کارشناس داوری فوتبال گفت: دلیل درگیری در کلاس‌های دانش‌افزایی داوران، عدم مدیریت و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که کلاس‌های دانش‌افزایی داوران در نیم‌فصل نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز دوشنبه در هتل آزادی تهران آغاز شده است، امروز و در جریان این کلاس‌ها اتفاقات و درگیری‌هایی پیش آمد که باعث شد فضای کلاس به هم بریزد.

علیرضا یزدانی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و اتفاقات پیش‌آمده گفت: این اتفاقات و درگیری‌ها به وضعیتی که کمیته داوران در لیگ‌های سراسری فوتبال داشته‌ است، برمی‌گردد. هیچ سالی در نیم‌فصل اول مسابقات فوتبال مشکلات داوری به این شدت نبوده که در لیگ امسال آن هم در نیم‌فصل اول شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: دلایل این حواشی و درگیری‌ها هم عدم مدیریت و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان بوده است. این موضوع از لحاظ کمیت و عدد خوب است و رضایت تمام استان‌ها جلب شده ولی کیفیت خوبی ندارد و ما اثری از تلفیق جوانی و تجربه را بین شرکت‌کنندگان نمی‌بینیم. اشتباه‌های تاثیرگذار در نیم‌فصل اول بسیار زیاد بود و تیم‌های زیادی از داوری ضرر کردند. باید بگویم که مدیریت کمیته داوران و چینش اشتباه داوران تاثیر زیادی در اشتباهات داشت. درگیری‌‌‌ای که در کلاس امروز به وجود آمد تا به حال سابقه نداشته و خود من در ۲۰ سال گذشته چنین اتفاقی را به یاد ندارم. موضوع مهم این است که نگاه کمیته داوران به مسابقات لیگ نیست، بلکه بیشتر نگاه‌شان به حفظ کرسی در فدراسیون فوتبال است!

کارشناس داوری افزود: ما الان با وسعت و پتانسیل که تهران در داوری کشور دارد، در کمیته داوران نماینده‌ای ندارد و این خود یک معضل است و قطعا تاثیر سوء خواهد داشت. در کل باید بگویم که در جهت رفع این شرایط و مشکلات تلاش نکنیم، در نیم‌فصل دوم مشکلات شدیدتری نسبت به نیم‌فصل اول خواهیم داشت.

یزدانی در پایان گفت: درگیری کلاس امروز به خاطر عدم مدیریت بود، در صورتی که مسعود مرادی هم که قرار بود به عنوان مدرس در این کلاس‌ شرکت کند به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کننده‌ها در نهایت حضور نیافت. در آسیا هم مرسوم نیست که کلاس‌هایی با این سطح و تعداد شرکت‌کننده برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.