مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت:از طرف باشگاه پرسپولیس مطرح شد تا ارتباط ها برقرار شده و دیپلماسی فوتبال را برای گرفتن حق خودمان فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن انصاریفرد درباره حضور مدیران عامل باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در مقر AFC گفت: با توجه به تجربه‌های قبلی باور ما این بود که باید در جلسه‌ای رو در رو مسائل را مطرح کنیم. به همین دلیل بود که پیشنهاد از طرف باشگاه پرسپولیس مطرح شد تا ارتباط ها برقرار شده و دیپلماسی فوتبال را برای گرفتن حق خودمان فعال کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز به مدت دو ساعت و ۱۵ دقیقه با آقای داتو ویندسور جان، دبیر کل و همچنین مسئول بخش خاور میانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه داشتیم. آنها اعلام کردند با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و برای ایران، برای تیم های رقیب نمایندگان ایران احساس نگرانی از جهت مسایل امنیتی ایجاد شده و به این دلیل بوده که چنان تصمیمی را اخذ کردند.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: موضع ما این بود که کنفدراسیون تحت تاثیر تبلیغاتی که وجود دارد این تصمیم را اتخاذ کرده و آرایی داده شده در حالی که کشور ما کاملا امن است. روال عادی زندگی جریان دارد. سفارت خانه و شرکت ها و اتباع خارجی ازکشورهای مختلف در حال فعالیت هستند و پروازهای خارجی از جمله از کشورهای عربی جریان دارد و خود ما مستقیم از تهران به کوالالامپور پرواز کرده ایم.

انصاریفرد خاطر نشان کرد: ما همچنین اعتراض کردیم که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آن که تیم تحقیقاتی به ایران بفرستد تا از نزدیک واقعیات را ببینند اقدام به رای گیری و تصمیم‌گیری کرده و این خلاف مقررات و عرف است

وی یادآور شد: به آنها گفتیم پرطرفدارترین تیم های فوتبال آسیا را داریم و اصرار داریم که بازی های خانگی خودمان را در کشورخودمان میزبانی کنیم و امنیت کشور ما نه تنها از سوی مسئولان تضمین شده است. آنها در ادامه بر موضع قبلی خود طبق آخرین نامه تاکید کردند به این ترتیب که ما فعلا بازی های خارج از خانه را در دور رفت انجام بدهیم تا بعد یک تیم تحقیق بفرستند و شرایط امنیتی برای برگزاری بازی ها در تهران و حضور تیم ها را بررسی کنیم که ما هم با این مساله مخالفت کردیم و گفتیم کنفدراسیون ابتدا باید تیم تحقیق می فرستاد و بعدا تصمیم می گرفت. همچنین خواهان تضمین و اعلام رسمی این مساله شدیم که نمایندگان ایران بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند بازی‌های خانگی را در ایران، میزبانی کنند.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: صحبت ها که به این جا رسید آنها گفتند که باید با مقام های دیگری مشورت کنند که این کار انجام شد و در نهایت موافقت خودشان را با خواسته طرف های ایرانی به شکلی که اطلاع رسانی شد اعلام کردند. همچنین گفتند نامه رسمی کنفدراسیون درباره محترم شمردن حق نمایندگان ایران برای میزبانی در ایران در مرحله گروهی، ارسال خواهد شد و تضمین لازم داده خواهد شد و تیم های ایرانی دور برگشت میزبان خواهند بود.

انصاریفرد در پایان افزود: نمایندگان ایران ابتدا در دور رفت بازی های خارج از خانه را انجام دهند سپس در دور برگشت بازی های خانگی را در ایران انجام می دهیم. با این توافق خطر بزرگی از سر فوتبال ایران رد شد که محرومیتی دو، سه ساله و همچنین جریمه نقدی سنگین جزو آن بود و در این رابطه ارقامی سنگین به گوش ما رسیده بود ضمن این که این مسایل می توانست گریبان تیم ملی ایران را بگیرد و حضور در جام جهانی را تحت الشعاع قرار دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )