها که در بازی با الهلال محمد حسین مرادمند را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند, احتمالاً در این دیدار نیز از حضور مدافع آماده‌شان محروم خواهند بود.

برخلاف شهر خودرو, پاختاکور در هفته اول موفق شده در خانه از سد شباب الاهلی امارات با نتیجه ۲ بر یک عبور کند. این تیم که عنوان پرافتخارترین باشگاه ازبکستان را به خود اختصاص داده, همیشه تیم‌های ایرانی را- مخصوصاً در تاشکند- اذیت کرده و مطمئناً در این دیدار نیز به دنبال کسب حداکثر امتیاز خواهد بود. این دیدار از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (دوشنبه) با قضاوت کریشنا دیلون پریرا داور سریلانکایی در ورزشگاه مرکزی پاختاکور آغاز می‌شود.

الاهلی - استقلال

استقلال که این روز‌ها به عنوان یکی از آماده‌ترین باشگاه‌های ایرانی از آن یاد می‌شود, باید امروز رودرروی یک تیم عربستانی قرار بگیرد. هر ۴ تیم گروه A در بازی نخست‌شان به تساوی مشابه یک - یک رسیده‌اند تا همه چیز بین آنها تا الان برابر باشد. انتظار می‌رفت استقلال با توجه به نتایج درخشان‌ در هفته‌های اخیر در بازی قبل الشرطه عراق را هم شکست دهد اما موفق به این کار نشد تا حالا برای عقب نماندن در جدول به دنبال امتیاز از بازی سخت‌شان مقابل الاهلی باشد.

مدت‌هاست که بازی رودرروی تیم‌های ایرانی و عربستانی در این کشور‌ها برگزار نمی‌شود و کشور سومی میزبان این مسابقات است. این دیدار قرار است با درخواست الاهلی به عنوان میزبان در کویت برگزار شود. قرارداد کریستین گروس سرمربی الاهلی به تازگی فسخ شده و هدایت الاهلی موقتاً به مازن بهکلی سپرده شده است, اتفاقی که می‌تواند در این شرایط به نفع نماینده ایران شود. استقلال پیش از این در سال ۲۰۱۰ با الاهلی همگروه شده که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم به برتری رسیده و موفق شده از گروهش صعود کند. الاهلی در این سال از صعود باز ماند و باید دید این بار هم الاهلی برای استقلالی‌ها خوش‌یمن خواهد بود یا خیر.

فرهاد مجیدی برای این بازی شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی را مانند بازی قبلی در اختیار نخواهد داشت, وضعیت مهدی قائدی که در عراق دچار مصدومیت شده, هنوز مشخص نیست و گفته می‌شد اگر او خیلی خوش‌شانس باشد ‌می‌تواند به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود. علاوه بر این هنوز سیاوش یزدانی و عارف غلامی نیز به آمادگی کامل برای بازی نرسیده‌اند. همه این مسائل چالش‌های استقلال در دیدار با الاهلی به حساب می‌آیند. با توجه به مصدومیت دیاباته و قائدی باید انتظار حضور ارسلان مطهری و مرتضی تبریزی را در نوک خط حمله استقلال در بازی امروز داشته باشیم. این دیدار با قضاوت کو هیون جین از کره جنوبی برگزار خواهد شد.

برنامه کامل دیدار‌های هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

گروه A- دوشنبه ۲۸ بهمن

الشرطه عراق- الوحده امارات/ ۱۷:۳۰ ورزشگاه حریری اربیل

الاهلی عربستان- استقلال ایران/ ساعت ۱۹ ورزشگاه جابر بن احمد کویت

گروه B- دوشنبه ۲۸ بهمن

پاختاکور ازبکستان- شهر خودرو ایران/ ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند

شباب الاهلی امارات- الهلال عربستان/ ساعت ۱۷ ورزشگاه رشید دبی

گروه C- سه‌شنبه ۲۹ بهمن

شارجه امارات- پرسپولیس ایران/ ساعت ۱۹:۰۵ ورزشگاه شارجه امارات

التعاون عربستان- الدحیل قطر/ ساعت ۱۹:۰۵ ورزشگاه ملک عبدالله

گروه D- سه‌شنبه ۲۹ بهمن

العین امارات- النصر عربستان/ ساعت ۱۸:۲۵ ورزشگاه هزاع بن زاید

السد قطر- سپاهان ایران/ ساعت ۱۹:۰۵ ورزشگاه جاسم بن حمد

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.