ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت که مهدی تاج از اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است که به نفع ایران رأی دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم شکوری در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک، درباره شایعه محرومیت تیم ملی فوتبال ایران از میزبانی در مسابقات بین‌المللی اظهار داشت: بارها اعلام کردیم اخبار رسمی از سایت فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود. تا این لحظه چنین خبری وجود نداشته و ندارد و نامه‌ای در این باره نیامده است. تنها بحث باشگاه‌ها در میان بوده که هر چهار باشگاه قویاً رد کردند که در کشوری بی‌طرف از حریفان میزبانی کنند.

وی با انتقاد از توییت خبرنگار عربستانی که از محرومیت تیم ملی ایران از میزبانی خبر داد، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم از این تصمیم حمایت کردند و این اولین بار است که تمام ارکان ورزش ما، مردم و رسانه‌های ما با هم متفق‌القول بودند که نباید این موضوع را بپذیریم. آخرین اتفاقی که افتاده، همان موضوع باشگاهی بوده است. یک خبرنگار عربستانی توییت گذاشته و نمی‌توان به آن استناد کرد. حدود ساعت ۱۵ روز جمعه، ایمیلی از AFC آمد که ما آن را در سایت فدراسیون قرار دادیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه همه اخبار باید به اطلاع هواداران برسد، خاطرنشان کرد: ماهیت فوتبال همین است که بازی باید با تماشاگر و در ورزشگاه خانگی برگزار شود. فکر می‌کنم این بحث‌ها بزرگنمایی است. ما در فوتبال و سایر ورزش‌ها، میزبان چند رشته و مسابقات بزرگ هستیم. هفته آینده بازی پرسپولیس - تراکتور را در ورزشگاه آزادی داریم که خیل عظیم تماشاگران به استقبال این مسابقه می‌آیند. ما بارها ثابت کردیم که از لحاظ تماشاگر، در آسیا اول هستیم و AFC هم بارها به آن اذعان کرد.

شکوری با اشاره به اذعان فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقبال پرشور تماشاگران ایرانی، بیان کرد: در کنگره‌های فیفا و AFC، اینفانتینو و شیخ سلمان از تماشاگران ایرانی صحبت کردند. به خصوص در برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا که تصاویر آن بارها در این کنگره‌ها پخش شد. موضوع سلب میزبانی از باشگاه‌های ایرانی یک تصمیم سیاسی است، نه ورزشی.

وی به نامه‌ای که AFC هفته گذشته به فدراسیون فوتبال فرستاد، اشاره کرد و گفت: هفته پیش نامه‌ای از AFC رسید که از ما خواست امنیت مسابقات را از طرف مقام ورزشی خود، تضمین کنیم. وزیر ورزش و جوانان در کمتر از یک ساعت، چنین تضمینی داد و نامه آن را با به AFC فرستادیم. روز جمعه نامه دیگری برای فدراسیون آمد که قرار است تیم‌های ایرانی از میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در زمین خود محروم شوند. این نامه به هیئت رئیسه و هیئت اجرایی AFC هم رفت که فدراسیون و تاج، مخالفت خود را اعلام کردند.

«تاج از اعضای کمیته اجرایی و هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست که همراه ایران باشند.»، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ضمن بیان این جمله اظهار داشت: هیئت رئیسه و کمیته اجرایی، ۲۴ عضو دارند که در این بین تاج یک رأی دارد. با نگاهی به کشورهای اطراف خود می‌بینیم کشورهایی که در کمیته اجرایی هستند، علیه ما رأی دادند. وزیر ورزش و صالحی امیری، رایزنی‌های خوبی انجام داده‌اند. سلطانی‌فر نامه‌ای به شیخ‌سلمان و صالحی امیری، نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کردند و امیدوارم اتفاقی به صلاح فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها بیفتد.

شکوری با بیان اینکه فدراسیون فوتبال منتظر است پاسخ این نامه‌ها بیاید، تصریح کرد: با این حال قطعاً دیدار تیم‌های ایرانی، روز اول بهمن برگزار نمی‌شود. قرار بود این بازی‌ها به جای روز یکم، روز پنجم بهمن برگزار شود و AFC منتظر پاسخ است. ما هم نظر باشگاه‌های خود را گفتیم و اعلام کردیم در کشور خودمان میزبانی می‌کنیم. این نظر فدراسیون، مردم، رسانه‌ها و باشگاه‌های ماست و همه از آن دفاع می‌کنند. اگر در این موضوع کوتاه بیاییم، بقیه مسیر همین‌گونه خواهد بود و همه بازی‌های خود را باید در کشور بی‌طرف برگزار کنیم.

وی درباره اینکه ممکن است در صورت کناره‌گیری باشگاه‌های ایرانی، فوتبال ایران گریبانگیر محرومیت شود، خاطرنشان کرد: ما کنار نمی‌کشیم و از حق‌مان دفاع می‌کنیم. قوانین مسابقات این است که یک بازی خارج از خانه و یک بازی در خانه برگزار شود. ما از عزت ایران دفاع می‌کنیم و این اولین بار است که همه می‌گویند باید چنین کاری انجام دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )