رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد اتحادیه جهانی در پاسخ به درخواست ایران قول داده است که مسابقات جام جهانی قطعا در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری بعدازظهر امروز یکشنبه در حاشیه مراسم گردهمایی پیشکسوتان فوتبال در مورد تامین بودجه مورد نیاز ورزش برای سال حساس منتهی به المپیک گفت: جلساتی را با آقای نوبخت و معاونان و مدیرانشان داشتیم که بسیار مثبت بود. جهت گیری دولت برای بودجه ورزش مثبت است اما نباید انتظارات خارج از توان دولت داشت. ما شرایط کشور را درک می کنیم اما انصافا در سال ۹۸ دولت حمایت خوبی داشت و سال آینده هم تصور من این است که دولت حمایت خوبی داشته باشد.

وی در مورد لغو میزبانی جام جهانی کشتی در ایران گفت: واقعیت این است که با انصراف، ژاپن، گرجستان و مجارستان اتحادیه جهانی این مسابقات را به زمان دیگری موکول کرد و خبری که در مورد لغو مسابقات منتشر شد درست نبود. مسابقات به زمان دیگری موکول شده است. اتحادیه جهانی از ما دو زمان خواست که با هماهنگی فدارسیون دو زمان را مشخص کردیم. نامه زدم به اتحادیه جهانی که امنیت کامل در تهران برقرار است و هیچ مشکلی برای برگزاری این مسابقات نداریم. آقای لالوویچ هم تاکید کرد که قطعا این مسابقات در تهران برگزار خواهد شد.

وی در مورد شرایط تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون حمایت کامل از این تیم را دارند و امیدواریم که این تیم بتواند آرزوی ۴۵ ساله را برآورده کند. انتظار ما از فدراسیون این است که حمایت های فنی بیشتری داشته باشد. انتظار ما این است که بتوانیم از این پیچ سخت عبور کنیم.

صالحی امیری در مورد تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی نیز گفت: ما در مجموع ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک میسقتیم دادیم و ۵ میلیارد تومان به فدراسیون های المپیکی خارج از کمک کنیم. ۱۰ درصد هم طی روزهای آینده تخصیص می دهیم و بعد هم به فدراسیون های المپیکی کمک ویژ خواهیم داشت.

وی در مورد محرمانه بودن قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال و اینکه فدراسیون متن قرارداد را منتشر نکرده است، گفت: این موضوع بستگی به طرفین قرارداد دارد. اگر بین طرفین بحثی وجود داشته باشد باید این قرارداد را محرمانه بدانیم. اما در مورد کمیته المپیک ما همه مسائل را شفاف اعلام می کنیم. بحث های مربوط به فدراسیون فوتبال را از آقا تاج بپرسید. این نظر شخصی من است که شفاف سازی به اعتمادسازی بین طرفین کمک می کند. با این حال آقای تاج باید در این مورد صحبت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.