سرمربی تیم فوتبال یوونتوس از عملکرد شاگردانش در بازی خارج از خانه مقابل ناپولی ابراز نارضایتی کرد اما خوشحال بود که آنها به تیم محبوب او باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین شکست این فصل تیم فوتبال یوونتوس در سری A شب گذشته (یکشنبه) مقابل ناپولی و در ورزشگاه سن‌پائولو رخ داد. بانوی پیر که با توجه به توقف لاتزیو و اینتر می‌توانست حاشیه امنیتش در صدر جدول را افزایش دهد با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم تحت هدایت جنارو گتوسو شد تا فاصله‌اش با اینتر رده دومی به ۳ امتیاز کاهش پیدا کند. این اولین رویارویی ساری با تیم سابقش در سن‌پائولو بود و با توجه به سه شکست متوالی آبی‌پوشان شهر ناپل در سری A انتظار نمی‌رفت که بانوی پیر مقابل این تیم بحران زده مغلوب شود.

ساری در پایان بازی به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: ما در تمام بازی منفعل بودیم و فکر می‌کردیم که می‌توانیم با ضرباهنگی پایین بازی کنیم. پنج ضربه به توپ می‌زدیم و همیشه میان خطوط تیم‌مان باز بود و بیش از اندازه وارفته بودیم. بازی بدی بود و ما با رویکردی ضعیف به میدان رفتیم. انسجام و قدرت روانی‌مان جالب نبود. در این بازی یوونتوس قطعاً تیم تیم همیشگی نبود. با بازی ضعیف خودمان ناپولی را در وضعیتی قرار دادیم که با حداقل تلاش ممکن می‌توانست ما را شکست دهد. ما همیشه دیر به همه توپ‌ها می‌رسیدیم. به نظر می‌رسید داریم با دور کند بازی می‌کنیم و هیچ بخشی از بازی‌مان جواب نمی‌دهد.

یوونتوس با وجود در اختیار داشتن کریستیانو رونالدو، پائولو دیبالا و گونسالو ایگواین در ترکیب اصلی عملاً هیچ موقعیتی برای گلزنی خلق نکرد.

ساری درباره دلیل انتخاب این ترکیب اصلی گفت: من این سه نفر را انتخاب کردم، چون به نظر می‌رسید که هر سه آنها در وضعیت خوبی قرار دارند. خط میانی تیم هم به نظرم آنقدر تعادل داشت که بتواند آنها را حمایت کند اما من نمی‌توانم به خاطر این باخت شخص خاصی را متهم کنم. تمام اعضای تیم بد بازی کردند.

سرمربی بانوی پیر در پاسخ به این سؤال که آیا فقدان یک رهبر برای تیم مانند جورجو کیه‌لینی باعث رخ دادن چنین اتفاقاتی برای تیم می‌شود عنوان کرد: کیه‌لینی با خودش ذهنیتی خاصی به تیم می‌آورد و می‌تواند برخی شرایط به خصوص را مدیریت کند. ما گاهی اوقات واقعاً دچار افت می‌شویم و در یک سوم دفاعی‌مان منفعلانه بازی می‌کنیم. به عنوان مثال در بازی مقابل رم، این تیم توانست گل بزند، چون خودمان به این تیم اجازه دادیم. ما گذاشتیم که بازیکن این تیم از میانه میدان بدون مزاحمت جلو بیاید و از روی خط محوطه جریمه شوت بزند.

شکست قبلی یوونتوس در سری A مقابل لاتزیو بود. ساری در پاسخ به این سؤال که آیا میان این باخت و باخت شاگردانش در خانه لاتزیو شباهت‌هایی می‌بیند تأکید کرد: درست مانند بازی مقابل لاتزیو، ما باز هم از نظر روانی دچار ضعف شدیم. وقتی که شما انگیزه کافی نداشته باشید، همین موضوع به صورت زنجیره‌وار مشکلات دیگر را در حوزه فنی و تاکتیکی هم به وجود می‌آورد اما هرچه هست از همین عدم انگیزه کافی نشأت می‌گیرد.

انتظار می‌رفت ساری با توجه به استقبال سردی که در سن‌پائولو از او صورت گرفت، نسبت به باخت شاگردانش در این ورزشگاه ابراز تأسف کند اما او در کمال تعجب اظهارنظر دیگری انجام داد. او که یکی از طرفداران ناپولی است، گفت: من برای بازیکنان این تیم خوشحالم چون همیشه به آنها علاقه دارم. اگر قرار به باختن باشد، من ترجیح می‌دهم که اینجا و مقابل ناپولی باشد تا به این تیم کمک کنیم که کمی از مشکلات فعلی‌اش فاصله بگیرد، البته ترجیح می‌دادم که آنها از هفته آینده روند پیروزی‌های‌شان را از سر بگیرند. توهین هواداران ناپولی به من؟ مسلماً فوتبال ورزشی است که شما را به مکان‌های مختلفی می‌برد، پس باید قید تعلق خاطر پیدا کردن به هر چیزی را بزنید. هدایت ناپولی بخش خاصی از زندگی من بود و همیشه برای من بازگشت به سن‌پائولو برای من اتفاقی خاص و احساسی خواهد بود.

سرمربی سابق ناپولی در نهایت درباره از دست رفتن فرصت تیمش برای افزایش حاشیه امنیت خود در صدر جدول به ۶ امتیاز، گفت: ما باید با انگیزه‌تر از این‌ها بازی می‌کردیم و اگر در بازی‌های بعدی این اتفاق رخ ندهد نشانه ضعف ماست. امیدوار بودم که این اتفاق رخ ندهد. اگر این وضعیت تکرار شود و بار آن روی شانه‌های‌مان سنگینی کند، معنایش این است که ما هنوز آماده نیستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.