بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان می‌گوید اردوهای تیم ملی خیلی دیر شروع شده و اکنون باید به دور از کم کاری بهترین شرایط را برای تیم فراهم کرد تا سومین قهرمانی آسیا به دست آید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال بانوان ایران تیرماه ۱۳۹۹ جام ملت‌های آسیا را پیش رو دارد. ایران در دو دور گذشته این مسابقات جام قهرمانی را از آن خود کرده است و اکنون به دنبال کسب سومین جام است. البته تیم بانوان راه سختی را پیش رو دارد چرا که به دلیل بی‌توجهی فدراسیون نسبت به تعیین و تکلیف این تیم، زمان زیادی از دست رفت و در نهایت با انتخاب کادر فنی دو اردوی کوتاه مدت برگزار کرده است.

سارا شیربیگی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت دومین اردوی تیم ملی که دوشنبه، ۱۸ آذر به پایان رسید اشاره کرد و گفت: اردو در شرایط خوبی برگزار شد. اردوی اولمان یک نوع تست غربالگری بود اما اکنون نفرات بهتری به تیم اضافه شده‌اند. تمرینات و شرایط خوبی داشتیم اما همه چیز دیر شروع شد و امیدوارم با توجه به مسابقات مهمی که پیش رو داریم خیلی دیر نشده باشد.

تیم ملی بعد از قهرمانی دو سال استراحت کرد

او در ادامه افزود: ایران قهرمان می‌شود و بعد از آن دو سال استراحت می‌کند و دوباره به مسابقات اعزام می‌شود اماتیم‌های دیگر اینگونه نیستند و تا جایی که اطلاع داریم همه آنها بعد از مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ کارشان را شروع کردند و طبق برنامه پیش رفتند. هدف ما تکرار قهرمانی است اما باید برای آن جنگید و این فقط به بازیکن مربوط نیست، بلکه کادرفنی و فدراسیون هم باید دست به دست هم بدهند تا جام قهرمانی را که سخت به دست می‌آید، به ایران بیاوریم. شرایط خیلی سخت است و ما خیلی دیر شروع کردیم و اکنون جایی برای کم کاری نیست بلکه باید سخت تلاش کنیم و به مسابقات برویم.

سارا شیربیگی (سمت راست) باید با تیم‌های قوی‌تر از خودمان بازی کنیم

شیربیگی به برنامه‌هایی که برای تیم ملی در نظر گرفته شده است اشاره و بیان کرد: فقط می‌دانم که مثل هر سال اسفند ماه دو بازی دوستانه با روسیه داریم اما باتوجه به اینکه دیر شروع کردیم امیدوارم مسابقات بیشتری برای تیم در نظر بگیرند تا در شرایط مسابقه خود را آماده کنیم. تیم ایران به بازی با تیم‌های بزرگ دنیا نیاز دارد چون هر چه به مسابقات برویم و با تیم‌های قوی‌تر از خود بازی کنیم، تجربه به دست می‌آوریم و ما به این مورد خیلی نیاز داریم.

تیم ایران زمان حضور علی رعدی به عنوان مدیر فنی به تورنمنت روسیه اعزام شد و در سه بازی پیاپی مقابل پرتغال، روسیه و اسپانیا شکست خورد، شیربیگی در مورد عملکرد ایران در مسابقات روسیه و نگرانی از تکرار آن نتایج در آینده بیان کرد: تیم ملی قبل از مسابقات روسیه اردویی نداشت و مدتی قبل از تورنمنت آقای رعدی و کادر فنی جدید اردوی تیم را برگزار کردند اما بهترین مربی دنیا هم با دو اردو نمی‌تواند کاری کند. قبل از آن هیچ اردویی برای هماهنگی نداشتیم و در این شرایط نمی‌توان مقابل تیم‌های بزرگ دنیا انتظار نتیجه داشت. شرایط خوبی در روسیه نداشتیم و این ربطی به کادر فنی یا بازیکنان نداشت.

دو سال تاخیر در پرداخت پاداش ۲۲ میلیونی

فداسیون فوتبال پس از قهرمانی ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۷ آسیا، پاداشی ۲۲ میلیونی برای بازیکنان و کادر فنی در نظر گرفت اما با وجود گذشت دو سال آن را پرداخت نکرده است، شیربیگی در این مورد گفت: پیگیر دریافت پاداشمان هستیم اما هنوز حرفی نزدند که بتوانیم روی آن حساب باز کنیم. از زمان پرداخت پاداش خبر نداریم اما امیدوارم قبل از جام ملت‌ها آن را به ما بدهند چون برای دو سال پیش بوده و اکنون در آستانه مسابقات هستم. تیم ملی مردان اسفند ماه به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و گویا قرار است پاداش آنها را قبل از مسابقات بدهند؛ امیدوارم پاداش بانوان و مردان زودتر پرداخت شود تا انگیزه بگیرند.

امسال قشنگ‌ترین لیگ را داریم

شیربیگی در مورد کیفیت فصل جاری لیگ برتر گفت: از نظر کیفیت بازی‌ها قشنگ‌ترین سال لیگ فوتسال را داریم. تیم‌های خوبی در لیگ برتر حضور دارند و تقریبا همه در یک سطح هستند که این برای فوتسال ایران خیلی خوب است. تیم‌ها پیشرفت کردند و برخی با وجود اینکه برای اولین بار به لیگ آمدند اما خیلی خوب کار می‌کنند. همه تیم‌ها می‌جنگند تا جزو چهار تیم برتر قرار بگیرند و به پلی آف بروند. با این حال چهار تیم برتر و قهرمان مشخص نیستند و همین موضوع لیگ را جذاب می‌کند.

آمار چشم گیر شیربیگی در لیگ

تیم هیات فوتبال خراسان رضوی با ۳۴ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارد. از ۷۱ گل زده این تیم، سهم سارا شیربیگی ۳۳ گل است علاوه بر این ۲۱ پاس گل نیز در کارنامه دارد که همین آمار او را در صدر برترین گلزنان لیگ قرار داده است. این بازیکن در مورد نقش خود در موفقیت تیم خراسان رضوی گفت: از نظر بدنی و بازی امسال شرایط خوبی دارم اما برای اینکه خود را در تیم نشان بدهم، کافی نیست بلکه کل تیم خوب کار می‌کند. هر چند به عنوان گلزن و بازیکن با تجربه تیم هستم اما شرایطی که تیم برایم فراهم کرده است باعث شده تا آرامش ذهنی داشته باشیم و بدون دغدغه بازی کنم. تیم ما مدیریت، کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد که همه دست به دست هم داده‌ایم تا به هدفمان که قهرمانی است، برسیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.