وزیر ورزش و جوانان گفت: همه تلاش ما این است که تهدیدی متوجه ورزش کشورمان نشود و مشکلی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های امام خمینی (ره) درخصوص وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: همکاران ما در فدراسیون فوتبال به شدت مشغول بررسی روی گزینه‌های متعدد هستند و فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد.

سلطانی‌فر درخصوص ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: اجازه بدهیم مسئولان فدراسیون گزینه‌های مورد نظر را بررسی کنند و در این خصوص بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی درخصوص فشارهای بین‌المللی روی ورزش ایران تصریح کرد: امروز دیگر دشمنان روی مسائل پولی و نفتی متمرکز نیستند و با همه توان و با فشار استکبار جهانی به صحنه آمده تا در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر به ملت ایران فشار وارد کنند. تلاش ما در این خصوص حل کردن مشکلات از طریق دیپلماسی ورزشی و ملاقات با مسئولان بین‌المللی کمیته‌های المپیک، پارالمپیک و روسای فدراسیون‌های جهانی و تعامل با کنفدراسیون‌های آسیایی بوده تا بتوانیم فشار را کمتر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که تهدیدی متوجه ورزش کشورمان نشود و با وحدتی که میان مسئولان ورزش وجود دارد مشکلی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک پیش نیاید. در همین راستا همراه با رئیس کمیته ملی المپیک دیداری با مسئولان IOC داشتیم و مذاکرات متعددی با باخ انجام دادیم تا بتوانیم فشار را پشت سرگذاشته و خطری ورزش ما را تهدید نکند.

سلطانی‌فر ادامه داد: به هر حال در ماه‌های اخیر اراده‌ای وجود داشت تا ما را دچار مشکل بکند اما با تلاش، وحدت، اجماع و درخواست مردم مقابل برخی زیاده‌خواهی‌ها ایستادیم که نمونه آن در مورد میزبانی باشگاه‌های ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا بود. مردم از ما خواستند در مقابل مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بایستیم و ما نیز ایستادیم و در توافقی قطعی و بدون پیش‌شرط توانستیم میزبانی باشگاه‌های خود را قطعی کنیم. تنها باشگاه‌های ما در دو بازی پلی‌آف در خارج از ایران به میدان رفتند که خدا را شکر با موفقیت مثال‌زدنی آنها به پایان رسید. باشگاه‌های ما یک بار دیگر ثابت کردند فوتبال ایران فراتر از آسیاست و می‌تواند پای خود را فراتر از آسیا بگذارد.

وی در خصوص نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرارسیدن فجر انقلاب اسلامی را به همه مردم قهرمان و فجر آفرینان سال ۵۷ تبریک می‌گویم که کارنامه درخشانی در جهت حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب، نظام و ارزش‌هایی که توسط معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارزش‌های انقلاب مطرح شده بود، داشتند. ان‌شاالله مسئولان بتوانند این سکان را به خوبی دست نسل‌های بعدی بدهند و نسل‌های بعدی نیز بتوانند حافظان خوبی برای ارزش‌های انقلاب، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور باشند.

وزیر ورزش گفت:‌ جامعه ورزش و جوانان کشور همانطور که در ۴۱ ساله گذشته در تمام عرصه‌های دفاع از کیان نظام ایران با تمام توان به میدان آمده و کارنامه درخشانی داشته این بار نیز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره)، تجدد میثاق با آرمان امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌کند. در شرایطی که امروز به سر می‌بریم و تحت شدیدترین، ظالمانه‌ترین و ناعدالانه‌ترین تحریم‌ها قرار داریم و در عرصه‌های مختلف فشار زیادی به ملت وارد می‌شود، اما این ملت نشان داده است با عزمی راسخ، صلابت، غرور و افتخار مثل ۴۱ ساله گذشته در مقابل این‌ تهدیدها ایستاده است.

وی تصریح کرد: جامعه ورزش نیز همانند مردم در ایام الله دهه فجر مانند سالیان گذشته در تمام مراسم و برنامه‌ها حضور خواهد داشت. به ویژه که ما راهپیمایی بزرگ و رفراندوم بزرگ ۲۲ بهمن را در پیش داریم. ما هر راهپیمایی را به عنوان یک رفراندوم برای کلیت نظام می‌دانیم تا مردم با حضور خود آمادگی شان را برای حفظ و حراست از نظام اعلام می‌کنند. جامعه ورزش و جوانان در انتخابات ۲ اسفندماه نیز که انتخاباتی سرنوشت ساز است حضور خواهد داشت و تصور ما بر این است علی‌رغم فشار دشمن، وحدت و انسجام خوبی بین مردم وجود دارد تا با آمادگی و ایثارگی از آرمان‌ها، حاکمیت و تمام ارضی خود دفاع کنند و مطمئناً مردم قهرمان ایران همانند ۴۱ ساله گذشته این بار نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.