سرمربی تیم ملی امید در واکنش به انتقادات کارشناسان می‌گود که او و دستیارانش شناخت بیش‌تری از تیم و وضعیت محل مسابقات دارند و بر این اساس ترکیب تیم را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حمید استیلی بعد از برگزاری آخرین تمرین تیم ملی پیش از دیدار با چین در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: شرایط ما نسبتا خوب است. بعد از باخت مقابل کره جنوبی که با وجود شایستگی تیم رقم خورد، بازیکنان را آماده کردیم.

وی با اشاره به نتایج تیم ملی مقابل کره جنوبی و ازبکستان یادآور شد: در دو بازی اخیر به حق‌مان نرسیدیم. این گروه سخت‌ترین گروه مسابقات بود و AFC هم این موضوع را تایید کرد. بازیکنان ما توانایی بیشتری داشتند. در ساختار خط حمله احتیاج به زمان داشتیم و می‌توانستیم شکل تیمی را بهتر کنیم تا مقابل تیم‌هایی مانند کره جنوبی و ازبکستان بهتر عمل کنیم. ما توانستیم در مدت زمان کوتاهی ساختار دفاعی تیم را بهبود ببخشیم.

سرمربی تیم ملی امید ادامه داد: با وجود شایستگی بازیکنان در دو بازی نخست نتوانستیم نتیجه‌ای را کسب کنیم که در حد شایستگی تیم بود. مقابل کره جنوبی حداقل باید مساوی می‌گرفتیم که سرنوشت تیم دست خودمان باشد و با برتری مقابل چین صعود کنیم.

استیلی درباره وضعیت تیم برای بازی با چین خاطرنشان کرد: بازیکنان را از نظر روحی آماده کردیم که برای بازی با چین آمادگی خوبی داشته باشند. قبل از حضور در تمرین نقاط قوت و ضعف حریف را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به انتقاد پیشکسوتان نسبت به ترکیب تیم ملی و تغییر پست بازی بازیکنان، گفت: به تمام نقطه نظرات کارشناسان احترام می‌گذارم. ولی ما نزدیک تیم هستیم و می‌بینیم کدام بازیکنان شایستگی حضور در ترکیب از ابتدا را دارند. شرایط آب و هوایی گرم و شرجی در تایلند حاکم است و برخی از بازیکنان نیازمند مدیریت زمان هستند. در بازی نخست قائدی را در نیمه دوم فرستادیم که شرایط بازی بهتر شد. یا در بازی دوم شجاعی را در نیمه دوم وارد کردیم که شرایطش نسبت به بازی نخست بهتر شد. چون نزدیک تیم هستیم، شناخت بهتری از وضعیت داریم.

سرمربی تیم ملی امید افزود: می‌خواهیم بهترین تیم را زمین ببریم و بتوانیم با بهترین تیم، بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم بازیکنان ما باعث حوشخالی مردم شوند.

استیلی درباره بازی سرنوشت ساز ازبکستان و کره جنوبی اظهار کرد: مراقب این بازی هستیم. اگر همه چیز طبق روال پیش برود، کره جنوبی که ۲۳ بازیکن همسطح دارد و مدعی قهرمانی است، برنده می‌شود. اگر بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و حداقل دو گل به چین بزنیم، احتمالا کره جنوبی ازبکستان را شکست دهد و ما صعود می‌کنیم.

وی گفت: مردم تیم ما را دعا کنند. ما تمام سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم. بازیکنان ما هر چه در وجود داشتند در زمین گذاشتند ولی یک مقدار بدشانس بودیم. امیدوارم در بازی بعد نتیجه بهتری کسب کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )