وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که وزیر ورزش و جوانان باید در قبال اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وریا غفوری پس از تساوی ۲ - ۲ تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان اظهار داشت: الان بهترین موقع است که افتضاح مدیریت را برای شما توضیح بدهم. ما بازیکنان و مربیان در این مدت خیلی اذیت شدیم و استراماچونی بارها با ما برای توضیح مشکلات جلسه گذاشت. کار به جایی رسید که او فکر می‌کرد دارند مسخره‌اش می‌کنند! این حس به ما هم دست داده بود. استراماچونی اینقدر حرفش را تکرار کرد، جدی گرفته نشد و وعده‌های اَلکی شنید که کار به اینجا رسید.

وی با بیان اینکه مشکل خیلی واضح است، تصریح کرد: حتی اگر بگویند مشکلات به خاطر تحریم است، روز اول باید این را می‌گفتند. اگر مشکل مالی وجود دارد، باید پول استراماچونی را می‌دادید و نمی‌شود از زیر بار این افتضاح در رفت. به وزارت ورزش و جوانان هم می‌گویم هواداران که صاحب اصلی استقلال هستند، بیش از شش ماه است می‌گویند فتحی حیا کن، استقلال را رها کن. چگونه این را نمی‌شنوید؟ ما زجر کشیدیم و تیم را بالا آوردیم و بهترین فوتبال را بازی می‌کنیم.

«مگر می‌شود مربی یک تیم را بگیرند؟»، کاپیتان استقلال ضمن بیان این جمله گفت: وزیر ورزش باید پاسخگو باشد. مدیرعامل که تعطیل است. در استقلال، مدیرعامل تعطیل بوده است. همه‌ی ما با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده‌ایم. نمی‌دانم در این شرایط چه بگویم.

غفوری درباره جلسه شب گذشته (یکشنبه) استراماچونی با امیرحسین فتحی خاطرنشان کرد: آقایان خیلی خوش‌تیپ، با کت و شلوار و پالتو و خیلی حق‌به‌جانب صحبت می‌کنند. انگار حق با آنهاست و ما این پرونده را مثل سایر پرونده‌هایی که به فیفا می‌رود و همه را می‌بازیم، برنده می‌شویم! همیشه این‌گونه است. ما محکوم می‌شویم و باید دو تا سه برابر پول بدهیم.

وی با گلایه از سرمربی ایتالیایی آبی‌ها بیان کرد: استراماچونی برای ما زحمت کشیده و حق دارد، اما برای یک موضوع از دستش ناراحتیم. او می‌توانست نیم‌فصل از استقلال برود و برای این هواداران ارزش قائل شود. او شرایط کشور ما را می‌داند و از این موضوع آگاه است که هواداران با جیب‌های خالی، اسمش را فریاد می‌زنند و ورزشگاه را برای او آبی می‌کنند. استراماچونی این شرایط را درک نکرد.

پس از درخواست خبرنگار صداوسیما برای گفت‌وگو با دوربین تلویزیونی، کاپیتان آبی‌های پایتخت گفت: خواهش می‌کنم دوربین‌های تلویزیون را خاموش کنید. من با تلویزیون حرف نمی‌زنم.

غفوری در مورد احتمال سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال تصریح کرد: نمی‌دانم چه بگویم. بسیاری از هواداران پیغام دادند که برابر پیکان بازی نکنید، اما باید بدانیم اسم استقلال بزرگ است و برای آن، عرق‌ها و اشک‌ها ریخته شده است. هیچ‌کس بزرگ‌تر از استقلال نیست و هیچ راهی جز جنگیدن برای آن نداریم. باید با ناملایمات، بی‌مهری‌ها و سوءمدیریت بجنگیم. ما فقط در زمین یکدست هستیم و بیرون از زمین، کسی به ما کمک نمی‌کند.

وی با گلایه از عدم پرداخت پول بازیکنان اظهار داشت: اگر به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانی پول استراماچونی را بدهی، آیا برای پرداخت پول بازیکنان هم تحریم هستی؟ متأسفانه فقط بهانه می‌آورند. وزیر ورزش در این شرایط باید پاسخگو باشد. چون هواداران ما شش ماه است که می‌گویند مدیرعامل ما خوب نیست.

کاپیتان استقلال درباره اینکه تصمیمات فنی خود در این مسابقه برای آبی‌ها و رد کردن تعویض هروویه میلیچ خاطرنشان کرد: این موضوع شایعه بود. در زمان تعویض، میلیچ گفت پایم درد می‌کند و اگر بازیکنی آماده باشد، به جای من وارد زمین شود. زمانی که می‌خواستیم تعویض کنیم، میلیچ گفت مشکلی ندارم. من نه سرمربی و نه در کادر فنی کاره‌ای هستم.

غفوری در پاسخ به این پرسش که آیا در بستن ترکیب تیم مقابل پیکان، نقش داشته است یا خیر، بیان کرد: خیر. ترکیب را مانند بازی‌های قبلی و مطابق روش استراماچونی چیدیم. فقط دیاباته نمی‌توانست بازی کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.