هافبک برزیلی تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید توهین‌های نژادی در ورزشگاه‌ها نشان از جامعه‌ای عقب‌ افتاده دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فِرِد که در جریان برتری ۲ بر یک شب گذشته (شنبه) منچستریونایتد مقابل منچسترسیتی در هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس در صحنه‌ای که قصد زدن ضربه کرنر را داشت، در ورزشگاه اتحاد از سوی برخی هواداران منچسترسیتی مورد توهین نژادی قرار گرفت، می‌گوید این موضوع گواهی بر عقب‌ماندگی در جامعه است. در این بازی همچنین جسی لینگارد، بال هجومی شیاطین سرخ هم مورد این توهین نژادی قرار گرفت و باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده همکاری لازم با پلیس برای یافتن این افراد و محرومیت مادام‌العمر آنها از حضور در ورزشگاه را خواهد داشت.

این هافبک برزیلی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ESPN» برزیل گفت: متأسفانه ما هنوز در جامعه‌ای عقب‌افتاده هستیم. جای تأسف دارد که در سال ۲۰۱۹ هنوز باید چنین چیزهایی را ببینیم. من در زمین چیزی ندیدم و پس از بازی در رختکن وقتی اعضای تیم این صحنه‌های نژادپرستی را نشانم دادند، دیدم. یکی از تماشاگران حتی فندکی به سمت من پرتاب کرد که به من برخورد کرد اما سعی کردم توجهی نکنم و سرم به کار خودم باشد.

فِرِد که در سال ۲۰۰۸ از شاختار دونتسک اوکراین به منچستریونایتد پیوست، تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق (توهین‌های نژادی) در برخی ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد، در اینجا رخ می‌دهد و زمانی که در لیگ اوکراین بازی می‌کردم برای برخی از دوستانم هم رخ داده بود. این اتفاقی غم‌انگیر است اما ما باید سرمان را بالا بگیریم و فراموش کنیم که چه اتفاقی رخ داده است. ما نباید به این افراد نژادپرست توجه کنیم، چون این چیزی است که آنها می‌خواهند.

هافبک سیه‌چرده شیاطین سرخ ادامه داد: بعد از بازی با داور صحبت کردم و او به من گفت که نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد. همه ما صرفنظر از نظر رنگ پوست‌مان، رنگ موی‌مان و جنسیت‌مان یکسان هستیم. همه ما از یکجا آمده‌ایم و به همانجا هم بازخواهیم گشت. از خدا متشکرم چون دوستان زیادی دارم که در رختکن من را بغل کردند، از جمله لینگارد. نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم و می‌خواهم از این موضوع گذر کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.