سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: تا امروز نامه‌ای مبنی بر محرومیت تیم ملی از بازی در ایران به دستمان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بعد از این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات مختلف پاسخ داد.

وی درباره محرومیت تیم ملی از دیدارهای خانگی گفت: بارها اعلام کردیم اخبار رسمی را از فدراسیون فوتبال دریافت کنید. تا این لحظه نامه ای بابت محرومیت تیم ملی نیامده است.

شکوری افزود: اعلام محرومیت فقط مختص باشگاه های فوتبالی بوده که هم چهار باشگاه و هم فدراسیون این موضوع را رد کردند. این برای اولین بار است که تمام ارکان فوتبال و مردم همسو هستند که نباید این محرومیت را قبول کنیم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: فکر می کنم فوتبال با توجه به شرایطی که دارد بحث در مورد آن بیشتر می شود. یک خبرنگاری در عربستان، توئیت کرده و نمی توان آن را ملاک قرار داد. این محرومیت را ساعت ۱۵ روز جمعه برای ما اعلام کردند. الان موضوع هوادار است که باید آنها در جریان قرار بگیرند.

شکوری گفت: ماهیت فوتبال این است که بازی تیم های کشورمان در ورزشگاه های خانگی برگزار شود. ما نه تنها در فوتبال بلکه سایر رشته ها هم مشکلی نداریم. یکشنبه قرار است بازی پرسپولیس و تراکتور با خیل عظیم هواداران برگزار شود. در کنگره های مختلف فیفا و AFC بارها از هواداران ایرانی صحبت شده است بخصوص در همان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما ژاپن. این مسائل ورزشی نیست و سیاسی است.

وی درباره اقدامات ایران در واکنش به سلب میزبانی تاکید کرد: یک هفته پیش نامه ای از AFC به ما رسید که از ایران گارانتی خواستند تا بازی ها را برای برگزاری تضمین کنیم. آقای وزیر ورزش کمتر از ۲۰ ساعت تضمین کتبی داد اما روز جمعه برای ما هم نامه ای آمد که محرومیتمان را به همراه داشت. آقای تاج مخالفت خود را در کمیته اجرایی اعلام کرد. آن کمیته دارای ۲۴ رای هست و آقای تاج تنها یک رای دارد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال آقای وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک رایزنی های لازم را دارند. آنچه که هست رایزنی ها در حال انجام است و می خواهیم از حقوق باشگاه ها دفاع کنیم. آنچه قطعی است بازی در تاریخ اول بهمن برگزار نمی شود. قرار بود به جای یکم، پنجم بهمن بازی کنیم اما آن را هم نمی پذیریم. ما فقط در کشور خودمان میزبان خواهیم بود. آنچه اهمیت دارد عزت کشور است. همه با هم می گوییم نباید بازی کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.