مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد که رقم قرارداد مارک ویلموتس و دستیارانش با این فدراسیون سه میلیون دلار نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که امروز (جمعه) میهمان برنامه ورزش و مردم بود، درباره دلایل انتخاب مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ همه کارشناسان تأکید روی انتخاب مربی خارجی و البته جوان داشتند و کسی گزینه داخلی را توصیه نمی‌کرد.

بعد از لوپتگی و رنار، ویلموتس گزینه سوم ما بود وی در ادامه یادآور شد: ما با لوپتگی صحبت کردیم. او مایل بود به ایران بیاید، اما مشکل سرطان پدرش به میان آمد. اروه رنار (سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال عربستان) گزینه بعدی ما بود و ویلموتس هم گزینه سوم‌مان. الان یکسری می‌گویند مقصران آوردن این مربی چه کسانی بودند. در صورتی که ایشان در رنکینگ مربیان جهان در رده نوزدهم است. ویلموتس سابقه خوبی داشت و بلژیک را از رده هشتادوسوم جهان به رده اول رسانده بود. ایشان چهار جام جهانی را تجربه کرده (به عنوان مربی و بازیکن) و انتخاب درستی بود و همه او را تأیید کردند.

مفاد قرارداد ویلموتس؛ از مرخصی ۶ روزه تا عدم انجام مصاحبه‌های غیرضروری «تصمیم ما انتخاب مربی جوان و البته داشتن تجربه بود. بودن در جام جهانی هم یکی از شاخصه‌ها بود که در ویلموتس دیده می‌شد.»، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان این جمله خاطر نشان کرد: برخلاف اینکه عده‌ای می‌گویند این چه قراردادی بود، آمده‌ام توضیح بدهم که این‌طور نیست. آنها اطلاعی ندارند! شفاف‌سازی با افشای مبالغ دو چیز متفاوت است. قرارداد ویلموتس مباحث کلی دارد و اینجا می‌خواهم درباره آن توضیح بدهم. برنامه‌ریزی، آماده‌سازی تیم ملی، گزارش رخدادها، تعهد سرمربی برای گزارش و پیش‌بینی هر مرحله از اردو، شش روز مرخصی برای هر دوره، سمینار با باشگاه‌ها، عدم انجام مصاحبه‌های غیرضروری و ... جزو مفاد قرارداد ویلموتس بود.

با صراحت می‌گویم رقم قرارداد ویلموتس و دستیارانش ۳ میلیون دلار نیست وی خاطر نشان کرد: قراردادی که با ویلموتس بستیم، خیلی خوب بود و با صراحت می‌گویم سه میلیون دلار نیست، اما طبق بندی گفته‌ایم که رقم را نگوییم. در بندی از قراردادی آمده که به هر دلیل از سوی دو طرف قراردادش فسخ شود، طرفی که اقدام به فسخ کرده سه ماه باید غرامت بدهد. قرارداد زیر دو میلیون دلار است. اصلاً فرض کنیم قرارداد ویلموتس دو میلیون دلار باشد، اقدام به فسخ قرارداد کنیم، سه ماه باید غرامت کنیم. بد گفتن و دروغ گفتن برای افراد قبح دارد، اما اینکه صداوسیما در رسانه ملی بخواهد چنین چیزی بگوید، درست نیست. در صداوسیما برنامه صبح بخیر، شب بخیر، نیمکت، ورزش و مردم و ... برنامه‌های این‌چنینی داریم. اینکه در برنامه تلویزیونی بگوییم قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار است و افکار عمومی را تشویش کنیم، درست نیست. قرارداد ویلموتس و دستیارانش سه میلیون دلار نیست.

نماینده مجلس نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند! تاج ادامه داد: در قرارداد ویلموتس همه مسائل دیده و قرارداد درست و حسابی نوشته شده است تا مشکلات قبلی نباشد. در قرارداد قبلی باید کل مبلغ قرارداد پرداخت می‌شد، در صورت فسخ پرداخت می‌شد. بنابراین، قرارداد ویلموتس منطقی بوده است. فوتبال را باید در اختیار فوتبالی‌ها قرار دهیم، اما باید جواب انتقاد نماینده مجلس را بدهم. کسی که بداند مربی بلژیکی چه کسی است، تیم ملی بلژیک در چه جایگاهی قرار داشته، می‌داند ۵۰۰ هزار دلار به‌عنوان مثال برای مربی بلژیکی خیلی منطقی نیست. محل این حرف‌ها برای ایشان نیست. من می‌توانم درباره گرانی گوشت و چیزهای دیگر حرف بزنم، اما به من می‌گویند شما رئیس فدراسیون هستید. نماینده مجلس هم نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند.

ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد وی همچنین تصریح کرد: در قرارداد ویلموتس به صراحت آمده بود که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد. ویلموتس دو روز وقت گرفته بود که قرارداد امضا شود یا نشود. پس از عقد قرارداد با ویلموتس به تحریم‌ها اضافه شد و خود به خود قرارداد از اراده یک طرف خارج است. هر مربی پولش دو ماه پرداخت نشود، می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند. اگر حق با ما باشد، او باید سه ماه غرامت بدهد و بالعکس. الان موضوع قرارداد ما با ویلموتس همین مسئله است. ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد و نامه‌ای به فیفا نوشت که قراردادش را نگرفته است.

ویلموتس بعد از بازی با عراق ضمانت پرداخت پولش را خواست رئیس فدراسیون فوتبال همچنین اظهار کرد: شاید ویلموتس فکر می‌کرد اراده‌ای برای پرداخت پولش نداریم، اما تنها هفت روز برای پرداخت پولش دیر کرده بودیم. با حرف‌هایی که وحید هاشمیان مطرح کرد، موافق هستم. وقتی سرمربی تیم ملی می‌داند ایران بازی مهمی با عراق دارد، در آن مقطع باید تمرینات را روز چهارشنبه آغاز می‌کرد، اما تمرینات از یکشنبه (چهار روز قبل از بازی) شروع شد. بعد از اقدام ویلموتس برای فسخ قرارداد قبل از بازی با عراق، با او صحبت و راضی‌اش کردیم که تمرینات را شروع کند. ایشان بعد از بازی با عراق ضمانت پرداخت پولش را خواست. در ایران ۲۰، ۳۰ روزنامه ورزشی و صد برنامه رادیویی و تلویزیونی داریم. یک بار رادیو را گوش می‌دادم و احساس کردم موج آن را اشتباه گرفته‌ام! در رادیو می‌شنیدم که می‌گفتند قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار است و پول ما کجا رفته است.

بحث ما و ویلموتس این است که ۳ ماه غرامت فسخ را چه کسی باید بدهد تاج در مورد توئیت اخیر ویلموتس که در آن مدعی شده بود قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران هنوز فسخ نشده است: ویلموتس در توئیتش مدعی شد که می‌خواهند دوستانه قرارداد فسخ شود، اما بحث ما این بود که سه ماه غرامت را چه کسی باید طبق بند قرارداد بدهد.

سرمربی تیم ملی قهر نکرده بود! وی افزود: ما با ویلموتس صحبت‌های زیادی کردیم. به ایشان گفتیم رفت‌وآمدهای شما مورد تأیید ما نیست. البته باید بگوییم که در مرخصی‌های قبلی ایشان بحث قهر کردن مطرح نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: برای پرداختن به قرارداد ویلموتس اینجا، جای مناسبی است که مدیر بیاید و شفاف توضیح دهد. مدیر باید ابتدا با وکلای سرمربی صحبت کرده و اقداماتش را انجام دهد، نه اینکه تا اتفاقی می‌افتد، بگویند آقایان چرا پاسخگو نیستند.

توضیحات تاج در مورد مرخصی‌های ویلموتس تاج در ادامه به بحث مرخصی های ویلموتس هم اشاره کرد و گفت: ما در این مورد با ویلموتس صحبت کردیم که او مدعی شد در این مدت مشغول کارهای مربوط به تیم ملی فوتبال ایران بوده است. به همین خاطر از وی خواستیم گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کند.

در تمام موارد قرارداد ویلموتس با نمایندگان وزارت ورزش هماهنگ بودیم وی در پاسخ به این سؤال که «آیا واقعاً قرارداد ویلموتس به سه میلیون دلار در سال می‌رسد یا نه؟»، تأکید کرد: اولاً باید بگویم این رقم برای کل کادرفنی است و پیش از این هم دستمزد کادرفنی به همین مبلغ می‌رسید. البته رقم قرارداد کارلوس کی‌‌روش از فاصله جام جهانی تا جام ملت‌ها ۹۰۰ هزار دلار بود. به هر صورت قراردادی که با ویلموتس امضا کردیم در تمام موارد آن با نمایندگان وزارت ورزش هماهنگ بودیم و تمام شرط و شروطی و بند‌هایی که در قرارداد وجود داشت با نظارت نهاد‌های مربوطه بود. لازم باشد ما قرارداد کادرفنی تیم ملی را روی سایت فدراسیون افشا هم خواهیم کرد.

ای که با خود کج و با ما کج و با اهل جهان کج، آخر قدمی راست بِنِه ای همه جا کج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در واکنش به انتقاداتی که از سوی برخی نمایندگان مجلس متوجه فدراسیون است، یادآور شد: همین الان که من برای مردم در مورد مسائل مربوط به تیم ملی و قرارداد ویلموتس حرف می‌زنم نمایندگان مجلس هم گوش کنند، چون دیگر در جای دیگر صحبت نخواهم کرد. یکسری عنوان می کنند که چرا دنبال مربی ایرانی نمی‌رویم. باید خدمت آنها عرض کنم ما هر مربی بیاوریم حرف و حدیث زیاد است. مربی داخلی بیاوریم مثل دوران قبل به او فشار زیادی می‌آورند. همین الان فشار زیادی روی حمید استیلی مربی تیم امید است. پیش از این شاهد بودید که با قلعه‌نویی، مایلی‌کهن، شاهرخی و ...چه رفتارهایی شد. اینجاست که باید گفت: ایکه با خود کج و با ما کج و با اهل جهان کج، آخر قدمی راست بِنِه ای همه جا کج.

توافقنامه تاج و ویلموتس فسخ قرارداد را نهایی می‌کند/ اعلام سرمربیگری برانکو تا هفته آینده

مگر می‌شود منکر این شد که ویلتموس مربی بزرگ است؟! وی افزود: البته من دست منتقدان واقعی را می‌بوسم، چراکه واقعاً صحبت‌های آنها منطقی است. ما بسیاری از کارشناسان را آوردیم و با آنها مشورت کردیم، اما ناراحتیم از اینکه یک عده کارشناس عنوان می‌کنند که ویلموتس تا دیروز کجا بود که شد سرمربی تیم ملی؟! دوستان! این حرف‌ها را نزنید، چرا که باعث خنده مردم می‌شوید! مگر می‌شود منکر این شد که ویلتموس مربی بزرگ است؟! او مربی نوزدهم جهان است و سال‌ها سرمربی تیم ملی بلژیک که از بهترین تیم‌های دنیاست، بوده که کارنامه‌اش برای همه مشخص است، اما اینکه چرا که تصمیم به تعویض مربی بزرگ گرفتیم در این مورد اگر دوستانی مثل دادکان و مصطفوی صحبت می‌کنند، مشکلی وجود ندارد، چون آنها خودشان سال‌ها دست‌شان در کار بوده و می‌دانند که چه موقع باید چه تصمیماتی را بگیریم. بحث مربیگری در تیم ملی با باشگاه خیلی فرق می‌کند. شما در باشگاه مدت زیادی می‌توانید به مربی فرصت بدهید تا توانایی خود را نشان دهد، اما تیم ملی با سه چهار بازی سرنوشتش مشخص می‌شود.

ویلموتس نشان داد که هیچ شناختی از تیم‌های عربی ندارد تاج با بیان اینکه ویلموتس در مدت زمان حضورش در تیم ملی نشان داد که هیچ شناختی از تیم‌های عربی ندارد، یادآور شد: دیدید همین عدم شناخت ویلموتس از تیم‌های عربی چقدر به ضرر ما تمام شد. ما وقتی از بحرین یک گل عقب افتادیم نتوانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم. اگر چه گفتند ۹ موقعیت گل داشتیم. اصلاً نه، ۲۰ موقعیت، وقتی نتوانستیم گلی به ثمر برسانیم چه فایده‌ای دارد؟ وقتی شناخت کامل نباشد همین مشکل به وجود می‌آید. خوشبختانه الان سرنوشت برای صعود به جام جهانی دست خودمان است و نتایجی که رقم خورد به نفع ما بود. ما برای تعویض سرمربی با کارشناسان خوبی مشورت کردیم و نظر آنها این بود که ویلموتس مربی بزرگی است، اما هنوز با فوتبال ایران و کشورهای عربی و کلاً آسیایی گره نخورده است. یکسری از مسائل است که واقعاً نمی‌توانم اینجا بگویم، اما یک مورد برای شما توضیح دهم اینکه شنیدم ویلموتس حتی نمی‌دانست فلان بازیکن ما در تیم ملی عضو کدام باشگاه است؟ این مسئله خوب نیست و نشان می‌دهد که او شناخت کافی از تیم خودش هم ندارد.

مهمترین بازی ما دیدار با بحرین در ورزشگاه آزادی است رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما چهار بازی سرنوشت‌ساز پیش رو داریم. هنگ‌کنگ و کامبوج را که قاعدتاً می‌توانیم ببریم و قطعاً مهمترین بازی ما دیدار با بحرین در ورزشگاه آزادی است که در حضور یکصدهزار تماشاگر برگزار خواهد شد. ما اگر این بازی را ببریم آن وقت دیدارمان با عراق برای جنگ صدرنشینی خواهد بود و هر دو تیم صعودمان قطعی شده است.

نمی‌توانستیم بدون فسخ قرارداد با ویلموتس با مربی دیگری قرارداد کنیم وی در پاسخ به این پرسش که آیا فسخ قرارداد با ویلموتس تبعات بدی از نظر مالی برای فدراسیون خواهد داشت یا خیر، گفت: ما باید در این زمینه به توافقاتی دست پیدا می‌کردیم و تا قبل از آن نمی‌توانستیم با مربی دیگری قرارداد امضا کنیم.

به جایی رسیده‌ایم که دیگر حق اشتباه نداریم تاج راجع به اینکه گفته می‌شود مذاکراتی از سوی فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ انجام شده است، گفت: ما سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم و مربی را بیاوریم که شناخت کافی از لیگ‌مان فوتبال آسیا و کشورهای عربی داشته باشد. الان دیگر فرصت آزمون و خطا نیست. نمی‌توانیم یک مربی جوان بگذاریم تا بخواهیم با او فرصت دهیم. ما زمان نداریم. به جایی رسیده‌ایم که دیگر حق اشتباه نداریم. اگر بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم ۱۱ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال می‌رسد. به خاطر همین باید در انتخاب مربی نهایت دقت را داشته باشیم. قطعاً صعود به جام جهانی برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و این ۱۱ میلیون دلار اگر به ما برسد دیگر ناراحتی این را نداریم که فلان قدر به فلان مربی دادیم و فلان قدر به فلان مربی دیگر. تیم‌های آسیایی دیگر هم همین شرایط را دارند. در همین روزها امارات تصمیم به تعویض سرمربی‌اش گرفت، کاری که چین انجام داد و مربی بزرگی چون لیپی را تعویض کرد. آنها می‌دانند که صعود به جام جهانی چقدر اهمیت دارد. شرایطمان طوری است که باید بحرین را در ورزشگاه آزادی ببریم و قاعدتاً اگر قرار است نتوانیم این کار را انجام بدهیم پس شایسته صعود به جام جهانی نیستیم باید مربی را بیاوریم که بتوانیم راه خود را برای صعود به جام جهانی هموار کنیم.

در مرکز قدرت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داریم رئیس فدراسیون فوتبال راجع به اینکه آیا مربی که با او صحبت کرده‌اند برانکوست یا نه، تصریح کرد: من نمی‌توانم در حال حاضر اسمی از مربی بیاوریم. شاید با گزینه‌‌ای صحبت‌هایی از جایی دیگر شده باشد. من می‌خواهم اشاره‌ای به انتخاب برترین‌ها داشته باشم، در جایی که ما در پنج انتخاب از شش انتخاب برترین‌ها جزو کاندیداها بودیم که خیلی اتفاق خوبی است، اما انتقاد می‌کنند که چرا ما در هیچ یک عنوان برتر را کسب نکردیم. بیرانوند حقش بود که بهترین بازیکن آسیا شود و از نظر ما هم بهترین دروازه‌بان است و هم مرد سال آسیا. این مورد را در حضور اینفانتینیو هم گفتیم. اصلاً بحث این نیست که ما قدرت کافی در آسیا نداریم و لابی‌مان در AFC کم است، چرا که اتفاقاً در مرکز قدرت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داریم، چرا که در هیئت رئیسه AFC هستیم که کلاً چهار نایب رئیس هستند و یک رئیس. اتفاقاً در انتخاب‌ها هم من خودم به بیرانوند رای دادم، اما نگفتم فدراسیون ایران باید برترین باشد. به‌هرحال باید پذیرفت که کشورهای دیگری هستند در آسیا که پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. قطر در جام ملت‌ها قهرمان شد، ژاپن در جام ملت‌ها نایب قهرمان شد و نماینده‌اش در لیگ قهرمانان بار دیگر به فینال رسید. نماینده‌شان در فوتسال هم نیز موفق به شکست مس سونگون شد.

برخی نمایندگان مجلس مشکلات مربوط به فوتبال را حل کنند تا مردم امیدوار شوند وی با اشاره به مشکلات فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید عنوان کرد: مسائلی هست که باید قبل از انتخاب سرمربی آن را حل کنیم. اول باید وضع مالی‌مان مشخص شود. ما اگر به جام جهانی برویم ۱۱ میلیون دلار کسب درآمد داشته‌ایم، اما این پول هم به پول‌هایی که الان نزد فیفا داریم اضافه خواهد شد و قاعدتاً نمی‌توانیم با مشکلات تحریم‌ها دریافت کنیم. من خدمت نمایندگان مجلس که در مورد مسائل فوتبالی اظهارنظر می‌کنند عرض می‌کنم شما اول بیایید چهار تا مشکل مربوط به فوتبال را حل کنید تا مردم به شما امیدوار شوند. الان ۱۲ سال است که مسئله حق پخش حل نشده است، اما در این یکی دو سال اخیر چقدر از باشگاه‌ها به خاطر مسائل مالی منحل شدند. تا کی ما و برخی باشگاه‌ها باید دغدغه این را داشته باشیم که پول‌مان را از فیفا بگیریم، خوشبختانه با همه‌ی مشکلاتی که بود در همین یکی دو سال اخیر توانستیم شرایط باشگاه‌های بزرگ‌مان را به جایی برسانیم که دیگر هیچ بدهی در AFC نداشته باشند. در لیگ‌مان هم دیدید مسئله بلیت‌فروشی را حل کردیم و از این پس این کار به مانند همه‌ی دنیا به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. ورزشگاه‌های‌مان را به گیت و دوربین‌ها مجهز کردیم. از مجلس هم انتظار داریم که شرایطی به وجود آورد تا بتوانیم پول‌مان را از فیفا بگیریم.

با مربی داخلی که نیاز به حمایت بیشتری دارد برای صعود به المپیک تلاش می‌کنیم تاج در این باره اضافه کرد: همین الان اگر بتوانیم ۱۰ میلیون دلارمان را از فیفا بگیریم می‌شود ۱۳۰ میلیارد که با این پول خیلی از مشکلات‌مان حل خواهد شد. در غیر این صورت صعود به جام جهانی هم ۱۱ میلیون دیگر به حساب ما و فیفا اضافه خواهد کرد، اما اگر نتوانیم آن را برداشت کنیم فایده‌ای نخواهد داشت. با وجود اینکه این پول‌ها را نمی‌توانیم بگیریم اما هزینه‌های‌مان سر جایش هست. شما دیدید ما برای دو بازی بحرین و عراق هواپیمای اختصاصی برای تیم ملی گرفتیم. همین الان هم تیم امید را باید به تایلند اعزام کنیم که در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کند. ما به این تیم بسیار امیدواریم، چرا که نفرات آن از زمانی که زیر ۲۱ سال سن داشتند برای این مسابقات آماده می‌شدند و الان با ۲۳ سال از تجربه خوبی برخوردارند. ما استرالیا را بردیم و در بازی با قطر هم نمایش خوبی داشتیم. خوشبختانه شرایط این تیم خوب است و با مربی داخلی که نیاز به حمایت بیشتری دارد برای صعود به المپیک تلاش خواهیم کرد.

فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس، بدون ادعا و بدون غرامت/ آغاز تلاش رسمی برای معرفی سرمربی جدیدقاضی‌زاده هاشمی: در پرونده فساد در فوتبال بیش از ۳۰ نفر باید به دادگاه بروند/ رقم قرارداد ویلموتس شفاف‌سازی شود

استقلال تقریباً تمام بدهی‌هایش را پرداخت کرده و بدهی دیگری روی میز ندارد رئیس فدراسیون فوتبال راجع به بحث لیگ قهرمانان آسیا و اینکه گفته می‌شود استقلال در خطر حذف از این مسابقات است,گفت: باید بگویم پرسپولیس بسیاری از هزینه و بدهی‌هایش را پرداخت کرده است. استقلال نیز تقریباً تمام بدهی‌هایش را پرداخت کرده و بدهی دیگری روی میز ندارد. البته فیفا پرداخت طلب پرویپج را نیز پذیرفته است و اعلام کرد که خودش این مبلغ را پرداخت می‌کند.

آمریکا غلط می‌کند بگوید پول فوتبال را ندهید وی ادامه داد: ما به اینفانتینو هم گفتیم که چطور می‌شود مطالبات شما زمان دارد، ولی پول ما را راحت می‌گویید امکانش نیست؟ این برای فیفا خیلی بد است. آمریکا غلط می‌کند بگوید پول فوتبال را ندهید. فوتبال سیاسی نیست و نظر قطعی فیفا جدایی فوتبال از سیاست است. فیفا برای همین درخواست استقلال را پذیرفت و حاضر شد بدهی پروپیج را پرداخت کند. خودم پیگیر کار تیم‌های ایران در آسیا هستم و دیروز نیز با یکی از مسئولان AFC صحبت کردم و قرار شد در این باره به ما اطلاع بدهد. همچنین تراکتور خیلی از بدهی‌هایش پرداخت و همه‌ی آنها را صاف کرده است. امیدوارم در ادامه با انجام پروژه IPTV درآمد‌های فوتبال به فوتبال بازگردد و برای دیدن هر بازی فوتبال پول پرداخت شود. همچنین امیدوارم با صداوسیما نیز نتیجه‌ای برسیم تا درآمد به باشگاه‌ها برسد و آنها بتوانند حیات‌شان را ادامه ادامه دهند.

درباره تبلیغات دور زمین شفاف‌سازی می‌کنیم تاج درباره بحث تبلیغات محیطی نیز یادآور شد: درباره تبلیغات دور زمین به سازمان لیگ اعلام کردم که اطلاعات چهار سال قبل را برای شفاف‌سازی روی سایت بگذارند و مقداری که پول گرفته شده است یا طلب‌کار هستیم و یا کار در دادگاه پیگیری می‌شود را اعلام کنند.

برخی رسانه‌ها مردم را ناامید می‌کنند وی درباره اینکه یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود, فدراسیون فوتبال یکی از سهیمه‌های فوتبال ایران را در لیگ قهرمانان آسیا به قطر داده است, یادآور شد: متأسفم که برخی از رسانه‌ها که حتی رسانه‌های دولت هستند اطلاعات غلط می‌دهند و مردم را ناامید می‌کنند. همین بخش‌ها یکی از مراکز اصلی دروغ‌نویسی است. اصلاً‌ نمی‌شود کسی سهمیه خودش را بدهد به کشور دیگری. چنین چیزی وجود ندارد و کلاً‌ تکذیب می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حواشی برگزاری انتخابات هیئت‌های فوتبال تصریح کرد: طبق ماده ۲۴ هیئت‌ها شرح وطایف آنها می‌گوید، چنانچه بعد از دوره چهار ساله انتخابات به هر دلیل برای یک هیئت استان برگزار نشود و به تعویق بیفتد, رئیس هیئت می‌تواند به‌عنوان سرپرست باشد. درباره بحث اشترک منافع هم صحبت کردیم و این موضوع برای ریاست جمهوری هم همین است. اساسنامه فوتبال نمی‌گوید که سه چهار یک هیئت بدون مسئول باشد.

توضیحات تاج در مورد انتخابات هیئت‌ها تاج راجع به اینکه گفته می‌شود چرا انتخابات هیئت تهران به موقع برگزار نشده است, اضافه کرد: هیچ مسئول هیئتی نمی‌تواند در دوره سرپرستی خود کسی را تعویض کند تا بوی مهندسی شدن نیاید. ما می‌خواستیم انتخابات هیئت تهران را به موقع قطعی برگزار کنیم، ولی آقای گل‌محمدی (مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران) گفت در مدت سرپرستی هیئت دو تعویض انجام شده که ما انتخابات را به تعویق انداختیم. در انتخابات گیلان هم اساس‌نامه می‌گوید باید سرپرست گذاشته شود و در این باره با وزارت کشور که همکاری خوبی با آنها داریم، بحث کردیم. صورتجلسه شده که انتخابات توسط سه نفر نظارت شود که یکی فدراسیون است و دوتای دیگر از وزارت ورزش و اداره کل استان هستند که این نشان می‌دهد در این مسئله دو بر یک به نفع آنهاست.

هاشمیان استاندارد‌های لازم را برای مربیگری تیم ملی دارد وی درباره اینکه آیا در کنار سرمربی جدید تیم ملی باز هم دستیار ایرانی وجود خواهد داشت: ادامه داد: من فکرمی‌کنم هاشمیان استاندارد‌های لازم را دارد و روال خوبی را طی می‌کند و یکی از معدود تصمیمات خوب فدراسیون همین انتخاب هاشیمان به عنوان مربی تیم ملی بوده است.

اگر برانکو بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوع بدهی‌اش با باشگاه پرسپولیس حل شود تاج در پاسخ به این سؤال که آیا برانکو برای حضورش در تیم ملی ایران انتظار دارد بدهی باشگاه پرسپولیس به او پرداخت شود, تأکید کرد: اگر برانکو بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوع بدهی‌اش با باشگاه پرسپولیس حل شود. من نمی‌خواهم آتویی دست وکلای دیگر بدهم, چون هنوز قرارداد ویلموتس به طور قطعی فسخ نشده بگویند یک مربی دیگر حرفش به میان آمده است. این حرفه‌ای نیست، اما اگر برانکو بخواهد بیاید یکی از انتظاراتش این است که مشکلش با پرسپولیس حل شود.

باید به مردم توضیح بدهیم رئیس فدراسیون فوتبال در خاتمه تصریح کرد: انتظارم از رسانه ملی و مسئولانش این است برای انتقاداتی که به فوتبال می‌شود ما را هم مطلع کنند و اگر می‌خواهند درباره تیم جوانان صحبت کند از اعضای کمیته جوانان درخواست کنند تا حضور پیدا کنند و در دیگر بخش‌ها هم همین‌طور. خواهشم این است درخواست کنید که ما بیایم و توضیح دهیم, چون جای توضیح ما اینجاست و مجلس نیست, چون ما باید به مردم توضیح دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )