طبق نظر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار تیم‌های فوتبال پدیده مشهد و الرفاع بحرین و نیز استقلال تهران مقابل الکویت کویت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، اتفاقی که برای نهایی شدن در انتظار اعلام رای کمیته اجرایی AFC است.

به گزارش ایسنا، کمیته مسابقات AFC در نشست آتی خود مصوبه‌ای را گذرانده که به بهانه این مصوبه امکان میزبانی از تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گرفته خواهد شد البته تصمیم اخیر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدار در خانه تیم‌های ایرانی مقابل حریفان‌شان در زمین بی‌طرف، در حال حاضر صرفا برای برگزاری دو دیدار تیم‌های فوتبال پدیده شهر خودرو و استقلال تهران در مرحله پلی‌آف است، نه برای تمام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا.

پدیده مشهد باید مقابل الرفاع بحرین و استقلال تهران نیز باید مقابل الکویت کویت به صورت تک بازی در مشهد و تهران دیدارهای خود را برگزار کنند، حریفانشان از کمیته مسابقات AFC سوال کرده‌اند که این دیدارها باید در زمین بی‌طرف برگزار شود یا در ورزشگاه‌های ایران؟ کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به برگزاری این دو دیدار در زمین بی‌طرف رای داده است.

روند اجرایی تصمیم‌گیری‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه‌ای است که رای هر کمیته زمانی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند که کمیته اجرایی در مورد آن نظر مثبتی داشته باشد و با توجه به اینکه زمان اندکی وجود داشته و جلسه‌ای برگزار نشده اعلام نظر به صورت مکاتبه‌ای صورت گرفته است و به زودی پاسخ نامه بر مبنای آرای اعضای کمیته اجرایی، نهایی می‌شود.

طبق عرف اگر قرار بر این باشد یک دیدار در مرحله بی‌طرف برگزار شود، این دیدار باید قبل از دیدارهای مرحله بعدی مدنظر قرار گیرد، درحالی که دیدارهای مرحله بعد باید هفتم بهمن برگزار گردد، اما هنوز در این رابطه تصمیم‌گیری نشده است.

مهدی تاج عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا است و به عنوان عضو این کمیته، نامه مذکور را از سوی AFC به منظور اعلام نظر دریافت کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.