سرمربی فولاد گفت: ما تا روز آخر می‌جنگیم حتی برای قهرمانی. قول نمی‌دهم ولی تلاشم را می‌کنم چون اگر تیم قهرمان شود هم برای من و هم بازیکنان یک افتخار است.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان عصر یک‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با پارس جنوبی جم بیان کرد: به بازیکنانم گفتم فردا مهم ترین بازی نیم فصل اول ماست. این بازی برای ما خیلی مهم است تا آخرین بازی داخل خانه را با پیروزی پشت سر بگذاریم و برای نیم فصل دوم آماده شویم. می‌دانیم که از این بازی چه می‌خواهیم و بازیکنان ما آماده هستند تا فردا بهترین عملکردشان را ارائه دهند. با توجه به شرایط جدول برای این که بالای جدول بمانیم و نه برای قهرمانی نیاز به برد در بازی فردا داریم. هم‌چنین برای نام و شخصیت فولاد نیاز به پیروزی داریم.

او درباره نقدی که به نحوه بازی تیمش می‌شود هم توضیح داد: در مورد مسائل فنی، من فنی نگاه می‌کنم. هیچ‌کس بهتر از من نمی‌تواند به تیم اشراف داشته باشد. به نظرم نتایجی که تیم ما کسب کرده نسبت به هزینه باشگاه در این سال‌ها خیلی خوب بوده است. تیم از مدیریت، مربی و بازیکن تغییر و تحول داشته و شرایط نسبت به اول فصل بهتر شده است و توانسته‌ایم به ثبات برسیم.

نکونام اضافه کرد: بازی قبلی ما برابر سایپا سرد بود. کیفیت زمین خوب نبود و بارندگی شدیدی در تهران شده بود. تیم حریف بازی مستقیم انجام می‌داد که کیفیت بازی را پایین آورده بود ولی ما باید یاد بگیریم در این شرایط هم کارمان را درست انجام دهیم. همیشه قرار نیست کیفیت زمین و تیم حریف خوب باشد. در شرایط بد هم باید کیفیت داشته باشیم. قبول دارم بازی قبلی ما سرد و بی روح و بدون موقعیت بود.

سرمربی فولاد درباره احتیاط بعضی از بازیکنان جوان تیمش در زمان حمله هم توضیح داد: در بازی با گل گهر مجتبی نجاریان که محصول آکادمی فولاد است دائم در تحرک بود. بازی با سایپا را باید از بقیه بازی‌ها جدا کنیم. نجاریان یکی از نفراتی بود که بالاترین دوندگی و ارسال را در بازی با گل گهر داشت. بازی‌ها فرق می‌کنند. وحید حیدریه یا سعید حردانی در بازی‌های قبلی دوندگی بالایی داشتند.

نکونام در پاسخ به این پرسش که از عملکرد تیمش راضی است یا خیر؟ اظهار کرد: چیزی که مد نظر ماست این است که تمام نفرات ما شرایطشان ۱۰۰ درصد باشد. ما نسبت به این بازیکنان این دیدگاه را داشتیم که به این‌جا آمدیم. الان دو، سه هفته است که چند بازیکن‌ را نداریم و هیچ تلاشی هم نمی‌کنند که به تیم فولاد کمک کنند واین آسیب می‌زند. از یک طرف هم خوشحال هستیم. تا الان چند بازیکن از آکادمی برای تیم بزرگسالان بازی می‌کنند و ما خوشحالیم که چهار بازیکن ما برای تست‌های پزشکی تیم ملی امید معرفی شده‌اند. نگرانی از این بابت نداریم که اگر بازیکنی نخواهد برای فولاد زحمت بکشد و از خودگذشتگی کند، ما نفراتی را داریم که جایگزین داریم. ما تغییر و تحولات زیادی در تیم انجام دادیم. خیلی از بازیکنان ممکن است بعد از تغییرات با پازل تاکتیکی هماهنگ نشوند. قطعا برای نیم فصل اول ایرادات تاکتیکی داشتیم به‌خصوص در خط جلو. برای خط جلو یک برنامه مشخص داریم و با هماهنگی آقای آذری با بازیکنان مدنظرمان صحبت می‌کنیم و نفراتی هم که در نیم فصل اول برای تیم زحمت نکشیدند و از خودگذشتگی نکردند قطعا از تیم کنار می‌مانند. ما به نام‌ها کاری نداریم و به کسانی که از خودگذشتگی کردند و با پای مصدوم تمرین کردند اهمیت می‌دهیم. نیم فصل دوم قطعا شرایط ما بهتر می‌شود ولی ما هنوز یک کیفیت عالی نداریم.

او در پایان گفت: من نه قولی دادم که تیم سهمیه بگیرد یا قهرمان شود چون با توجه به هزینه و بودجه‌ای که در نظر می‌گیریم می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم. الان یک تیم را مثال می‌زنم که نیمه پایین جدول است ولی قراردادهای‌شان بالای دو میلیارد تومان است. معلوم است که آن بازیکن به این جا نمی‌آید. مطمئن باشید ما تا روز آخر می‌جنگیم حتی برای قهرمانی. قول نمی‌دهم ولی تلاشم را می‌کنم چون اگر تیم قهرمان شود هم برای من و هم بازیکنان یک افتخار است. تا آخرین لحظه تلاش می‌کنیم قهرمان شویم یا سهیمه بگیریم و جزء مدعیان باشیم ولی قول نداده‌ام چون یک سری ابزار در لیگ نیاز است. تیم‌هایی در لیگ هستند که با وجود داشتن ستاره‌های زیاد باز هم به دنبال جذب ستاره‌ها در نیم فصل دوم هستند. ما اصلا چنین شرایطی نداشتیم. من هم نسبت به سیاست باشگاه قول دادم. به هواداران قول می‌دهم تا آخرین لحظه مبارزه کنیم. به خاطر لباس فولاد که بر تن ماست مبارزه می کنیم که بهترین جایگاه را داشته باشیم.

سرمربی فولاد درباره وضعیت روحی شیمبا، بازیکن برزلی فولاد بعد از فوت برادرش هم اظهار کرد: شرایط روحی و روانی خوبی ندارد ولی ما سعی کردیم با او صحبت کنیم تا کمی او را از لحاظ ذهنی ریکاوری کنیم تا بتواند فردا به ما کمک کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.