داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: برخی از افراد با روان داوران بازی می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا کرمانشاهی درباره کلاس دانش‌افزایی داوران و انتقادات از داوران در نیم‌فصل اول اظهار داشت: اولاً خسته نباشید می‌گویم به شما و بعد هم بگویم که شما (خبرنگاران) کارهایی می‌کنید که روی روان داوران هستید! اول یک تشکر کردم بعد یک انتقاد. داوری بحث تخصصی است که نیاز به تخصص دارد و کسی که این کار را می‌کند باید یک پشتوانه قوی روانی داشته باشد، چون ابزارهای فشار در جامعه ما زیاد است، برخی سایت‌ها و برخی از دلال‌ها گاهی فشاری می‌گذارند تا به اهداف خود برسند.

وی افزود: ما به حسن‌زاده (رئیس کمیته انضباطی) هم گفتیم و هوشیارش کردیم. چند سایت هستند که به مسائل داوری دامن می‌زنند و اهداف خاصی را دنبال می کنند تا به هدف خود برسند. به حدی با روان طرف بازی می‌کنند که به اهداف خود برسند.

داور کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا خود او هم چنین تجربه‌ای دارد یا خیر؟ گفت: هر داوری که در سطح بالا قضاوت کند این تجربه را دارد. با ابزارهای گوناگون با روان داوران بازی می‌کنند. شماره تلفن را در کانون هواداران قرار می‌دهند و با روان داوران بازی می‌کنند. بارها تهدید می‌کنند و الآن هم در فضای مجازی و با کارهایی که خودشان بلد هستند این کارها را انجام می‌دهند.

«چند درصد این اتفاقات به اشتباهات داوری بازمی‌گردد؟ به طور مثال محمد حسین زاهدی‌فرد در دیدار سپاهان و استقلال یک خطای هند واضح را اعلام نکرد و همین موضوع باعث حرف و حدیث‌های زیادی شد». کرمانشاهی در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: نمی‌توانم همکار خودم را نقد و بررسی کنم، ولی مشکلی که برای خودم رخ داده را می‌گویم. بالاخره ما هم انسان هستیم، تلفن وسیله شخصی است، هر کسی بگوید نگاه نمی‌کنم دورغ می‌گوید، بالاخره آدم یک پیام را نمی‌بیند، اما وقتی تهدید می‌کنند بقیه پیام‌ها را می‌خواند! تهدید می‌کنند و به سایت‌ها می‌دهند تا بزنند! چرا یک سایت می‌گوید دو سال پیش این داور فلان صحنه را به ضرر فلان تیم گرفته است؟ صد درصد اهدافی پشت این کار است، ما که بچه نیستیم. چطور می‌شود شش، هفت رسانه پشت هم یک داور را می‌کوبند. شما یک نمونه را گفتید، شاید زاهدی‌فرد در آن صحنه تمرکز نداشته اشت.

وی درباره موضوع میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و ادعای سایت عربستانی مبنی بر اینکه داوران از حضور در این امتناع کرده‌اند،‌ گفت: متاسفانه من هم این موضوع را شنیدم، اما با صحبت‌هایی که با رفعتی کردم امکان دارد چنین اتفاقی افتاده باشد. داوران چنین حقی ندارند که درباره میزبانی صحبت کنند، همانطور که ما نمی‌توانیم بگوییم فلان شهر نمی‌رویم. رسانه‌های عربستانی با غرض‌ورزی این مطالب را منتشر می کنند.

داور کشورمان درباره آمادگی‌اش برای قضاوت در لیگ برتر و کم کردنش وزنش گفت: با مشکلی که برای من پیش آمد اول فصل تصمیم گرفتم تا مقداری وزنم را کم کنم. با خودم فکر کردم اگر بخواهم چند سال دیگر هم قضاوت کنم باید وزنم را کم کنم، الان هم حدود ۱۰-۱۲ کیلو وزن کم کرده‌ام.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.